Sjekke eggledere med kontrastvæske, er det smertefullt?

B82

Forumet er livet
Assistert-jentene
❤ Aprilbarna19 ❤
Som ett skritt nærmere søknaden til Porsgrunn, vil gynekologen min sjekke egglederne.

Noen av dere jentene som har gjort dette?

Har en viktig dag, dagen etter undersøkelsen.. så håper ikke jeg blir liggende rett ut.

:chicken:
 
Som ett skritt nærmere søknaden til Porsgrunn, vil gynekologen min sjekke egglederne.

Noen av dere jentene som har gjort dette?

Har en viktig dag, dagen etter undersøkelsen.. så håper ikke jeg blir liggende rett ut.

:chicken:
Jeg fikk skylling/spyling av egglederne mine nå i juni. Det var vondt akkurat når de spylte inn, som en sterk menskrampe (var i tillegg på dag 2 med mensen, men ingen kramper akkurat da). Det ble så presset inn litt luft. Kjente ikke noe etterpå, det var bare i øyeblikket. Tror jeg kjente litt luft i magen dagen etter, men ikke noe vondt og plagende.
Skylling og kontrastvæske er kanskje ikke helt det samme, men er kanskje noe likt. Det var snakk om at de skulle sjekke egglederne mine med kontrastvæske hvis jeg skulle gjennom en laparaskopi, men ingen av delene ble gjort. Som nevnt så fikk jeg en skylling gjort med 3D ultralyd. Lykke til!
 
Last edited:
Jeg fikk skylling/spyling av egglederne mine nå i juni. Det var vondt akkurat når de spylte inn, som en sterk menskrampe (var i tillegg på dag 2 med mensen, men ingen kramper akkurat da). Det ble så presset inn litt luft. Kjente ikke noe etterpå, det var bare i øyeblikket. Tror jeg kjente litt luft i magen dagen etter, men ikke noe vondt og plagende.
Skylling og kontrastvæske er kanskje ikke helt det samme, men er kanskje noe likt. Det var snakk om at de skulle sjekke egglederne mine med kontrastvæske hvis jeg skulle gjennom en laparaskopi, men ingen av delene ble gjort. Som nevnt så fikk jeg en skylling gjort med 3D ultralyd. Lykke til!

Får være forberedt på noe ubehag da, ble anbefalt maks dose av Ibux og Paracet en time før. Jeg venter mens på mandag, så han ville ta det i syklusstart han her og.

Oddsen for graviditet er visst forhøyet også i 3 sykluser etter, sa gyn.

Takk for svar! :)
 
Får være forberedt på noe ubehag da, ble anbefalt maks dose av Ibux og Paracet en time før. Jeg venter mens på mandag, så han ville ta det i syklusstart han her og.

Oddsen for graviditet er visst forhøyet også i 3 sykluser etter, sa gyn.

Takk for svar! :)
Her fikk jeg ikke noe anbefaling om noen smertestillende, men så var det egentlig bare en samtale hos gyn jeg skulle ha (som jeg visste om). Men hadde tatt ibux mot menssmertene tidligere på dagen så var litt igjen i kroppen :)
Oi så mange sykluser etter. Har store forhåpninger denne pp jeg da :) Men hvis ikke så håper jeg det sitter en av de nærmeste pp'ene :)
 
Jeg fikk kjempe vondt, var ikke forberedt på smerter i det hele tatt! Jeg hadde ikke tatt noe smertestillende i forkant.. men som hun over sier, skikkelig kraftige menssmerter [emoji5]
 
Oppdatering :)


Gruet meg igrunn en del før timen i dag, og det var absolutt ikke godt. Men smerten avtok kanskje allerede 5 minutter etter undersøkelsen var over. Nå er det mer vonde menssmerter, så helt ok.

Egglederne var helt åpne og fine!
 
Ok, nå kom det skikkelige smerter her.. -.-

C R A P !
 
Oppdatering :)


Gruet meg igrunn en del før timen i dag, og det var absolutt ikke godt. Men smerten avtok kanskje allerede 5 minutter etter undersøkelsen var over. Nå er det mer vonde menssmerter, så helt ok.

Egglederne var helt åpne og fine!
Så flott at de var åpne :)

Ok, nå kom det skikkelige smerter her.. -.-

C R A P !
Uff da :( Håper det ikke er vondt så altfor lenge ❤️
 
Jeg har også skylt egglederne og det var veldig vondt! Tror det kan ha vært stengt/trangt hos meg. Tok ikke smertestillende - det anbefales!

Til sammenligning hadde jeg uttak av egg i dag, og det var nesten ikke smertefullt i det hele tatt.
 
Har gjort dette, og smertene var som du beskrev! Men, de var over da jeg var ferdig!

Ble gravid første prøveperiode etter første skylling, men mistet dessverre! Tok en ny 4 mnd etterpå og ble gravid i 2pp etter skyllingen, er nå straks 8 uker jeg har troa på skylling! Hadde prøvd i over 2 år, og to mislykkede ivf bak meg..

Lykke til [emoji5]
 
Takk søte dere :joyful:

Skyllingen for min del ble gjort for å undersøke om det var helt åpent. Så gynekologen kan sende inn søknaden vår om IVF.

Mannen har så lav mengde, at det vil bli fryktelig vanskelig(umulig) å bli gravid uten hjelp.

Det var behov for smertestillende et døgn etter, nå er det heldigvis ikke så ille :)
 
Back
Topp