Skikkelig vondt i brystet

Julibeibi17

Flørter med forumet
Hei!

Nå fikk jeg skikkelig vondt i brystet, rett under puppene. Stikkende smerte som sprer seg bak mot ryggen. Ble tungpustet og måtte bare gå å legge meg. Puster fortsatt tungt, og smerten har ikke gått over på 15 min. Flere som har hatt det slik?
 
Hei. Hopper inn fra "siden".

Jeg hadde akkurat tilsvarende, men var mye lengre i svangerskapet enn deg.

Er det ubehagelig så ville jeg tatt en telefon til legevakten og spurt for sikkerhetsskyld. Jeg brukte de flittig gjennom hele svangerskapet (fikk alltid i svar at "dette er helt normalt").
 
Så bra! Brystsmerter skal man ta på alvor[emoji173] god bedring[emoji173]

Oi, hva er det med brystsmerter som man skal ta alvorlig? Er førstegangs, så kan ingenting! [emoji14]
 
Oi, hva er det med brystsmerter som man skal ta alvorlig? Er førstegangs, så kan ingenting! [emoji14]
Det er vel egentlig ikke svangerskapsrelatert men brystsmerter og tung pust høres jo ut som hjerte problemer og som gravid er jo hjertet under ekstra belastning pga økt blod volum så dette er ikke til å spøke med. Bedre å sjekke en gang for mye enn at det plutselig er for sent[emoji21]
 
Det gikk bra hos legen, måtte måle ekg, men den så fin ut. Kunne være luftsmerter, krampe i en muskel i mellomgolvet eller panikkanfall fikk jeg beskjed om. Alt er fint igjen nå da:)
Følte meg skikkelig teit når jeg satt der og alt så fint ut, menmen, bedre å dra dit en gang for mye enn en gang for lite:)
 
Så godt at det var bra med deg:) jeg pleier også å få vondt i brystet som brer seg bak i ryggen.. kjennes ut som jeg egentlig er full av luft i brystkassa..
 
Det er vel egentlig ikke svangerskapsrelatert men brystsmerter og tung pust høres jo ut som hjerte problemer og som gravid er jo hjertet under ekstra belastning pga økt blod volum så dette er ikke til å spøke med. Bedre å sjekke en gang for mye enn at det plutselig er for sent[emoji21]

Ok, skjønner! Greit å vite!
 
Slike smerter øverst i magen, og under ribbeina kan også være tegn på svangerskapsforgiftning, så alltid lurt å sjekke opp i det selvom det som oftest går bra:)
 
Back
Topp