Sikkert dumt spørsmål, men..

AnneS

Forumet er livet
VIP
Vi som prøver :)
Desemberlykke2017
Da jeg var på tul trodde jeg at jeg var 10+5 med termin 5.des. Men hun mente jeg var en uke lengre (11+5) med termin 2.des :p hvorfor er terminen kun tre dager fra hvis jeg er en uke lengre enn jeg trodde?
Føler meg litt teit som spør, er vel en logisk forklaring :p men jeg går ut fra mine gamle tall foreløpig ;)
 
Det kan vel handle litt om hvor lenge det regnes at svangerskapet varer. 40+0 (som brukes i mye av verden) eller 40+2 eller 40+3 som er varighetene som brukes i Norge.
 
Jeg henger meg ikke opp i slikt før oul jeg. Da den riktige kommer uansett. De vokser i rykk og napp å er ulik i str nå denne tiden. Derfor oul er mellom uke 18-20 for da er så og si alle foster lik i str :) vent til oul med å tenke på termin du [emoji14]
 
Hvis du for eksempel hadde EL senere/tidligere enn "vanlig" så vil jo sv.skapet fortsatt starte første dag i siste mens men babyen vil være eldre/yngre enn antatt
 
Det kan vel handle litt om hvor lenge det regnes at svangerskapet varer. 40+0 (som brukes i mye av verden) eller 40+2 eller 40+3 som er varighetene som brukes i Norge.

Er nok som du sier. At ett svangerskap beregnes i forskjellige lengder. Så viss man bruker en app kan den gi deg at du er kommet kortere eller lengre enn det legen sier. Fordi legene ofte bruker 40+3 eller 40+2. Og appen kan være innstilt på 40+0. De innstillingene kan oftes endres i appen.
 
Jeg brukte terminkalkulatoren her på bv, regnet fra el (da jeg testet etter den) :) blir bare så utålmodig etter å skrive meg på terminliste på skjult, men får vente med det til etter oul :p
 
Back
Topp