Skal du gå på fødselsforbredende kurs?

  • Trådstarter Moderator Amalie
  • Opprettet
M

Moderator Amalie

Guest
Skal du ta med deg partneren din på dette? :)
 
Nei, har vært gjennom fødsel 3 ganger før, så føler ikke vi har behov for et kurs i regi av syehus/ jm e.l. Har heller aldri vært på tidligere. Men de to siste fødslene har jeg benyttet fødselshypnose (hypnobabies) og det fungerer som et slags fødselsforberedende hjemmekurs. Kommer absolutt til å brukes til å forberede meg på denne fødselen også :) Mannen er ikke så veldig involvert i det kurset da, men han får en light briefing før fødsel :)
 
Mulig vi gjør det denne gangen da jeg trenger å få vite hvordan ting skjer når det er tvillinger. Legen min mener at jeg skal kunne ha en hvilken som helst fødsel som jeg vil Selvom det er to så lenge jeg holder meg frisk. Men så leser man så mye rart på nettet. Så hadde vært fint med samtaler med sykehuset i forkant.
 
Jeg og min kjære var med på det før første fødsel. Egentlig var det mest for min del, for å være sikker på at min kjære var litt forberedt påd et som skulle komme :knegg: Det var i hvertfall veldig greit å ha vært med på :) Følte ikke store nytten der og da, men siden vi trengte litt vakuum-hjelp under fødselen følte jeg at det var veldig godt å ha hørt noe om det fra før :)
 
D skal vi [emoji4] er første gang for begge to og vi vil begge gjerne ta er slikt kurs. Tenker d kan være nyttig dor både meg og ham å vite litt mer om selve fødselen osv [emoji4] jeg gleder meg til kurset [emoji3][emoji1303]
 
Ja, jeg tenker vi kommer til å gjøre det :)
 
Ja, hvis de skal ha noe på sykehuset her i passende tid! Jeg er sykepleier og har vært med på fødsler før, så har jo en anelse om hva jeg går til (selv om ingen fødsel er lik og det selvfølgelig er noe helt annet å være den fødende), men mannen har jo ingen idé om hva han går til, så tenker det kan være en fin ting for å forberede seg på det som kommer! :)
 
Nei, ikke gjort det med de to første og kommer ikke til å gjøre det denne gangen heller.
Men jeg syns det er et flott tilbud for de som ønsker det [emoji2]
 
Gjorde ikke det med nr en. Kan ikke huske det var snakk om tilbudet, da. Hadde en samtale med jordmor som også tok opp det da far også var med. Nå har jeg født før, og tenker at vi ikke ser behovet. Det gikk fint, men vi aner jo egentlig ikke hvordan nr to blir.
 
Min jordmor fortalte om muligheten og jeg diskuterte med mannen og vi fant ut at det kunne være greit å delta på. Førstegangs begge to. Fikk vite at kurset forteller om hvilke ord og uttrykk de bruke, hvilke spørsmål de kan stille underveis og hvorfor og vi får se oss litt rundt. Som skrevet over her så er det nok for min skyld for at jeg skal føle at mannen er klar og kan gi meg god støtte
 
Jeg føler ikke behovet for det selv om det er første, men jeg tror det kan være lurt for mannen sin del. Tror ikke helt han vet hvor jævlig en fødsel kan være (i verste fall)...
 
Nei. Var på det første gangen, så føler ikke behov for det igjen.
 
Nei. Var ikke på det forrige svangerskap heller og kan ikke huske jeg fikk noe tilbud om det. Var derimot hos jordmor og hadde samtale om fødsel og vi følte vi fikk svar på det vi lurte på og trengte å vite :)
 
Ja, vi skal. Fikk informasjon av jordmor om fødselsforberedende kurs i dag. Hun anbefalte også ammekurs som de tilbyr på helsestasjonen.
 
Jeg er førstegangsfødende så vil gjerne ha med meg et slikt kurs. Mannen synes også det er greit for at han skal kunne forberede seg på sine ting. Tror det som er her i kommunen er ganske basic, har sett at nabokommunen tilbyr mer omfattende kurs så har vurdert å ta kontakt der for å høre. Vil også benytte meg av mulighet for omvisning på fødeavdelingen.
 
Nei! Har ikke gjort det tidligere heller. Nå har jeg født to ganger før. Sist fødsel var jo i slutten av Juni i fjor. Så jeg føler ikke at vi trenger det.
 
Back
Topp