Silicea gel

Lyanna

Elsker forumet
Desemberskattene 2014
Febbisbebbis'18
Er det noen som har erfaring med bruk av Silicea gel i svangerskapet?

Når jeg googler så ser jeg at det er en del gravide som har brukt det og det skal være trygt for gravide.

Det skal hjelpe mot irritabel tarm, noe jeg plages med i perioder med hormonsvingninger. Jeg hadde håpet at det ville gi seg nå når jeg er 11 uker, men ser ikke sånn ut. Det hjelper nok ikke at jeg har begynt å drikke kaffe igjen heller [emoji20] selv om jeg har tatt forhåndsregler og drikker kun én kopp med kaffe som er lav på syre...men jeg MÅ ha en kopp om morgenen (jeg som ikke klarte lukten av kaffe for et par uker siden [emoji12])
 
Det er vanlig med forstyrrelser i tarmsystemet hele svangerskapet dessverre. Er det forstoppelse? Eller magesmerter/ løs mage?
Ville hørt med legen for sikkerhetsskyld.
Mitt problem er bare treg mage, og får regulert det lett med et glass Biola hver dag, mye vann og mer grønnsaker enn kjøtt til middag
 
Det er vanlig med forstyrrelser i tarmsystemet hele svangerskapet dessverre. Er det forstoppelse? Eller magesmerter/ løs mage?
Ville hørt med legen for sikkerhetsskyld.
Mitt problem er bare treg mage, og får regulert det lett med et glass Biola hver dag, mye vann og mer grønnsaker enn kjøtt til middag

Ja, det er vanlig, men det er såpass hemmende i perioder at jeg nå er desperat etter å lindre det. Jeg får veldig aktiv fordøyelse og mye tarmaktivitet og dette fører til hyppig dobesøk og kvalme. Noen ganger er det løst andre ganger er det ikke det.

Jeg har det når jeg ikke er gravid også, rundt eggløsning, og har vært til legen med det før, men hun vil bare sende meg videre til gastroskopi. Jeg er villig til å prøve ganske mye før jeg svelger noen slange altså....[emoji13] og mye er prøvd allerede, blant annet biola, men begynner å bli litt desperat nå...
 
Jeg har jo hatt treg mage i mange år, og det ble ikke bedre med graviditeten for å si det sånn :p Har vært igjennom en del forskjellig mat for å prøve å hjelpe, det er en del som virker i perioder, men etter en stund må jeg som regel veksle og bruke noe annet en periode. Regner med at du har prøvd en del selv, men med ustabil mage burde vel fiber produkter være bra? Det siste som har funket for meg har vært 20-30 gram chia frø i løpet av dagen, enten i yoghurt eller som chiagrøt/pudding :) Jeg fant ut at blandet jeg bare chiafrø og biola, lar det stå i kjøleskapet noen timer, så blir det som yoghurt i konsistensen :)
 
Jeg har prøvd mye forskjellig ja, men jeg har ikke klart å finne frem til noe som definitivt funker eller ikke. Jeg spiser i hvertfall mye fiber da [emoji6]

Jeg klarer jo ikke konsistensen på chiafrø når de har svellet i biola e.l. men jeg kan gi det et forsøk [emoji12]
 
Har du prøvd idoform da? Det er trygt å ta i svangerskapet :)
 
Jeg har jo hatt treg mage i mange år, og det ble ikke bedre med graviditeten for å si det sånn [emoji14] Har vært igjennom en del forskjellig mat for å prøve å hjelpe, det er en del som virker i perioder, men etter en stund må jeg som regel veksle og bruke noe annet en periode. Regner med at du har prøvd en del selv, men med ustabil mage burde vel fiber produkter være bra? Det siste som har funket for meg har vært 20-30 gram chia frø i løpet av dagen, enten i yoghurt eller som chiagrøt/pudding :) Jeg fant ut at blandet jeg bare chiafrø og biola, lar det stå i kjøleskapet noen timer, så blir det som yoghurt i konsistensen :)
Takk for tipset, chia frø skal nå testes! Sliter mye med treg mage, også før graviditeten og det er ikke blitt noe bedre nå! Biola hjalp litt i starten, men har nå mistet effekten. Vil bare få gått skikkelig på do [emoji17]
 
Har du prøvd idoform da? Det er trygt å ta i svangerskapet :)

Har ikke prøvd det nei, men jeg har ikke diaré liksom, bare en veldig aktiv mage.

Jeg har litt angst for idoform uansett da. Tok det da jeg fikk salmonella i Thailand og det var noe av det verste jeg har vært med på. Da var det faktisk å foretrekke å renne på do hvert 5. minutt [emoji23]
 
Har ikke prøvd det nei, men jeg har ikke diaré liksom, bare en veldig aktiv mage.

Jeg har litt angst for idoform uansett da. Tok det da jeg fikk salmonella i Thailand og det var noe av det verste jeg har vært med på. Da var det faktisk å foretrekke å renne på do hvert 5. minutt [emoji23]
Oops :p Hmm, men jeg har også noe mageproblemer og det funker for meg ihvertfall :)
 
Oops :p Hmm, men jeg har også noe mageproblemer og det funker for meg ihvertfall :)
Jeg får ta det opp med legen på mandag da jeg skal på første sv.skapskontroll.

Jeg var forresten innom hos en annen lege forrige sv.skap (da hadde jeg veldig løs mage), men hun sa at jeg ikke kunne bruke idoform....Blir så oppgitt over at vi får så motstridende beskjeder med tanke på hvilke medikamenter som er trygge å bruke under graviditet :confused:
 
Jeg får ta det opp med legen på mandag da jeg skal på første sv.skapskontroll.

Jeg var forresten innom hos en annen lege forrige sv.skap (da hadde jeg veldig løs mage), men hun sa at jeg ikke kunne bruke idoform....Blir så oppgitt over at vi får så motstridende beskjeder med tanke på hvilke medikamenter som er trygge å bruke under graviditet :confused:
Dette står i pakningsvedlegget:
Kan brukes av alle – også barn, gravide og ammende :)
 
Dette står i pakningsvedlegget:
Kan brukes av alle – også barn, gravide og ammende :)

Herregud så fjern jeg er, jeg tenker på Imodoum og du snakker om melkesyrebakterier [emoji85][emoji23]
Beklager altså, må skylde på gravidtåka...

Idoform har jeg tatt ja, men det hjalp ikke [emoji4]
 
Herregud så fjern jeg er, jeg tenker på Imodoum og du snakker om melkesyrebakterier [emoji85][emoji23]
Beklager altså, må skylde på gravidtåka...

Idoform har jeg tatt ja, men det hjalp ikke [emoji4]
hehe, fort gjort :p imodium er ikke å anbefale nei :)
 
Back
Topp