Skille på gråt for søvn vs sult

Maroel

Flørter med forumet
Hvordan klarer dere det?? Jeg synes hun gråter likt hver gang hun gråter, det eneste jeg klarer å skille ut er de gangene hun skvetter eller får vondt hvis vi er uheldig å bumpe henne borti f.eks "taket" på bilstolen - da får fløyta en annen tone..

Jeg må innrømme at jeg synes det er vanskelig å oppdage når hun er trøtt generelt med mindre hun gir tydelige tegn som gjesping og døsige øyne..vi har nok vært litt for "flink" til å ty til pupp uansett når hun gråter, så jeg skulle ønske jeg hørte når det er noe annet hun vil :-(
 
Hvordan klarer dere det?? Jeg synes hun gråter likt hver gang hun gråter, det eneste jeg klarer å skille ut er de gangene hun skvetter eller får vondt hvis vi er uheldig å bumpe henne borti f.eks "taket" på bilstolen - da får fløyta en annen tone..

Jeg må innrømme at jeg synes det er vanskelig å oppdage når hun er trøtt generelt med mindre hun gir tydelige tegn som gjesping og døsige øyne..vi har nok vært litt for "flink" til å ty til pupp uansett når hun gråter, så jeg skulle ønske jeg hørte når det er noe annet hun vil :-(
Lille gråter stort sett hvis hun har vondt i magen, da krøker hun seg sammen samtidig og er lett å skjønne. Hun har også en fornærma gråt som er litt mer sår, hvis jeg for eksempel tar henne bort fa puppen før hun var ferdig, eller legger henne ned og hun ikke vil det. Hun gråter sjeldent når hun er trøtt, men har begynt å gni seg i øynene. Merker derimot når «vondt i magen» gråten går over til «overtrøtt og sliten» gråten i løpet av kvelden, da er det fram med pupp eller byssing. Blir mye pupp her også, som trøst og kos:Heartred
 
Hun min har ikke en trøtt grining heller en overtrøtt grining. Merker det med måten hun griner på egentlig. Når hun har sin overtrøtt grining ser hun opp på meg med et lignende desperat blikk. Da hjelper ikke puppen heller, hun tar tre sugetak så griner hun videre.
 
Forskjellige gråt. Når han er sulten stopper han når han har oppmerksomheten

Når han er trøtt stopper han ikke og tonen er mer eller mindre lavere tone
 
Hun har ulik gråt ja, men også ulike tegn. Når hun er trøtt tar hun seg til øret/ørene, snur hodet til siden for å prøve å gjemme det i kluten sin. Når hun er sulten gaper hun litt og tar hendene i munnen, stikker ut tunga, gaper når jeg legger henne og ned osv. Dersom du klarer å tolke tegnene i tide slipper du gråten, som er babyens siste måte å si fra på.
 
Her er gråten noe forskjellig. Når han er sulten er han utrøstelig frem til han får pupp. Da hjelper verken byssing eller smokk. Når han er trøtt gjesper han og gnir seg i øynene. Gråten er da mer sutrete. Da hjelper byssing og smokk, men gråten kommer fort tilbake om jeg legger han ned, endrer måten jeg holder han på etc. Har han vondt i magen, spreller han med beina eller gjør seg stiv i kroppen, samtidig som at gråten blir mye mer intens.. regelrett vræling av full hals.
 
Ehm.. Jeg bare.. Vet det.. [emoji85][emoji85]
Med første klarte jeg ikke skille noe særlig. Hadde ikke peiling [emoji85]
 
Enkelt å kjenne igjen sultgråtinga. Blitt enklere å vite når hun er trøtt også i det siste.
 
Denne funker [emoji4] Google dunstan baby language så kan du høre forskjellene også.
bb58215223b4515240c8120e2af1b685.jpg
 
Det er ikke noe problem om du gir pupp uansett. Du finner fort ut om det ikke var det hun ville. :)
 
Denne funker [emoji4] Google dunstan baby language så kan du høre forskjellene også.
bb58215223b4515240c8120e2af1b685.jpg
Jeg føler ikke denne stemmer på mi. Jeg hører og merker forskjell, men synes ikke de lydene stemmer helt.. Men er likevel et greit utgangspunkt, om man ikke har peiling, og det finnes også en video som viser!
 
Jeg føler ikke denne stemmer på mi. Jeg hører og merker forskjell, men synes ikke de lydene stemmer helt.. Men er likevel et greit utgangspunkt, om man ikke har peiling, og det finnes også en video som viser!
Brukte den for å prøve å skille sånn.. Da hun gråt, og trøst og pupp ikke funka. Som et utgangspunkt for å lære henne å kjenne. Nå merker jeg forskjellen uten å sjekke, når hun en sjelden gang gråter [emoji5]
 
Brukte den for å prøve å skille sånn.. Da hun gråt, og trøst og pupp ikke funka. Som et utgangspunkt for å lære henne å kjenne. Nå merker jeg forskjellen uten å sjekke, når hun en sjelden gang gråter [emoji5]
Mi har sjeldent grått noe særlig, og om så har det vært lett å fikse. Så merket fort hva som var galt.. Så.. Ja. [emoji14]
Men ja. Er et greit utgangspunkt uansett.
 
Back
Topp