Si opp jobben..

Me&mini

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
*Aprilbaby 2018*
Hva ville du ha gjort om du er eneste ansatt og vet at sjefen helst ikke vil ha deg tilbake?

Jeg skal være i permisjon til midten av desember, bhgplass får vi nok ikke før august 2019, så må evnt ha noe ulønnet og. Ville du sagt opp nå, eller ventet?
 
Hadde sagt opp nå, eller slik at oppsigelsestiden passa inn til permisjonen var slutt. Hvis jeg uansett skulle gått ulønna hjemme til august 19.

Jeg har jobba plass hvor jeg ikke var ønska og det var helt grusomt for psyken min hvertfall [emoji17]
 
Hadde sagt opp nå, eller slik at oppsigelsestiden passa inn til permisjonen var slutt. Hvis jeg uansett skulle gått ulønna hjemme til august 19.

Jeg har jobba plass hvor jeg ikke var ønska og det var helt grusomt for psyken min hvertfall [emoji17]
Enig
Ville ventet slik at oppsigelsestiden var ferdig likt med permisjonen.
 
Hadde det sånn her å :( jeg sa opp 3 måneder før, sånn at oppsigelsestiden passa med permisjonsslutt
 
Dere som ville ventet; hvorfor?

Ang å vente så det passer med permisjonsslutt så har det ikke noe å si mtp økonomi. Foreldrepenger vil jeg jo få uansett ut tiden, og om jeg da må gå hjemme til august så vil det jo uansett bli hull i cv.
 
Hadde sagt opp nå, eller slik at oppsigelsestiden passa inn til permisjonen var slutt. Hvis jeg uansett skulle gått ulønna hjemme til august 19.

Jeg har jobba plass hvor jeg ikke var ønska og det var helt grusomt for psyken min hvertfall [emoji17]
Kjenner det på psyken ja, og gruer meg virkelig. Måtte tilbake litt etter forrige graviditet, og det var ikke noe hyggelig for å si det sånn :(
 
Dere som ville ventet; hvorfor?

Ang å vente så det passer med permisjonsslutt så har det ikke noe å si mtp økonomi. Foreldrepenger vil jeg jo få uansett ut tiden, og om jeg da må gå hjemme til august så vil det jo uansett bli hull i cv.
Da kan du jo også vente med å si opp til du har startet ulønnet permisjon. For å unngå hull i CV...
 
Da kan du jo også vente med å si opp til du har startet ulønnet permisjon. For å unngå hull i CV...
Hull i cv vil det jo bli uansett. Om jeg venter til ulønnet permisjon er ferdig, så vil jeg ikke ha mulighet til å ta en annen jobb om det skulle dukke opp, uten å snakke med nåværende sjef.
 
Hull i cv vil det jo bli uansett. Om jeg venter til ulønnet permisjon er ferdig, så vil jeg ikke ha mulighet til å ta en annen jobb om det skulle dukke opp, uten å snakke med nåværende sjef.
er jo litt forskjell på hvor stort hull det blir, men ser absolutt poenget med å ta ny jobb.
Men om jeg forstår deg rett er det ikke aktuelt for deg å jobbe før august uansett så hvorfor ikke si opp sånn at oppsigelsestiden er ferdig til august?
 
er jo litt forskjell på hvor stort hull det blir, men ser absolutt poenget med å ta ny jobb.
Men om jeg forstår deg rett er det ikke aktuelt for deg å jobbe før august uansett så hvorfor ikke si opp sånn at oppsigelsestiden er ferdig til august?

Har planer om å starte noe selv, og det er nok lettest uten å være ansatt der. Og om det skulle dukket opp en deltidsjobb e.l. kan jeg ha mulighet til det, da vi kan få litt hjelp med barnepass.

Også er det psyken min da
 
Jeg ville informert sjefen om at jeg kom til å ta ut ulønnet permisjon og forklart at jeg kom til å si opp når jeg var ferdig med den ulønnede permisjonen for ikke å få hull i CV’n. Det er fair i forhold til at sjefen kan ansette en ny person og du har fortsatt en jobb på papiret.

Av erfaring så får man ofte positiv respons på å være ærlig om dette så tidlig som mulig fordi da hjelper du arbeidsplassen til raskere å få en ny varig person på plass isteden for at de først må ha en vikar og så finne en ny senere om ikke vikaren har mulighet for å bli...

Du skal kanskje ha referanser fra denne arbeidsgiveren og da kan det ha vært lurt å være ærlig isteden for å vente til siste stund med å si opp tenker jeg.
 
Har planer om å starte noe selv, og det er nok lettest uten å være ansatt der. Og om det skulle dukket opp en deltidsjobb e.l. kan jeg ha mulighet til det, da vi kan få litt hjelp med barnepass.

Også er det psyken min da

Jeg ville sagt opp så snart det ikke gir deg noe økonomisk trøbbel (f.eks om du får foreldrepenger rett fra Nav.) da står du fritt til å ta litt deltid/ jobbe litt for deg selv (da trenger du kun å forholde deg til Nav for å utsette/ gradere permisjonen om det skjer før foreldrepengene utløper.
Fordelen med å si opp nå er også at du slipper å forholde deg til sjefen noe mer. Men husk at selv om du skulle ha under 6G i lønn, så taper du feriepenger på å gå fra utbetaling fra arbeidsgiver til utbetaling fra nav.
 
Sagt opp nå, den sjefen fortjener deg ikke!! Jeg ville også prøvd å satset å begynt for meg selv, kanskje sånn smått i den ulønna permisjonen?
 
Back
Topp