Skal barnefar være med på første svangerskapskontroll?

Mammaatil1

Forumet er livet
Septemberhjertene 2018
Oktoberfruene 2018
Skal den blivende far være med, eller drar du alene? Eventuelt noen andre som skal være med? Din mor, en venninne? [emoji4]
 
Det kommer an på hvor han er den dagen i forhold til jobb, men han skal gjøre så godt han kan for å få det til :)
 
Neh, det er bare en prat og blodprøve :) han får referat når va. kommer hjem :) men alle ultralydene blir han med på :)!
 
Første kontroll hos lege med veiing og blodprøver tenker jeg å gå på alene, men samboer har vært med på TUL og vil nok være med på videre ultralyder. Kanskje også være med på senere kontroller for å ordne farskapserklæring og få svar på ting han lurer på. Men i utgangspunktet tenker jeg gå alene. Det er ellers ikke aktuelt å ha med noen andre, det ville vært rart for meg.
 
Første kontroll til legen blir æ å fære aleine, men uka etter ska vi på første kontroll t jordmor og tenke da at han skal bli med. Samt tul og andre ul :) han får være med så mye han vill være med :)
 
Han skal være med på TUL og OUL, men «vanlige» kontroller går jeg på alene, syns det ville vært rart å hatt han med[emoji4]
 
Han er med på ul, men lege og jm går jeg til alene.
 
Nei. Han blir ikke med til lege/JM. Håper han får vært med på en ultralyd. Men han har vansker med å få fri fra jobb, så det er ikke alltid det går.

I første svangerskap hadde jeg med meg mannen på TUL, mamma på OUL og min stefar på en av de ekstra UL jeg hadde.
 
Nei, han var med den første gangen...
men han skal være med på tidlig ul. Og så får vi se om han trenger å bli med på senere kontroller.
 
Nei, men blir med på ul. Dette er andre gangen så føler oss drevne. Han var av og til med første gang
 
Han blir bare med på OUL, samme som sist. Tok alle kontrollene hos JM og lege selv, inkl. alle ekstra UL. Følte ikke noe behov for å ha han med da og har nok samme behov denne gangen.
 
Nei, han blir nok kun med på UL tenker jeg, evt terminkontroll hos JM når den tid kommer :) Er jo ikke så mye for far ellers[emoji16]
 
Tatt alle svangerskapskontrollene alene før så tipper det blir det nå også [emoji4] om det passer blir han nok med innimellom
 
Skal hos legen første gangen, og da drar jeg alene :) Han skal slippe å ta fri bare for at jeg skal veie meg og ta blodprøve osv :p
 
første legetime drar jeg på alene, men han vil nok være med på så mye som mulig ellers :)
 
Spørr hva han vil, er hans første barn og mitt fjerde. Så kan jo hende han syns alt virker spennende ☺️
 
Går alene. Mest praktisk. Han er med på TUL og UL. Han var med på et legebesøk sist, men vet ikke hva han fikk ut av det. Hørte på hjertelyden, det var jo fint [emoji4]
 
Nei, men han kan ha godt av å være ned til jordmor på slutten :)
 
Han bir nokk ikke med på noen av kontrollen. Var med på flere kontroller da jeg gikk gravid med nr.1, med nr.2 tror jeg ikke han var med på noen og det blir sikkert slik med denne også. Han blir med på oul da[emoji4]
 
Mannen min vil være med på alt. Han ble litt snurt når jeg hadde en time hos jordmor uten han, jeg hadde rett og slett ikke tenkt på å invitere han med :p han er kanskje ikke normen men...:joyful:
 
Back
Topp