Skal bytte yrke

chaatzy

Happy <3 overlykkelig 3barnsmamma <3
Septembermødre <3
Er egentlig åpen for det meste, men må minst ha årslønn på 450 000.. Er forsåvidt samboeren som er lei av å jobbe 100%natt så leter etter en dagjobb med god lønn. Så noen tips? :)
 
Last edited:
Hvilken utdanning har du? Det har jo litt å si :p
 
Hvilken utdanning har du? Det har jo litt å si :p
svært lite, men er samboeren min som skal bytte yrke ;) han er baker i en 100%nattstilling. og er lei av å jobbe natt, men begynner han på en dagjobb så blir lønna desto lavere også..
 
Har vel kanskje litt å si hvor dere bor når dere "krever" såpass høy lønn. Her er vi utdannet ingeniør og interiørarkitekt, og er ikke i nærheten av en slik startlønn i østfold...
 
Er jo viktig at du finner noe du kan trives med :) Er jo mangel på både sykepleiere og lærere, men en må jo være interessert i jobben sin. Er ikke en lønn på over 450 000 til å begynne med, men med noen års ansinitet og 100 % jobb så blir det vel det.
 
Har vel kanskje litt å si hvor dere bor når dere "krever" såpass høy lønn. Her er vi utdannet ingeniør og interiørarkitekt, og er ikke i nærheten av en slik startlønn i østfold...
samboeren min har allerede gått ned 100000 i året så blir trangt om han skal gå ned enda mer.. hvertfall fram til jeg får en fast stilling. når jeg får en fast stilling så kan han også tjene litt mindre, jeg er bare vikar... vi er også fra østfold..
han har jobba hver natt i 13år så begynner å bli lei..
 
Er jo viktig at du finner noe du kan trives med :) Er jo mangel på både sykepleiere og lærere, men en må jo være interessert i jobben sin. Er ikke en lønn på over 450 000 til å begynne med, men med noen års ansinitet og 100 % jobb så blir det vel det.
det er ikke noe for meg. butikk er greit, for da må jeg ikke ha SÅ mye kontakt med folk :p er det jeg har mest erfaring med også.. får jeg fast jobb innen det så ttrenger ikke samboeren min ha så mye i lønn..
 
samboeren min har allerede gått ned 100000 i året så blir trangt om han skal gå ned enda mer.. hvertfall fram til jeg får en fast stilling. når jeg får en fast stilling så kan han også tjene litt mindre, jeg er bare vikar... vi er også fra østfold..
han har jobba hver natt i 13år så begynner å bli lei..

Skjønner at han begynner å bli lei ja.
Du må gjerne si fra om du kommer over noe med så bra lønn, for skulle gjerne hatt litt bedre selv;)

Men hva tenker han om å pendle da? Er jo ikke så langt inn til oslo f.eks, og der er jo lønningene en del høyere og:)
 
Skjønner at han begynner å bli lei ja.
Du må gjerne si fra om du kommer over noe med så bra lønn, for skulle gjerne hatt litt bedre selv;)

Men hva tenker han om å pendle da? Er jo ikke så langt inn til oslo f.eks, og der er jo lønningene en del høyere og:)
han/vi vurderte det en stund, men pendlertida og stampe i kø,drivstoff,bomringer osv. så blir det ikke særlig mye mer penger eller tid til barna før dem skal sove.. men det er klart dukker det opp en jobb han ikke er avhenig å møte opp hver dag, f.eks har hovedkontor der og styrer litt selv så hadde det vært genialt, men man kan ikke få i pose og sekk heller ;) klar over det, men brått så dukker det nok opp et eller annet for oss begge :) *krysserfingrene*
 
svært lite, men er samboeren min som skal bytte yrke ;) han er baker i en 100%nattstilling. og er lei av å jobbe natt, men begynner han på en dagjobb så blir lønna desto lavere også..
450 000 var startlønnen min som siviløkonom. Tror det er vanskelig å få det uten det er noe man har utdanning som.
Evt renholder på platform da. Eller kokk på platform. De tjener godt :)
 
450 000 var startlønnen min som siviløkonom. Tror det er vanskelig å få det uten det er noe man har utdanning som.
Evt renholder på platform da. Eller kokk på platform. De tjener godt :)
det er ikke så dumt på plattform, bare vente til barna blir litt større ;) tror ikke han hadde klart å være borte fra dem så lenge om gangen heller ;)
 
Min er borte 4uker i slengen. Han påstår det går fint. Jeg hadde nok ikke klart det selv:)
såpass ja.. faren min var borte 2uker og hjemme 4uker i min oppvekst.. gikk fint det, men syns ho minste burde bli 3år først :p
 
Er vel hva man er innstilt på, om han vil ha så høy lønn, så kan det være eneste alternativet å jobbe offshore. Min mann er 4 uker på jobb og 4 uker hjemme. Har 3 barn på 7 og 6 år, og minstejenta er 7 uker. Heftig når det står på, men fantastisk å ha han 4 uker hjemme! Absolutt verdt det!
 
Om han vil ha den lønna uten utdannelse er det nok ikke unormalt å måtte ha ugunstig arbeidstid, natt eller offshore. Noe må jo være grunnen til at det lønnes så godt, liksom.
 
Back
Topp