Skappel til barn

fisk84

Forumet er livet
Novemberskattene 2014 <3
Junibarna 2019
Skal strikke Skappel til jente 3-4 år. Tenkt å bruke drops alpakka og busched alpakka slik.

Usikker på pinnestr og antall masker... siden jeg bare finner oppskrift på 2-3 år og ikke pinnestr....
 
Strikk en prøvelapp på 10x10 cm med pinnene som er beregnet til garnet du skal bruke[emoji108]
 
Strikk en prøvelapp på 10x10 cm med pinnene som er beregnet til garnet du skal bruke[emoji108]

Vet jeg kan gjøre det... men skal strikke med to tråder så litt usikker på valg av pinne da....
 
Største anbefalt til drops alpakka er 3,5 og til brushed er det 5. Da hadde jeg prøvd med 4 f.eks og sett hvor mange masker jeg fikk på en prøvelapp i forhold til størrelsen jeg skal strikke [emoji5]
 
Største anbefalt til drops alpakka er 3,5 og til brushed er det 5. Da hadde jeg prøvd med 4 f.eks og sett hvor mange masker jeg fikk på en prøvelapp i forhold til størrelsen jeg skal strikke [emoji5]

Takk for tips [emoji5]
 
Største anbefalt til drops alpakka er 3,5 og til brushed er det 5. Da hadde jeg prøvd med 4 f.eks og sett hvor mange masker jeg fikk på en prøvelapp i forhold til størrelsen jeg skal strikke [emoji5]

Ikke så vant å slå sammen flere garn når jeg strikker, men tenkte litt på det du skreiv i forhold til pinnestørrelse...

For når brushed skal ha pinne 5. Så blir det jo litt rart å gå ned en str når en i tillegg legger til en tråd til?? Kanskje bare meg som tenker feil [emoji5]

Endte opp med å prøve pinne 5. Regnet bare litt på antall masker for å få str jeg ønsket genseren i. Men strikket ikke lappen stor nok tror jeg for ser underveis genseren blir større enn planlagt men bedre ho kan bruke den lengre [emoji5]
 
Større pinner, større masker og større resultat[emoji5] Hvis du ser at det blir for stort så hadde jeg prøvd å gå ned en halv størrelse til faktisk for å få det du ønsker [emoji108]
 
Større pinner, større masker og større resultat[emoji5] Hvis du ser at det blir for stort så hadde jeg prøvd å gå ned en halv størrelse til faktisk for å få det du ønsker [emoji108]

Blir for «tett» med mindre pinner [emoji5] skulle lagt opp færre masker i utgangspunktet [emoji6] men gidder ikke ta opp. Strikker heller genseren litt for stor [emoji5]
 
Back
Topp