sinnsykt kvalm i uke 7

miss_cheff87

Andre møte med forumet
er det andre enn meg som er så sinnsykt kvalm ? er ikkje bare morgenkvalme men kvalmen gir jo seg aldri.emoticon  er blitt sykemeldt no for klarer nesten ikkje å gjøre noenting. i tilleg ganske svimmel og sterke smerter i magen. alle sier de gir seg etter tre mnd så får satse på det :)
spyr ikkje så mye men er akkurat som eg må spy hele tiden, hadde vært bedre om eg faktisk spydde hehe.
 
Hei! Jeg er i uke 7 og har plutselig blitt veldig kvalm de siste dagene. Du er ikke alene, hvis det er noen trøst;) Hva hjelper for deg da? Har du noen tips?
 
hei bra jeg ikkje er den eneste hehe, syns ingenting hjalp for matlysten var helt vekke. no har det begynt og komme seg er 9 uker i morgen men får fortsatt kvalme byger og svimmel. så gjør ikke så mye disse dagene. men deilig og slappe av og.  noen ganger har jeg ikkje lyst på noen ting men spiser frokost for det er vist viktig. så da pleier eg å spise loff skive med skinke :)  er du kvalm hele dagen ? viktigste er å drikke masse vann men da må man tisse hele tiden hehe. er lei av å stå opp om natten for må tisse like før eg tar på meg en bleie heheheh :P neida!
hilsen  meg
 
Vi får trøste oss med at det mest sannsynlig går over om ikke så lenge. Jeg har funnet ut at det hjelper å spise da. Så jeg spiser litt selv om jeg ikke har lyst på, så blir jeg straks bedre. Håper jo ihvertfall at det gir seg...He he...hvis ikke kommer jeg vel til å ese noe veldig ut:D
 
Hei. Jeg er i uke 7 nå jeg også og har vært utrolig kvalm i en uke nå. Det kom som et lyn fra klar himmel på mandag, formen har vært bra frem til nå. Det er så utrolig kjedelig, jeg jobber som sykepleier og har kjempe dårlig samvittighet for å være vekk fra jobben da jeg i tillegg kun er vikar. Dette er skikkelig deprimerende:( Jeg er gravid med barn nr 2 og var kvalm i hele svangerskapet mitt med første mann. Håper dette går fort over.. kjenner jeg trenger å prate med flere som er i denne situasjonen.. :)
 
Jeg er også så sykt kvalm! Har vært hjemme 1 uke nå og klarer ikke gjøre nesten noe. Det jeg prøver på er å lufte, ikke kaste opp, prøve å få i meg vann og noe mat.

Jeg har prøvd å spise jevnt ca hver 3.time, men det er vanskelig å få noe ned. Prøver å drikke vann, men også det byr imot. Vet at noen sier ingefær hjelper, men jeg blir nesten kvalm bare av tanken på det... 
Skulle bare kikke inn i kjøkkenskapet for å prøve å se om det var noe jeg klarte å spise, men da begynte jeg å brekke meg så kraftig at jeg kastet opp. 

Det jeg har lyktes med å få i meg noen biter av er knekkebrød- med et pålegg med minst mulig smak og lukt. Noen kvelder har jeg klart hvit fisk og en gulrot, så lenge jeg ikke må lukte. Vann er tilogmed vrient å få ned. Og som alt lukter!

Så jeg føler med deg!!  :)
 
Hei Checkitout,

har selv opplevd at mye av denne svimmelhetsfølelsen kan komme av muskelspenninger fra nakken og resten av ryggen. Nakken inneholder jo veldig mange anatomiske strukturer som kan gjenskape en svimmelhetsfølelse hvis det blir for spent der, da alt av nerver og blodårer går hovedsaklig ut fra baksiden/siden av nakken og videre ned i kroppen.

Kan være verdt å få det undersøkt hos en kiropraktor, de vil gå igjennom en rekke tester og gi deg en diagnose (hvis det er noe som kan kommer ifra nakken da). Har selv opplevd at musklene helt oppe bak ved hodebunnen kan gi en spenningshodepine og medfølgende svimmelhet. Behandlingen de gir vil mest sannsynlig bestå av mobilisering av nakken (det kan da komme slik "popping" fra leddene i nakken, men dette er bare nitrogengass utveksling mellom de myke diskene som er imellom nakkehvirvlene), massasje (noe vi alle trenger i disse julestressede tider) og også trykkpunktsbehandling som er trykk og løsing opp av spente muskler; dette kan hjelpe til å begrense svimmelhet og hodepine.

En annen øvelse man kan gjøre selv hjemme blir kalt "ekstensjonsøvelser", som betyr at man står rett opp og ned.. bøyer seg bakover med armene ut til siden og gjentar dette x10 ganger, tre ganger om dagen. Dette skal hjelpe til med å stimulere rikting blodtilførsel til muskler/strukturer som ofte blir litt oversett i en stresset hverdag. Ellers kan også en tur i frisk luft anbefales.

Håper noe av dette kanskje hjelper. God bedring!
 
føler så med dere:/.... er i uke 10 og kjempekvalm selv. men det hjelper og spise bittelitt og ofte - selv om det ikke frister i det hele tatt. er mye plaget av svimmelhet, men det er grunnet lavt blodtrykk ( 100/48)
 
Back
Topp