Siadle og magerusket - juni 2018

Jeg er jo bare hjemme, og jeg setter meg små mål for hver dag altså! Men det hjelper jo faktisk! Når jeg får vasket og hengt opp en maskin med babytøy om dagen, så minker det jo faktisk med det som er "skittent", og skuffene fylles med det som er rent. :) Og så er det egentlig litt koselig å dulle med bittesmå blå (for ja, 90% er blått i en eller annen variasjon) klær, og legge de ned i skuffer.

Jeg jobber jo bare 40%, men det virker som så mye mer. :p Tror jeg skal lage ei lita liste over hva som må gjøres fremover og så bare begynne et sted. Skulle vaske litt klær i dag, men valpen satte en stopper for det med å spise et eller annet så hun ble dårlig. Å vaske oppkast og lufte hund ørten ganger var slitsomt. :hilarious:
 
gratulerer med tenåringen
Nydelige ting altså. Skjønner godt frøkna ikke vil dele regnbueteppet
 
Har sittet og sett gjennom babybilder av ungene, og kjenner jeg er så takknemlig og glad for at jeg får oppleve dette en gang til.

Er så spent på hvem han er, han lille i magen, er han lik vesla og pappaen? Eller er han lik meg og de andre søsknene?

Sånn om jeg skal være ærlig, håper jeg han arver vesla (pappaen) sitt røde hår, og mine krøller. Og vesla sitt herlige humør!

Som jeg gleder meg! [emoji173]
67796140dbd91f42edfc165fde5b475f.jpg
fcb0d10d47ddac664750957466487a93.jpg
dcdb54fa22c3bac9dc99a06f5a171557.jpg
 
*smelt*
 
Da har jeg vært på føden for en sjekk. I går, og i dag (eller i forgårs og i går blir det vel så sent) har lillebror vært litt bedagelig av seg. Jeg har kjent han, men det har vært små lette dult og lite av dem. Veldig endret bevegelsesmønster altså, til vanlig er han jo spinnvill. Har dessuten følt meg litt uvel selv, hodepine og småkvalm.

Hadde faktisk tenkt å avvente til i morgen, men så leste jeg Aoede(?) sin tråd om å kjenne liv, så jeg ringte inn.

Ble lagt på registrering, veldig fin fosterlyd og SELVFØLGELIG ble han helt villmann der inne. Jeg trykka og trykka på den der sparkeknappen. [emoji23] Det er jo nesten pinlig, men både jordmora og legen sa at det er AKKURAT slik de liker det, så da så.

Fin ultralyd etterpå. Perfekt mengde fostervann, gutt i hodeleie, fine bevegelser. Litt større enn gjennomsnittet. [emoji4]

Nå skal jeg sove i gjestesenga hos mamma, ble litt seint for en gravid kropp dette her.
 
Så godt at lillebror har det bra! men ekkel opplevelse og typisk at de kvikner til på sykehuset så man bare blir dødsflau over at man var bekymra.
Men bra du ringte inn og sjekket!
 
I dag har vi feiret husets nye unge dame. [emoji324][emoji324] Vi er ikke helt som alle andre, og lar sjelden en anledning til å spise kake gå fra oss. [emoji23]

Kidden ringte fra skolen i formiddag og varslet om at det måtte kjøpes inn bind. Mannen gikk på butikken, handlet inn så jeg fikk bakt kake, og overrakte med en veldig høytidelig mine, to pakker bind når hun kom hjem. [emoji108]

Altså, at man har blitt dame er vel verdt å feire. [emoji173]

#mensen
f6bde2ffe606a36df9c03e4a194cbf4b.jpg
 
I dag har vi feiret husets nye unge dame. [emoji324][emoji324] Vi er ikke helt som alle andre, og lar sjelden en anledning til å spise kake gå fra oss. [emoji23]

Kidden ringte fra skolen i formiddag og varslet om at det måtte kjøpes inn bind. Mannen gikk på butikken, handlet inn så jeg fikk bakt kake, og overrakte med en veldig høytidelig mine, to pakker bind når hun kom hjem. [emoji108]

Altså, at man har blitt dame er vel verdt å feire. [emoji173]

#mensen
f6bde2ffe606a36df9c03e4a194cbf4b.jpg

Det ble vell skikkelig satt pris på :p
Håper hun ikke blir plaga mye av den nå da :) Har ei her som i alle år ble skikkelig dårlig pga mensen.
 
:knegg: Jeg støtter den med kake til enhver anledning! Og klart en må feire overgangen til å ha blitt dame vel. I alle fall fortjener man kake da! :p
 
Det ble vell skikkelig satt pris på [emoji14]
Håper hun ikke blir plaga mye av den nå da :) Har ei her som i alle år ble skikkelig dårlig pga mensen.
Hun tar seg heldigvis ikke så høytidelig selv, så hun ble fornøyd med både kake og gratulasjoner. [emoji4] Sendte snap av kaka til alle vennene sine, gutter som jenter. [emoji14]

Hun var godt fornøyd med å ha sluppet så lenge som 13 år også (og det er jeg enig med henne i, jeg var 9(!) år). Ingen plager så langt, håper det fortsetter sånn! Verken jeg eller søsteren er særlig plaget under mensen, så jeg håper hun er lik der.
:knegg: Jeg støtter den med kake til enhver anledning! Og klart en må feire overgangen til å ha blitt dame vel. I alle fall fortjener man kake da! :p
Jeg synes det er verdt å feire, er jo en overgang fra barn til (litt mer) voksen, i hvert fall i kroppslig forstand. Eldste har hatt mensen noen år allerede, og kom i går med ønske om #mensen-kake månedlig. [emoji23] Nesten så jeg støtter den! Problemet er jo at vi ikke akkurat er synkroniserte, så det blir mye kake på en måned.
 
Woohoo, innvilget søknad om foreldrepenger i permisjon. [emoji106] Fra 15.05.18 - 22.04.19, med 100% dekningsgrad. Avslutter med fire uker ferie, og starter på jobb igjen 20.05.19
 
Hun tar seg heldigvis ikke så høytidelig selv, så hun ble fornøyd med både kake og gratulasjoner. [emoji4] Sendte snap av kaka til alle vennene sine, gutter som jenter. [emoji14]

Hun var godt fornøyd med å ha sluppet så lenge som 13 år også (og det er jeg enig med henne i, jeg var 9(!) år). Ingen plager så langt, håper det fortsetter sånn! Verken jeg eller søsteren er særlig plaget under mensen, så jeg håper hun er lik der.Jeg synes det er verdt å feire, er jo en overgang fra barn til (litt mer) voksen, i hvert fall i kroppslig forstand. Eldste har hatt mensen noen år allerede, og kom i går med ønske om #mensen-kake månedlig. [emoji23] Nesten så jeg støtter den! Problemet er jo at vi ikke akkurat er synkroniserte, så det blir mye kake på en måned.
Kake månedlig ja. Men krever litt synkronisering for ikke å ha kake hver eneste uke fort.

Godt med innvilga foreldrepenger og alt i boks.
Håper dere har hatt en fin helg
 
37+1 i dag, tror jeg. [emoji23] Jeg er så forvirra over dagene når ungene går hjemme og tråkker på dagesvis.

Siden sist har jeg vært på kontroll, alt er fremdeles i skjønneste orden - ingenting å klage på verken angående urin eller blodtrykk. Ble to på ødemer denne gangen da, og skulle han skrevet på det punktet i dag, hadde det nok blitt tre. Skikkelig ubehagelig mye vann i kroppen! Og varmen hjelper ikke akkurat på. Ti minutter med hårstrikk rundt håndleddet, og jeg hadde ei grop så djup at jeg bare måtte ta bilde av den.

Har fått en energiboost de siste dagene, så jeg har fått unnagjort en hel del. I dag har jeg fått gutta til å rydde rommene sine, og klesskapene sine - ikke at de helt skjønte hva det hadde med baby å gjøre (jeg truer med å flytte til bestemor om det ikke er orden her når lillebror er ute). [emoji23] Men de synes det var greit når de var ferdige. Litt mer oversikt over hva de har i skapet var visst ikke så dumt. Det som er helt og pent, men som ikke passer til noen av de, blir gitt til Romaniahjelpen, sammen med storesøster sin vogn, en trille vi har stående, og enda litt mer klær som er sortert vekk fra skuffer og skap.

Bagen er nå ferdigpakket. Helt komplett, glidelåsen er til og med lukket. Noe som ga mannen panikk når han så det, han trodde noe var på gang. Kjenner ikke noe til at det nærmer seg fødsel riktig enda da, jeg tipper vi må bikke juni, og at det da kommer en firekilos klump (føler på meg at han er stor), mamma tipper 29. mai (fullmåne). Uansett nærmer det seg!

Mannen kjøpte forøvrig lillebror sin første bamse her om dagen, den ligger øverst i bagen. [emoji170]
fe9c19c62e22ecc36781e7c741a4c9cc.jpg
8123ce47bd4a306bb0ff7f2e5620f03f.jpg
824422185c0336a2942f609c1a56f265.jpg
 
37+1 i dag, tror jeg. [emoji23] Jeg er så forvirra over dagene når ungene går hjemme og tråkker på dagesvis.

Siden sist har jeg vært på kontroll, alt er fremdeles i skjønneste orden - ingenting å klage på verken angående urin eller blodtrykk. Ble to på ødemer denne gangen da, og skulle han skrevet på det punktet i dag, hadde det nok blitt tre. Skikkelig ubehagelig mye vann i kroppen! Og varmen hjelper ikke akkurat på. Ti minutter med hårstrikk rundt håndleddet, og jeg hadde ei grop så djup at jeg bare måtte ta bilde av den.

Har fått en energiboost de siste dagene, så jeg har fått unnagjort en hel del. I dag har jeg fått gutta til å rydde rommene sine, og klesskapene sine - ikke at de helt skjønte hva det hadde med baby å gjøre (jeg truer med å flytte til bestemor om det ikke er orden her når lillebror er ute). [emoji23] Men de synes det var greit når de var ferdige. Litt mer oversikt over hva de har i skapet var visst ikke så dumt. Det som er helt og pent, men som ikke passer til noen av de, blir gitt til Romaniahjelpen, sammen med storesøster sin vogn, en trille vi har stående, og enda litt mer klær som er sortert vekk fra skuffer og skap.

Bagen er nå ferdigpakket. Helt komplett, glidelåsen er til og med lukket. Noe som ga mannen panikk når han så det, han trodde noe var på gang. Kjenner ikke noe til at det nærmer seg fødsel riktig enda da, jeg tipper vi må bikke juni, og at det da kommer en firekilos klump (føler på meg at han er stor), mamma tipper 29. mai (fullmåne). Uansett nærmer det seg!

Mannen kjøpte forøvrig lillebror sin første bamse her om dagen, den ligger øverst i bagen. [emoji170]
fe9c19c62e22ecc36781e7c741a4c9cc.jpg
8123ce47bd4a306bb0ff7f2e5620f03f.jpg
824422185c0336a2942f609c1a56f265.jpg
Så greit å få gutta til å rydde sjøl;) her er mine litt små til å gjøre det alene enda, men jeg setter de igang og følger de opp, håper det hjelper de til å bli flinke en dag... ser tydelig at du har vann i kroppen ja!
Vittig at mannen fikk panikk, det hadde min og fått, han er så lite klar for at det skal bli fødsel han. Han har så mye han skal ha gjort før hun kommer...
 
Gratulerer med 37 uker og ferdigpakket bag samt rydda gutterom/skap. kjekt når de lærer å gjøre det selv
 
Så greit å få gutta til å rydde sjøl;) her er mine litt små til å gjøre det alene enda, men jeg setter de igang og følger de opp, håper det hjelper de til å bli flinke en dag... ser tydelig at du har vann i kroppen ja!
Vittig at mannen fikk panikk, det hadde min og fått, han er så lite klar for at det skal bli fødsel han. Han har så mye han skal ha gjort før hun kommer...

Store barn er innimellom en luksus altså! [emoji173] Treåringen not so much, enda. Hun er dødsgod på å rote, og enda bedre på å "forsvinne" når rotet skal ryddes opp. :knegg:

Gratulerer med 37 uker og ferdigpakket bag samt rydda gutterom/skap. kjekt når de lærer å gjøre det selv

Takk! [emoji173]
 
Jeg fortsetter å redebygge/rydde/true med å flytte ut. [emoji23] Rykker stadig nærmere mål, men det blir tyngre og tyngre å få unna alt! Bekkenet hangler, livmora har gått inn i "øve på fødsel"-mode, og lillebror er fortsatt villmann. [emoji170]

Vesla hjalp meg med tripp trappen hans i dag, fikk sette på setet og greier. Tydelig stolt, men jeg er usikker på hvor klar hun egentlig er over at det kommer en baby i hus, sånn snart liksom.
65998b5dd8a084d65354e8adacbb3d2b.jpg
 
Nei, artig overgang med ny baby og en å dele mamma/pappa med. Vanskelig å forstå hva det innebærer før det er for sent liksom
 
«True med å flytte ut laughing6
Daglig greie det der. [emoji23]

Kan ikke komme hjem med nyfødt baby når det ikke er håndtak på skapdøra på soverommet vårt liksom. I dag har jeg faktisk ordnet det håndtaket da, så jeg må finne ny grunn til å flytte. [emoji85]
 
Back
Topp