Skal dere gå til lege eller jordmor?

Har planer om å ha mest oppfølging av jordmor og bare dra til legen når det er nødvendig. [emoji16]
 
Skal ha første svangerskapskontroll hos lege i uke 11 så første jordmortime i uke 12. Ønske å gå etter dette bare til jordmor, da jordmor har bedre tid og mer kunnskap om svangerskapet enn det min fastlege vill ha.
 
mest jordmor. det blir i tillegg til legetime hver 14 dag pga diabetes. så tror ikke jeg trenger svangerskapskontroll hos fastlege i tillegg :p
 
Jeg tenker mest til jordmor! Og så bruke lege utenom om jeg må![emoji5]
 
Jeg vil til jordmor. Sist fikk jeg bare én samtale med jordmor fordi de var så fullbooket. Legen hadde lite kunnskap og dårlig tid. Dermed gikk jeg glipp av mye info som jeg tror kunne forbedret hele opplevelsen med graviditet og fødsel.
 
Begge deler. Noen ting må man ta hos legen, blodprøver etc. så blir vel annenhver gang? Er greit med variasjon, liker legen min :)
 
Begge. Legen for å følge med min helse og JM for barnet :)
 
Hadde tenkt å gå mest til jordmor, men det er visst venteliste her!! Å jordmortjenesten er lokalisert kun i en bydel (ikke ved alle helsestasjonene) slik at det blir litt mye kjøring og styr da..
 
Fastlegen min er sykemeldt og jordmor er i mammaperm. Møtte tilfeldigvis jordmora som jobbet her før i dag, og hun tar private pasienter så kommer til å gå til henne. Hun kan skrive svangerskapspengesøknad og ellers det meste jeg har behov for.
 
Jeg tenker helst å bare gå til lege. På kontroll er jeg mest interessert i å få sjekket blodprøver, urinprøve, symfysemål, hjertelyd etc, og det har jeg vært fornøyd med hos legen min.
Hos jordmor syns jeg det blir litt mye pjatt, og det føler jeg ikke noe behov for.
 
Skal bare gå til lege tenker jeg. Gikk fint første gangen
 
Skal til jordmor i veke 10. Så må eg innom legekontoret for å ta blodprøver etter veke 12. Men fastlegen min anbefalte meg å bruke jordmor sist, mtp kompetanse, så det har eg absolutt tenkt å gjere! [emoji4]
Blir kun legetime om eg treng sjukmelding, men satsar på eg klarar meg uten [emoji13]
 
Skal gå til begge deler:) Trives best hos jordmor da jeg føler at hun er god og prate med og ikke stresser:) men pga lavt stoffskifte blir det ca annen hver gang jos lege og jordmor :)
 
Mest jordmor, men skal ta noen turer til legen også, for forrige graviditet virka det som fastlegen min ble litt fornærmet for at jeg ikke dro mer til henne [emoji23]
 
Hadde veldig god erfaring med jordmor sist (og en mannlig fastlege som var supergrei og flink, men som nok syns det var like greit at jeg tok det meste hos JM :p). Så jeg kommer hovedsakelig til å gå til jordmor, men må også innom sykehuset noen ganger for tettere oppfølging :)
 
Kommer til å gå annenhver gang.. jordmor på helsestasjonen er utrolig dyktig... og legen min er også veldig flink på svangerskap og barn...veldig flink til å følge opp.. [emoji4]
 
Her er første time hos jordmor i uke 9 og første legetime i uke 12. Får se hvem jeg går mest til. Sist gang gikk jeg mest til jordmor men nå har vi flytta, og jeg har hørt litt negativt om jordmora her. Bestemmer meg når jeg har møtt henne selv. Har veldig grei lege nå hvertfall [emoji5]️
 
Back
Topp