Sjekker dere skatten grundig?

Ærlig talt har jeg ikke vært så flink til det, men skal ta en gjennomgang nå fordi jeg syns summen jeg får igjen var så liten i forhold til forventet. Ser liksom for meg at det er så vanskelig da... Er sikkert derfor mange ikke gjør det, fordi man ikke vet hva man skal gjøre, rett og slett.
 
Njææh. Burde vel. Men tror ikle det er stort å få igjen uansett..
 
Mannen og jeg gikk igjennom dem sammen i går, pga. boligbytte i fjor og salg/kjøp av biler m.m måtte vi se over ekstra i år. Vi fordeler renter osv mellom oss.

Evig takknemlig for at mannen har stålkontroll på dette med de forskjellige posteringene, tall osv, for det gikk lett som en plett. :)
 
Ja. Jeg går gjennom alle poster og sjekker at det som står der er rett, og at alt som skal fylles ut er fylt ut. I år var det kun ett punkt som måtte endres, Dyrebeskyttelsen hadde ikke rapportert inn bidraget mitt.
 
ikke så kjempenøye. Jeg kvalifiserer ikke i år til nesten noe av fradrag, har gått gjennom og sjekka ganske i detalj tidligere år, så da er det liksom ikke så mye å se på. Er lett å sjekke at tallene som er der er korrekt.
 
Det har alltid stemt bortsett fra at de i fjor ikke hadde fått med at jeg fikk et barn 25.12.15

Så hvor nøye jeg sjekker varierer. Det stemmer jo
 
Irriterer meg forresten over den latterlig lave summen vi får fradrag for barnepass.

40'000 kan jeg og mannen skrive av. Dvs 20'000 hver. Men vi betaler 57000 i barnepass, pluss merkjøring. Noe vi egentlig ikke trenger å føre på, siden vi uansett overstiger maksimumsbeløpet.
 
Legg til at det ikke akkurat øker med 40 000 til ved søsken....
 
Legg til at det ikke akkurat øker med 40 000 til ved søsken....
15000 for hvert barn er ikke akkurat veldig reelt nei.

Hvordan mener de regnestykke at første barn er dyrere enn de andre barna? Første barn er 25000, og for hvert barn etter det er det et ekstra fradrag på 15000 *rister oppgitt på hodet*
 
Ja pleier å sjekke. Jeg må sette det på dagsorden så jeg ikke glemmer det.

Har nå i flere år prøvd å fjerne en moped som står på meg... Den er skrotet for flere år siden..
 
15000 for hvert barn er ikke akkurat veldig reelt nei.

Hvordan mener de regnestykke at første barn er dyrere enn de andre barna? Første barn er 25000, og for hvert barn etter det er det et ekstra fradrag på 15000 *rister oppgitt på hodet*

Vel, flere barn er rimligere om de er tett i alder, pga søskenmoderasjon. Men ja, vi har vel 55 000 for tre barn nå, 25 for første og 15 for hver av de neste. Det er mye det ikke blir regnet med der ja. Greit nok nå for 2016 for da er yngste hjemme sånn at det bare er to vi betaler for, men fra høsten med to på sfo og ei i bhg så overstiger nok kostnadene de 55 ja... rimelig lett
 
Vi går gjennom det grundig ja. Mannen satt en halv dag i går. Jeg gikk fra smell på 2500 kr til tilgode på 1500 kr :D Jeg er fornøyd jeg [emoji14]
 
Går grundig gjennom, men har ganske få poster så går kjapt. Måtte bare overføre halve gjelda til samboer.
 
Ikke jeg, men mannen :p
 
Det gjør vi, eller det vil si, mannen gjør det. ☺️
 
Går igjennom og sjekker at tallene stemmer. Mannen ser vel mer nøye på tallene, for han har litt mer på sitt skatteskjema enn jeg.
 
Back
Topp