sjeldne guttenavn, guttenavn ikke "alle" har..

Mine gutter heter Oddmund (oppkalt etter farfaren) og Runar. Ikke sjeldne navn i seg selv, men det er jo ikke så mange som bruker de navnene i dag :)

Edit: Og der fikk jeg med meg at dette er en gammel tråd :p
 
Min sønn heter Harald. Helt vanlig navn, men ikke i den generasjonen :) Han skulle egentlig hete Benedikt, men han så ikke ut som en Benedikt.. Nå lurer dere vel på hvordan en Harald ser ut? hehe! :p
 
Ask
Tord
Syver
Oddmund
Olai
Karsten
Sander
 
Damian
Kevan
Leander
 
Guttungen har 2 fornavn.. det ene er Severin, har ikke hørt om så mange som heter det :)
Ellers er Elander et navn jeg inne har hørt så mange bruke..
Charles er også noe jeg sjeldent hører :)
 
Sigve, Erlend, Arne, Hans, Lasse, kanskje ikke så sjeldne, men ingen i barnehagen vår som heter det i allefall. ☺️
 
gutten min heter Fridtjof og jeg synes at det er en kjempeflott og klassisk navn som er heldigvis ikke veldig ofte i bruk. Så da har man et navn som alle kjenner (liker ikke navn hvor folk må spørre hvordan det staves) og likevel ikke er vanlig i dag.

Kven er du?
 
Theodor ? Nathaniel ? Emilian ?
 
Arne-Martinius heter gutten min :) Arne er ikke så sjeldent, men Martinius er ikke så mye brukt lenger :) bruker begge navna.
 
Morsomt å se navn som ble nevnt her i 2011, faktisk er på topplister i dag :p
 
Arne-Martinius heter gutten min :) Arne er ikke så sjeldent, men Martinius er ikke så mye brukt lenger :) bruker begge navna.
Det er nok mange flere som heter martinius av barn i dag enn Arne ;)

Hvis man vil ha et navn få i barnets generasjon har så er det lurt å velge navn fra barnets besteforeldregenerasjon eller foreldregenerasjon. Barnets oldeforeldregenerasjon er på vei inn igjen.
 
Back
Topp