Sjansen for ny prematur fødsel?

De var dysmature pga hyperemesis hos meg. Svangerskap fungerer som ufrivillig slankekur for meg. Storebror er fremdeles liten her , 16 mnd og 8,7 kg, men etter at vi fant ut at han har høy forbrenning og melke protein allergi har vekten begynt å øke. Han har ikke hatt noen andre utfordringer ift dysmatur og prematur - annet enn ekstremt bedagelig gutt som absolutt ikke har noe hastverk grov motorisk [emoji14] Lillesøster derimot er av en helt annen type, med skikkelig temperament. Så spent på hvordan hun utvikler seg:joyful:

Huffda, da har du virkelig vært dårlig også :( Skal mye til før det går utover foster. Bra det gikk fint! Så godt at han begynner å komme opp i vekt nå da :) Ofte finnes det gjerne en grunn til problematikken, men hender det tar tid å finne det ut. Litt deilig med bedagelig barn også da ;) Mi var sent ute, men innafor :) Hun har dog litt mer utfordringer enn ønsket, men vi håper det skal løsne litt med oppfølgingen nå :) Jeg tror du har svart på tråden min her inne om jeg ikke husker feil. Hun ble operert som 12 uker gammel, har refluks og astma. Samt at vi nå har litt utfordringer med det kognitive. Men håper på at det skal komme god oppfølging nå [emoji171] Blir spennende å se om tulla di har dårlig tid i forhold til broren da :D
 
Huffda, da har du virkelig vært dårlig også :( Skal mye til før det går utover foster. Bra det gikk fint! Så godt at han begynner å komme opp i vekt nå da :) Ofte finnes det gjerne en grunn til problematikken, men hender det tar tid å finne det ut. Litt deilig med bedagelig barn også da ;) Mi var sent ute, men innafor :) Hun har dog litt mer utfordringer enn ønsket, men vi håper det skal løsne litt med oppfølgingen nå :) Jeg tror du har svart på tråden min her inne om jeg ikke husker feil. Hun ble operert som 12 uker gammel, har refluks og astma. Samt at vi nå har litt utfordringer med det kognitive. Men håper på at det skal komme god oppfølging nå [emoji171] Blir spennende å se om tulla di har dårlig tid i forhold til broren da :D


Var rimelig dårlig ja. Innlagt på sykehus før fødsel pga lavt matinntak og -25% vekstavvik på lillesøster.
Ja svarte på tråden din da storebror også henger litt etter, men her er det viljen det står på. Han gidder rett og slett ikke, er altfor glad i å betrakte verden med totten i munn. Satte seg før første gang opp selv i begynnelsen av denne mnd, 16 mnd gammel. Krabbing er det ikke snakk om. Fysio mener han vil gå rett fra kryping (utrolig hvor raskt han kryper rundt!) til å gå.Han henger også etter språklig, kan si hei og mamma, men ikke bruke de adekvat. Men han pludreter hele dagen så lege og helsesøster var ikke bekymret, de mente det vil gå fort når han først knekker koden. MEN han forstår utrolig mye og det er det viktigste.
 
Back
Topp