Skive til frokost

Hgl90

Blir kjent med forumet
Har noen av dere begynt å gi brødskive til frokost til babyene deres?

Foreløpig spiser vår:
Frokost: grøt + mme
Lunsj: 1 skive + smoothie/yoghurt + mme
Middag: 1 glass + vann
Kvelds: grøt + mme

Men det jeg lurer på er når det er vanlig å begynne med skive til frokost også? Noen som vet/har erfaring? :p
 
Her spiser mini:
Frokost: Grøt m/sviskemos, melk til drikke

Lunsj: 1 brødskive og evt. litt frukt, vann til drikke

Middag: Hjemmelaget middag, melk til drikke. Tran!

Kvelds: Grøt m/sviskemos, melk til drikke

Ikke noe fasit på hva barna spiser til de ulike måltidene. [emoji3] Her spiser fortsatt tassen grøt 2 ganger om dagen, både fordi han elsker det, og fordi da vet jeg at han får i seg nok jern og de vitaminene han trenger. [emoji5] Storebror begynte med brødskive til frokost rundt 1 års alder, da de som regel får brødskiver til frokost i bhg.

Din lille får jo i seg masse vitaminer igjennom mme og den ene porsjonen med grøt, så kjør på med brødskive til frokost om dere ønsker det. [emoji106] Dette forutsetter jo også litt at bebis legger på seg det han/hun skal, grøt er jo litt mer fetende. [emoji5]
 
Vi har gitt skive i noen måneder vi, han spiser så bra selv så gidder ikke mate med grøt. Får stort sett skive/bananlapper/egg ellernoe :)
 
Han spiser brødskive til både frokost og lunsj :)
 
Det er minimalt det jeg klarer å få i ham av grøt. Og skive blir det vel lite av det også, men da sitter han i hvertfall og gomler - for han ser jo at det er det storesøster spiser så da vil han ha det. Ikke er han så sulten om morgenen heller - han ammes jo stort sett fra 5-7 hver morgen :dead:

Kl 8: en skive som han spiser selv med litt hjelp. Tar jeg på syltetøy spiser han i hvertfall innmaten i 1/2 skive :bag:
Kl 9-10 pupp og lur
11-12 egg eller 1/4 middagsglass, evt Avocado eller litt skive igjen
13-14 litt mer av det samme, pupp og lur
16 middag - får som regel det samme som oss. Prøver å mose og mate, men det er ikke interessant så han får poteter og grønnsaker i biter + evt passende hovedingrediens (fisk, fiskeboller/-kaker/-pudding/-pinner eller feks kjøttkaker (lager de selv så jeg har kontroll på saltet han får). Blir vel neppe mer enn 1/2 liten potet med litt feit saus og litt grønnsaker han spiser.
18 kvelds prøver meg på grøt evt går over på skive om det ikke går. Prøver å finne noe annet, feks egg eller Avocado om han er helt uinteressert.
19 pupp og lalle
 
Frokost, lunsj, middag kvelds: enten skive grøt, velling, havrelapper, bananlapper, eggerøre og skinkebiter, ABCmos, fet smootie eller ulike middager.

Hun spiser det samme som oss, noe med litt tilpasning til alle måltider :) mindre salt og ikke melk i maten. Hele familien har et variert kosthold med mye grønnsaker og kjøtt. Varm mat to ganger for dagen, gjerne middagsrester. Hun ammes når hun etterspør mellom 5-12 ganger i døgnet.

I dag spiste hun eks:
frokost - skive med leverpostei og agurk + smootie med bringebær, banan, smootie med kokosmelk, linfrø og shiafrø.
Lunsj - torsk i karri
Middag: hjemmelaget havregrøt med meierismør og dadelmos
Kvelds: Svineknoke og gulletøtter
 
Vi ammer fortsatt mest, men spiser vell en halv skive, en smoothie og grøt. Noen dager middag[emoji4][emoji4]
 
Her er det en enorm aperitt. Kan lett spise 3 skiver med feks prim, og et egg til frokost. Grøten er han blitt litt lei av. Myye bedre med skive. [emoji4]
 
Back
Topp