Siller krav til barnevakt.

Thaliz

Forumet er livet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Stiller dere noen krav til de som skal være barnevakt?

Grunnen til at jeg spør er rett og slett fordi jeg har en svigermor som drikker en del, jeg vil ikke påstå hun har ett alkohol problem, men hun og hennes nye mann går veldig mye ut på pub, og hver gang hun er ute, så ringer hun på fylla til oss og forteller hvor mye hun gleder seg til å bli bestemor, og at hun skal få passe sitt kommende barnebarn.Hun tar seg en øl eller to når hun ikke er ute på pub også. Men når hun ringer drita full før klokken har bikket 18:00 så begynner jeg å tvile på henne som barnevakt.
Jeg vil ikke være slem heller å nekte henne å være barnevakt, men jeg har sagt ifra at hvis hun fortsetter å ringe på fylla så kommer vi ikke til å vurdere henne som barnevakt. Er det galt av meg?

Så derfor spør jeg dere som har barn, setter dere noen krav til de som skal passe barna deres? Hva er det som er greit og hva er ikke greit.
Selv mener jeg at når man er barnevakt så får man holde seg edru. Vil gjerne høre deres tanker og meninger om dette.

Jeg og samboeren ønsker jo i fremtiden at vi kan plassere barnet vårt hos en trygg barnevakt uten å gå derfra med en klump i magen.
 
Jeg tar det som en selvfølge at de som er barnevakt er edru.
Men her er ikke der noe problem, mamma er avholds, og svigerforeldrene mine syns ikke man skal drikke rundt barn.
 
Har aldri måttet ta stilling til sånne problem, men det hadde helt klart vært et krav om edruelighet!!!

Søstra mi besøker ikke svigerforeldrene sine som bor i nabohuset på grunn av røyking inne. Helt greit.

Deres ansvar som foreldre er å sørge for at barnet deres er trygt. Det mener jeg ikke det er hos personer som ikke kan begrense alkoholinntaket sitt.
 
Jeg tenker at hu sikkert kommer til å holde seg edru når hu skal være med barna? :eek:
Det er så absolutt ett krav, ja!
Hadde gitt hu sjansen, men kanskje ta en liten prat om det først? :)
 
Så da over reagerer jeg ikke. Våknet idag og tenkte at jeg kanskje var litt hard mot svigermor:p Men
Jeg tenker at hu sikkert kommer til å holde seg edru når hu skal være med barna? :eek:
Det er så absolutt ett krav, ja!
Hadde gitt hu sjansen, men kanskje ta en liten prat om det først? :)

Jeg håper hun holder seg edru når den tid kommer. Jeg blir litt engstelig når hun holder på sånn. Samboer sa hun får EN sjangse, og thats it. så vi får se.;)
 
For det første - barnevakt trenger ikke være aktuelt før barnet er større. Så det kan hende hun får et forhold til barnebarnet og endrer atferd i rollen som bestemor enn den hun har som "privatperson" eller hva jeg skal kalle det. Ikke ta sorgene på forskudd, ville bare latt ting vente å se når den tid kommer.

Når det da er snakk om å sitte barnevakt så skal barnevakten være edru. Dvs mannen her kan ta seg en øl og det gjør meg ingenting. Han endrer ikke atferd eller har nedsatt evne til å ta seg av barna pga det. Ei som drikker seg drita full så ofte og så tidlig på dagen hadde jeg ikke stolt på stoppet etter en øl og uansett så kan alkoholikere bli fulle etter bare en øl også. Så nulltolleranse.

Farfaren min var alkoholiker. Mamma sa at han ikke skulle drikke noe når vi var på besøk der. Og det holdt han. Var aldri noe problem.
 
huff får nå endelig håpe hun holder seg edru sammen med barnet. det kommer nok til å gå fint ;)
for meg er det absolutt en selvfølge at barnevakten er edru, har ikke falt meg inn med noe annet. de skal jo være istand til å gjøre noe, om det plutselig skulle skje noe.
 
er vel ikke noe å tvile på? Såklart en barnevakt skal være edru. har faktisk også en hel del andre krav til en barnevakt. skulle da bare mangle.
 
Uaktuelt å drikke når man er barnevakt! Jeg stiller så absolutt krav til de som stiller som barnevakt!
 
For det første - barnevakt trenger ikke være aktuelt før barnet er større. Så det kan hende hun får et forhold til barnebarnet og endrer atferd i rollen som bestemor enn den hun har som "privatperson" eller hva jeg skal kalle det. Ikke ta sorgene på forskudd, ville bare latt ting vente å se når den tid kommer.

Når det da er snakk om å sitte barnevakt så skal barnevakten være edru. Dvs mannen her kan ta seg en øl og det gjør meg ingenting. Han endrer ikke atferd eller har nedsatt evne til å ta seg av barna pga det. Ei som drikker seg drita full så ofte og så tidlig på dagen hadde jeg ikke stolt på stoppet etter en øl og uansett så kan alkoholikere bli fulle etter bare en øl også. Så nulltolleranse.

Farfaren min var alkoholiker. Mamma sa at han ikke skulle drikke noe når vi var på besøk der. Og det holdt han. Var aldri noe problem.

Det er det når hun drar på fylla såpass tidlig som får meg til å tvile på henne. Siden det skjer ganske ofte. Men jeg håper at hun endrer seg litt for barnebarnets skyll :)
 
Her er pappa alkoholliker og han får aldri være alene med sønnen min, vi er der på besøk en sjelden gang og da drikker han ikke når vi er der men jeg stoler aldri på han. Nå er jo min så liten at det er lite aktuelt med barnevakt på han enda men svigermor har passet han en natt og da er det en selvfølge for meg at hun er edru, og det er det for henne også heldigvis :p
 
Jeg har ingen krav om at barnevakten skal være edru, men skikkelig fyllekule er jo selvsagt uaktuelt! At min mor tar seg et glass vin mens hun passer barna ser jeg ikke på som et problem, men så vet jo også at 1 glass hos henne er 1 glass og ikke 10. Når det kommer til å kunne kjøre så er det ikke no problem siden hun ikke har bil, skulle hun måtte frakte barna noe sted så vil det bli med taxi uansett.
 
Har samme problem selv. Min datter blir 2 til sommeren og de maser om å ta hu med en tyr på hytta. Men så jo i påsken at de ikke greier å være edru. Altså at de drikker når vi er der er ikke nor problem, men de ble dritings. Så blir ikke noe hyttetur på dem. Dette har hele tiden vært min bekymring og glad jeg fikk bevist det i påsken. Glad vi hadde tatt med tv på rommet vårt og fikk kost oss med film sammen med hu uten de fulle menneskene. Vi dro dagen etterpå.
 
Back
Topp