Skal du skrive et fødebrev?

  • Trådstarter Moderator Tone
  • Opprettet
M

Moderator Tone

Guest
Har du tenkt å skrive et fødebrev/ønskebrev til fødselen?
Eller kanskje du allerede har gjort det?
Hva synes du er det viktigste å skrive i brevet?
 
Har ingen plan om å gjøre det.

Vil ikke legge for mye planer, siden en fødsel er så uforutsigbar.
 
Har ingen plan om å gjøre det.

Vil ikke legge for mye planer, siden en fødsel er så uforutsigbar.

Helt enig. Ser for meg at risikoen for å bli skuffet er mye større om man legger mye planer. Jeg tar det som det kommer.
 
Nei, tar det som det kommer. Ikke gjort det med de to andre heller [emoji4]
 
Usikker. Tror det kan være lurt å notere ned at jeg "alltid" får bivirkninger av medisiner og vil unngå bl.a. epidural om jeg klare det. Og kanskje notere alt av mat jeg ikke tåler for sikkert vanskelig å huske det mitt i situasjonen.
 
Vet ikke helt.. gjorde det til sist fødsel, men tror ikke de leste det engang..
Så lenge de er klar over komplikasjonene jeg hadde sist, så tar jeg fødselen som den kommer :)
 
Ja, det skal jeg. Jeg kommer ikke til å planlegge fødselen for jeg vet at det er helt håpløst og at alt kan skje. Men mannen tåler ikke sykehus noe særlig og blir veldig lett dårlig (fantastisk kombinasjon, jeg vet :hilarious:), så vi vil ha med at mannen ikke under noen omstendigheter skal se inn der nede (etter ønske fra både han og meg), at han ikke vil se morkaka eller klippe navlestrengen og noen personlige ønsker fra meg.
 
Kommer kanskje til å skrive ned preferanser, men det vil bli fleksibelt.

Men jeg kommer helt sikker til å skrive at jeg ønsker at de venter med å kutte navlestrengen til blodet i morkaka har kommet inn i barnet. Har lest at de litt blodfattige hvis det gjøres for tidlig rett etter fødselen.
 
Nei, det kommer jeg ikke til å gjøre. Gjorde det ikke med de to første heller.
 
Kommer kanskje til å skrive ned preferanser, men det vil bli fleksibelt.

Men jeg kommer helt sikker til å skrive at jeg ønsker at de venter med å kutte navlestrengen til blodet i morkaka har kommet inn i barnet. Har lest at de litt blodfattige hvis det gjøres for tidlig rett etter fødselen.
Jeg trodde det var standard med sen avnavling nå jeg? Det var sen avnavling når jeg fødte i 2015 ved st. Olav iallefall, og mener å huske at jeg på forhånd hadde sjekket at det var standard:)
 
Jeg trodde det var standard med sen avnavling nå jeg? Det var sen avnavling når jeg fødte i 2015 ved st. Olav iallefall, og mener å huske at jeg på forhånd hadde sjekket at det var standard:)

Aner ikke. :D I så fall er det jo bra. Men skal sjekke på fødselsforberedende kurs.
 
Jeg ble oppfordret av jordmoren på sykehuset til å skrive fødebrev for å forklare at jeg har to partnere som begge skal være med på fødselen. Så det skal jeg jo gjøre.
 
Jeg skrev fødebrev sist og jordmor var fantastisk flink til å ta hensyn til mine ønsker. Kommer til å skrive denne gangen også. Der skal det i alle fall stå at jeg ikke ønsker sprøyte i låret etter fødsel så lenge blødningen er normal. Denne kan stimulere til vondere etterier. Mine var sykt vonde sist og varte i en uke...
 
Nei tror ikke det. De rekker aldri lese det
 
Jeg skrev fødebrev sist og jordmor var fantastisk flink til å ta hensyn til mine ønsker. Kommer til å skrive denne gangen også. Der skal det i alle fall stå at jeg ikke ønsker sprøyte i låret etter fødsel så lenge blødningen er normal. Denne kan stimulere til vondere etterier. Mine var sykt vonde sist og varte i en uke...

Hva er sprøyten for?
 
Gjorde det første gang, men ga totalt F under fødsel. Så, gidder ikke denne gang ;p
 
Jeg trodde det var standard med sen avnavling nå jeg? Det var sen avnavling når jeg fødte i 2015 ved st. Olav iallefall, og mener å huske at jeg på forhånd hadde sjekket at det var standard:)
Det er standard sa de til meg i juli 16! :)
 
Back
Topp