Skal si opp jobben

Bkno8473482

Andre møte med forumet
Hei, kan noen veilede meg, jeg jobber som butikkmedarbeider snart i fem år. Jobber bare på lørdager og andre dager går jeg på skolen. I går snakket jeg med sjefen min om hvis det er mulig jeg vil jobbe på fredager fordi jeg er på skolen til 11: 30 og kan jobbe etter skolen, men fikk ikke muligheten. Han sa til meg at enten jeg jobber på gulvet på lørdager eller sier opp. Det som irriterer meg at jeg fikk aldri muligheten til å jobbe mer enn en dag da jeg hadde muligheten å jobbe og trengte jobb den tiden. Hver gang når jeg ber om noe, får jeg en rent nei. Ble lei meg at han er sånn mot meg hele tiden selv om jeg er ærlig mot dem og alle kollegaer sier du er snill og flink. Jeg tenker å si opp jobben min, men problemet er at jeg og mannen min fikk lønn fra banken for å kjøpe hus, og jeg er redd at vi mister lønnen til jeg finn en ny jobb.takk på forhånd.
 
Når lånet først er innfridd, er det deres problem om dere ikke får betalt, og det har garantert ikke spilt noen stor forskjell om du bare jobber én dag i uken.
De vet jo ingenting om jobben din med mindre du sier noe til dem.
Banken tar ikke tilbake et lån sånn uten videre, men fare for mislighold bør meldes fra om med en gang, så hvis dere står i fare for å ikke kunne betale, må dere få til en ny avtale.

Skal du si opp fordi du ikke får jobbe mer enn en dag i uken? Eller fordi arbeidsgiveren din ikke gjør deg noen tjenester?
For det er mange andre som er villige til å ha en ren helgejobb, og derfor er du ikke uunnværlig, og han kan "ta seg råd" til å be deg heller si opp. Du er ikke i en posisjon til å kreve noe av ham eller bedriften.
Men, hvis du tilbyr deg å jobbe mer ved behov, og heller stiller deg til disposisjon for kollegene dine, sånn at du kan ta deres vakter om det kniper, kan det hende du får mer etterhvert.