Skal ikke katter være ute?

Cosacita

Forumet er livet
Augustbarna 2021
Jeg syns jeg hører mer og mer om innekatter, og da vi var til dyrlegen en gang snudde resepsjonisten seg for å snakke med dyrlegen hvor hun sa noe og "dessverre er det en utekatt". Jeg ble litt paff. Er det liksom feil? Katten vår var ute og inne slik som hun ville. Ute om natta og sov masse inne om dagen.
 
Jeg kan ingenting om katter, men her i nabolaget løper de ute hele tiden, og kan ikke se at de tar noen skade av det :) jeg trodde katter helst skulle være ute, men har som sagt ingen fakta på området :)
 
Hm, kan vel gå på det der katteviruset eller hva det var? Var vel noe sykdom som var smittsom blant katter. Ellers vet jeg ikke. Tenker at om den ikke sloss, er hjemme også og ellers er frisk og sånn, ser jeg ikke problemet.
 
Hadde jo vært helg fantastisk om alle katter ble inne, hadde sluppet kattebæsj i hagen jo [emoji12]
 
Hm, kan vel gå på det der katteviruset eller hva det var? Var vel noe sykdom som var smittsom blant katter. Ellers vet jeg ikke. Tenker at om den ikke sloss, er hjemme også og ellers er frisk og sånn, ser jeg ikke problemet.

De sa ingenting om noe virus. Dette er sikkert tre-fire år siden. Hun var frisk, ja, sloss ikke. Fikk litt herrebesøk som hun helst holdt seg unna. Var to friere på døra som hun hveset etter. :p Syns det var så rart det var dumt hun var ute. Katter skal jo det.
 
Ja jeg trodde katter var utedyr :p jeg og mannen hadde katter i noen år før jeg plutselig ble allergisk. De gikk ut og inn som de ville, var myyyye ute. Kom inn og spiste, koste og sov en del på dagtid. Var som regel alltid ute om natten. Har alltid stusset litt npr jeg har sett folk gå rundt med katt i bånd. For meg virker det bare helt merkelig
 
Iallefall her i byen har det dukket opp katteaids.
Så sånn sett er vår katt trygg, siden hun er innekatt.
Er veldig mange løskatter her, og det er de som har sykdommen og smitter andre katter som de sloss med.
 
Vel. Da hadde den vært hos dem som vil ha katt. Istedet for hos oss andre.

Skal katter holdes inne, som generelt strider mot deres natur, fordi at naboer skal ha bedene sine bæsjfri? :p Da får en isolere seg. :p Vi bor uansett slik til at vi ikke har noen naboer hun gikk til. Hun holdt seg for det meste nært huset og dreit i mine bed.
 
Skal katter holdes inne, som generelt strider mot deres natur, fordi at naboer skal ha bedene sine bæsjfri? [emoji14] Da får en isolere seg. [emoji14] Vi bor uansett slik til at vi ikke har noen naboer hun gikk til. Hun holdt seg for det meste nært huset og dreit i mine bed.
Nå sa jeg ikke det. Men at det hadde likevel vært bedre om de var lært opp til å bruke kattekasse hos sine eiere enn blomsterbed og sandkasse hos oss andre.
 
Har hatt begge deler :)

Husker ene dyrlegen syntes det var enklere å omplassere innekatter; mindre sjans for at de prøve å ta seg tilbake til det de bodde før
 
Nå sa jeg ikke det. Men at det hadde likevel vært bedre om de var lært opp til å bruke kattekasse hos sine eiere enn blomsterbed og sandkasse hos oss andre.

Sandkasser kommer med lokk nå. ;) Skjønner det er irriterende, det syntes jeg og, men en får se på det som gjødsel. :p
 
Så klart katter skal være ute :eek: like klart som at kaniner skal slippe å bli bura inne i de små bura :(
 
Mine har luke og går inn og ut slik de vil, og jeg ville ikke valgt noe annerledes med mindre jeg hadde dyre rasekatter.
 
Sandkasser kommer med lokk nå. ;) Skjønner det er irriterende, det syntes jeg og, men en får se på det som gjødsel. :p

Her bruker de hverken sandkasse eller blomsterbed, men grusen i innkjørselen derimot blir flittig brukt av nabolagets katter! Hadde nok sett at de brukte kattedo hjemme istedenfor :)
 
Sandkasser kommer med lokk nå. ;) Skjønner det er irriterende, det syntes jeg og, men en får se på det som gjødsel. :p
Det vet jeg at de gjør og vi kommer til å trolig pga at andre velger å ha dyr måtte kjøpe en slik til yngstemor. Det er mer realt at se som velger å ha katt tar både kostnad og jobb i stedet. I en ideell verden. Reelt utgår eksisterende sandkasse og ny anskaffes. Med lokk.

Og gjødsel er det ikke altså. Selv ikke med mest kattevennlige øyne kan man på noe måte tro at det er noen heldig effekt for blomsterbed at de brukes som kattedo.
 
Det vet jeg at de gjør og vi kommer til å trolig pga at andre velger å ha dyr måtte kjøpe en slik til yngstemor. Det er mer realt at se som velger å ha katt tar både kostnad og jobb i stedet. I en ideell verden. Reelt utgår eksisterende sandkasse og ny anskaffes. Med lokk.

Og gjødsel er det ikke altså. Selv ikke med mest kattevennlige øyne kan man på noe måte tro at det er noen heldig effekt for blomsterbed at de brukes som kattedo.

Heldigvis får katter gå løse slik at de kan holde musebestanden nede tenker nå jeg da. Heller katter enn skadedyr :eek:
 
Back
Topp