Singulair-erfaringer

Syn=)

22/10-13<3
Oktobermirakler 2013
VIP
Novemberlykke 2015
Guttungen skal snart starte opp med denne nå. Flere små som bruker ? Hadde de masse mareritt /uro ?
 
Småen gikk på det for snart 1 år siden, fungerte helt supert og slapp Ventoline. Dessverre fikk han så store adferdsendringer at vi måtte slutte. Men merket ikke noe negativt på søvnen. Håper legen går med på å prøve en runde til etterhvert, for han var så fin i pusten.
 
Småen gikk på det for snart 1 år siden, fungerte helt supert og slapp Ventoline. Dessverre fikk han så store adferdsendringer at vi måtte slutte. Men merket ikke noe negativt på søvnen. Håper legen går med på å prøve en runde til etterhvert, for han var så fin i pusten.
Ja fikk info om dette som bivirkning . Hissig /sint ?
 
Ja fikk info om dette som bivirkning . Hissig /sint ?
Han var så hissig og agressiv, jeg var helt forslått og han for liten til å snakke med/til. Var ikke mulig å roe han ned, men så er han min en liten tass som lett lar seg fyre opp og vi ser jo nå at han har en del uønsket adferd. Så var vel mer det at dette var sider som ble kraftig forsterket, uten at han viste tegn til det før medisinene..
 
Jeg har brukt det selv siden jeg var 14-15 (flr den kom offisielt på markedet), og den endret hverdagen min så fantastisk. Vet at ikke alle har like god effekt, men håper dere får det og slipper bivirkninger. Alle får jo ikke bivirkninger og de du nevner er mindre vanlige, men blir nok nevnt av legen fordide er større vil jeg tro :)
 
Jeg har også brukt det siden jeg var barn, tror ikke jeg ble mer aggressiv.. men jeg var en sinna unge i utgangspunktet.

Har alltid slitt med mareritt, så lenge jeg kan huske.

Men som voksen så merker jeg ekstremt fort forskjell på meg selv om jeg har glemt å ta dem, for når jeg ikke tar dem er jeg veldig tungpustet og full av slim i lungene.. det er snakk om bare to dager uten dem, så er det fult kaos i lungene og må ha ventoline for å få puste :eek:
 
Han var så hissig og agressiv, jeg var helt forslått og han for liten til å snakke med/til. Var ikke mulig å roe han ned, men så er han min en liten tass som lett lar seg fyre opp og vi ser jo nå at han har en del uønsket adferd. Så var vel mer det at dette var sider som ble kraftig forsterket, uten at han viste tegn til det før medisinene..
Skjønner. Kanskje man kan få en annen opplevelse med den nå som han er eldre . Det finnes vel ikke mange alternativer heller ? :)
Jeg har brukt det selv siden jeg var 14-15 (flr den kom offisielt på markedet), og den endret hverdagen min så fantastisk. Vet at ikke alle har like god effekt, men håper dere får det og slipper bivirkninger. Alle får jo ikke bivirkninger og de du nevner er mindre vanlige, men blir nok nevnt av legen fordide er større vil jeg tro :)
ja hun mente det var stor sjanse for mareritt , men vi går nå se .
Jeg har også brukt det siden jeg var barn, tror ikke jeg ble mer aggressiv.. men jeg var en sinna unge i utgangspunktet.

Har alltid slitt med mareritt, så lenge jeg kan huske.

Men som voksen så merker jeg ekstremt fort forskjell på meg selv om jeg har glemt å ta dem, for når jeg ikke tar dem er jeg veldig tungpustet og full av slim i lungene.. det er snakk om bare to dager uten dem, så er det fult kaos i lungene og må ha ventoline for å få puste :eek:
Takk for svar. God virkning da ja!
 
Skjønner. Kanskje man kan få en annen opplevelse med den nå som han er eldre . Det finnes vel ikke mange alternativer heller ? :)

ja hun mente det var stor sjanse for mareritt , men vi går nå se .

Takk for svar. God virkning da ja!

Ja satser på det, evt at man gir det litt mer tid for å se om det stabiliserer seg.
Den er nemlig veldig god, så skulle gjerne ha brukt den. Nå blir det så mye ekstra Ventoline så hadde hvert å kunne redusere det..
 
Ja satser på det, evt at man gir det litt mer tid for å se om det stabiliserer seg.
Den er nemlig veldig god, så skulle gjerne ha brukt den. Nå blir det så mye ekstra Ventoline så hadde hvert å kunne redusere det..
Ja sant. Lykke til :)
Hvor gammel er han?

Her bruker frøkna på 5.5 flutide.

Trodde ikke barn kunne bruke singular?
4år(blir 5 i år). Som knerten sier gis den til ganske små :)
 
Men er det ikke bedre å bruke noe som ikke gir sånne bivirkninger?
Vel, hadde det fungert så. Dessuten har også Flutide og ventoline bivirkninger. Selvom disse for singulair høres med engang voldsommere ut. Det er jo heller ikke sagt at han får de. Han har ikke ønskelig effekt av Flutide og ventoline , og singulair er forskrevet av lungespesialist og barnelege. Dessuten vil de gi han minst mulig Flutide , da bivirkning her er mindre vekst. Min gutt er liten.:)Så får vi nå se da. Skal prøves ut i 14 dager i første omgang .
 
Min gutt bruker denne og vi merker så og si ingen forskjell på oppførsel når han er på den en når han ikke er. Ikke opplevd at han har mer mareritt heller. Han kan ikke bruke ventolin, derfor han står på den. Desverre kan den ikke kuttes ut for oss da han da alltid ender opp med lungebetennelse da han ikke hoster lenger når han blir syk
 
Men er det ikke bedre å bruke noe som ikke gir sånne bivirkninger?
Det er veldig begrenset utvalg av denne typen medisiner til de små, og siden alt av medisiner kan gi bivirkninger må man nesten bare prøve seg frem. Evt at man må vurdere bivirkninger opp mot effekten av medisinene, og så se hva som faktisk er det beste.
 
Back
Topp