Sjeldne, søte jentenavn!

Idaamor

Blir kjent med forumet
Fikk idag vite at vi venter en prinsesse i januar. Og da er navnegrublingen godt igang! Liker navn som Sophia, Olivia, Emine. Milia og Luka. Er gla i litt sjeldne, søte jentenavn. Tuuusen takk for tips! :)
 
Jeg har en Emine:-) :-) :-) :-) Ellers Emina,Mila,Indemine,Julie,Julia,Mille,Milla,Sophi,Sofie,Sofia,Juliette,Savannah,Albina,Nicki, .... Kommer ikke på fler i farten:-)
 
Sophia er veldig fint,men er vel ikke så lite brukt lengre det,men nydelig er det uansett:) Luka er et guttenavn for min del:).

Andre navn som ikke er så vanlige :

Elida ( Synes det er nydelig)
Elena ( ikke veldig vanlig og fint )
Wilma ( søtt )
Eirin ( ikke så mye brukt og er fint )
Adele ( Nydelig )
 
jeg assosierer også Luka/Luca med et guttenavn. Men et NYDELIG navn er det!! :)
Ellers syns jeg Olivia og Sophia er kjempefine navn!!! :) Lykke til med navnevalget!
 
vi venter også en jente, og noen av navnene som sto på vår liste (men nå har vi bestemt oss for et annet;) er:

Fride
Amelia
Isolde
Leona
Cille
Ylva
 
For meg og er Luca en gutt:-( Ellers er ho Levin,Levina,Lykke,Live,Alma,Medina,Dina,Tuva,Tilde,Vilde,Tomine,Kine,Josefine,Melinda.......
 
kjempe fine navn du har tenkt på=)

i tillegg til di du allerede har liker jeg også:
Tyra
Tuva
Aida
Rakel
Oline
Nora

om di er sjelde vet jeg ikke, men synes di er søte vertfall ;)

lykke til med navne jakten;)))
 
Sina, Sanna, Saga og Selma er navn jeg liker godt som ikke er så mye brukt.
(Kom bare på S navn av en eller annen grunn, hehe)
 
Synne,nikoline,Lovise,Ronja,Oline/a,Juliette. Har dere blitt enige om noe?
 
Fine alternativ:-) Eg har ei Tiril Sofie.. Andre forslag: Thia/Tia Vida Eira Saga Vilja Tilje Tilja Alice
 
Vi er vell mest på Sophia nå! Men det forandrer seg gjerne litt fra uke til uke! Dessuten synes jeg det er greit å se veslejenta før vi bestemmer oss 100%! :)
 


Idatada skrev:
Vi er vell mest på Sophia nå! Men det forandrer seg gjerne litt fra uke til uke! Dessuten synes jeg det er greit å se veslejenta før vi bestemmer oss 100%! :)


Sophia er ett veldig inn navn nå, kjenner 5 stk som har gitt barna sine det.. (sofie er også veldig inn nå) Jeg slet veldig med jentenavn selv.. ville ikke at hun skulle være 1 av 3 i klassen/bhg med samme navn, så vi falt på Carmen Linnèa.. Carmen og Sophia er jo begge spanske:) Lykke til med navnvalg..
 


mammas3gullunger skrev:


Idatada skrev:
Vi er vell mest på Sophia nå! Men det forandrer seg gjerne litt fra uke til uke! Dessuten synes jeg det er greit å se veslejenta før vi bestemmer oss 100%! :)


Sophia er ett veldig inn navn nå, kjenner 5 stk som har gitt barna sine det.. (sofie er også veldig inn nå) Jeg slet veldig med jentenavn selv.. ville ikke at hun skulle være 1 av 3 i klassen/bhg med samme navn, så vi falt på Carmen Linnèa.. Carmen og Sophia er jo begge spanske:) Lykke til med navnvalg..

... Sophia er faktisk gresk! ;)
 
Jeg syns Vilde er utrolig fint navn. Det er ikke et sjeldent navn, er liksom et du har hørt fra før - men er det så mye brukt..??
Vi fikk greie på igår at vi venter guttebaby, så da la jeg liksom navnet Vilde på hylla foreløbig:)
 
Tja... Jeg er stor fan av Kaspara!
Bestemor heter det (men hun hater det, og truer med å gjøre meg arveløs om jeg bruker det) til mellomnavn, og jeg syns det er et helt fantastisk navn.
Min slekt har forøvrig mange annerledes navn, så jeg kommer nok til å ende med å kalle opp etter noen litt bakover i slekta.
Og fra jeg var liten har jeg alltid likt Yrla. Husker en tv-serie om en gutt som spilte piano sammen med ei kjempepen jente som het Yrla, og jeg syns det var så pent.

Sambo er forøvrig helt motstander av både Yrla og Kaspara, og egentlig alle navnene jeg liker, så jeg skal ikke skryte på meg at jeg gleder meg til å finne navn hvis vi noen gang får barn...

Og bortsett fra de navnene er favorittene Nanett, Daria og Rose
 
Jeg synes
Taletta
Sina
Konstance
Anfine
Tomine
Emma ( veldig vanlig nå da)
Ulva
Helena
Henny
Amy
Selma
 
Back
Topp