Sikring i buss på barnehagetur

HønseLovisa

Forumet er livet
jentene i juni13
Hva godtar dere ift bussturer i bhg? I går hentet jeg AM i barnehagen og fikk høre at de hadde vært på busstur samme dag.. jeg spurte om de hadde hatt nok bilstoler/puter til alle sammen og ble rett og slett ledd av av hun ene som jobber der... de hadde bare vært noen km avgårde, men det er langs E6..
 
Det hadde jeg aldri akseptert. Her tar de aldri buss og det er ikke så veldig trafikk men hadde uansett ikke akseptert at de sikrer ungen skikkelig
 
Er det ikke slik at foreldre skal ha beskjed før bhg skal på kjøretur? Slik at foreldre kan ta med barnesete?
 
De få gangene barna har vært på busstur har vi foreldre hatt med barnestol/pute når de ble store nok til det.. Vi blir alltid informert i forkant..
 
Vi må ha godkjenning fra foreldrene på om vi kan ta de med på bussturer, pluss de får ikke være med på disse turene før de er tre eller fire. Jeg jobber på småbarn og er aldri på busstur
 
De hadde besøkt busselskapet og fått en busstur de ikke visste om på forhånd, men likevel.. jeg skal på et møte med styrer nå kl 10, kommer til å ta det opp..
 
Vi må ha godkjenning fra foreldrene på om vi kan ta de med på bussturer, pluss de får ikke være med på disse turene før de er tre eller fire. Jeg jobber på småbarn og er aldri på busstur
Samme her. Samtykkeskjema vi skriver under når de begynner i bgh.
 
Samme her. Samtykkeskjema vi skriver under når de begynner i bgh.
Jeg var i barnehagen idag og snakket med styrer - viser seg at vi ikke har skrevet under på noe sånt i utgangspunktet.. men hun la seg flat og var ganske irritert over at den turen hadde blitt gjennomført (hun var ikke på jobb).
 
Vanlig rutebuss? I vår barnehage har di egen buss og di har barneseter til alle. I den gamle bhg. måtte vi ha med egne seter når di skulle på tur. Da kjørte di privatbiler og vi måtte signere på st det var greit.
 
Vanlig rutebuss? I vår barnehage har di egen buss og di har barneseter til alle. I den gamle bhg. måtte vi ha med egne seter når di skulle på tur. Da kjørte di privatbiler og vi måtte signere på st det var greit.
Det høres praktisk ut! :) Det var en vanlig buss ja, men den var ikke i rute da de fikk seg en tur :)

I vår barnehage "skal alle signere et sånt skjema når de begynner i barnehagen" - men jeg kommer ikke til å signere et såpass generelt dokument. På skolen leverer vi ut skjema som skal signeres hver gang vi skal bruke privatbiler til kjøring (men ikke buss til svømming og den slags), med informasjon om hvem sin bil, hvem skal kjøre, hvilken dag og hvilket tidspunkt.
 
Back
Topp