Shoppe til babyen

Hvilke ting til babyen skal dere ha på plass før barnet kommer? [emoji4]

Vogn, vognpose og noe klær [emoji4] han skal få sove i moseskurven i et par måneder før vi kjøper seng tenkte vi [emoji4]
 
Alt man trenger de første månedene var planen, men som førstegangsforeldre vet vi ikke helt hva det vil si :p
Vogn har vi fått og bilstol har vi arvet, men utover det skal vi i hvert fall kjøpe babynest, vognpose, stellebord, babycall, bedside crib, bæresjal og/eller bæresele + litt klær. Vurderer ammepumpe, men mulig jeg skal vente til etter babyen kommer for å se om jeg får noe melk :rolleyes:
 
Nå har vi jo en del etter nr 1, så vi har mer på plass enn "nødvendig". Men bilsete (bestilt), vogn(kjøpt), vugge(hentet), seng(og alt senere har vi), sengetøy, dyne, pledd, stellematte, litt klær, bæresele m nyfødtinnlegg, ammepumpe, ammeinnlegg, ammepute, tåteflasker, babycall, voksipose, lammeskinn. Vi har også babygym, lekematte og leker, haha, det er i hvert fall ikke nødvendig. Tenker at vi også skal kjøpe inn noen bleier, rumpekrem, krem til ømme brystvorter, tørrservietter og noen bokser ferdignan (holder lenge, kjekt i nødsfall eller hvis amming ikke går). Også trenger vi en kommode til rommet. Ikke nødvendig, men praktisk [emoji23] også vurderes baby nest, men det får vi ta litt nærmere det også.

Man overlever på betraktelig mindre [emoji23]
 
Dette er min første så foreløpig tenker jeg at følgende må på plass før baby kommer: babyseng til å ha ved siden av min seng (og det som følger med av madrass, syne og sengtøy), stellebord, bilsete, vogn, klesskift nok til den første tiden, bleier, og så sikkert en del slike praktiske småsaker til bleieskift og lignende, jeg vil gjerne ha bæresjal. Sikkert også lurt å tenke litt på meg selv og amming, og evt utstyr til det. Regner med det er mye jeg ikke vil se at jeg har behov for før etter barnet er født. Bedre å kjøpe til noe enn å kjøpe en haug med ting jeg ikke trenger.

Jeg brukte en del tid i går på å orientere meg i den store, ukjente verden av babyutstyr. Vanvittig hvor mye man kan skaffe seg. Var innom et par utstyrsbutikker for baby/barn og man kan jo få bakoversveis av mindre når man ser prisene på en del saker. Tok en runde innom finn også, og konstaterer at det er mye bra å få kjøpt brukt. Tenker det blir en god blanding, noe nytt og noe brukt.
 
Vi har det meste. Har kjøpt trille til storebror så lillesøster kan overta vogna. Vurderer å kjøpe bedside crib, også bli det vel å finne en klespakke med nusselige jenteklær på Finn når jeg vet om det går mot størrelse 44 eller 50 :p

Edit: Haha, glemte jo det viktigste. Vi må ha stasjonsvogn :D
 
Er så forvirret over hva vi skal kjøpe.. men antar bilsete, vogn, og noe å sove i for babyen (men hva?). Anerikke hva mer..
Så hittil har jeg kjøpt stjerner som lyser i mørket og veggdekor.
 
Vi har det meste etter første. Bilsete, vogn og seng er klare, har stellebord, bæresele og babynest på lur (må kanskje bare vurdere en toddlersele til største, da han fremdeles liker å bli bært :) ). Har ellers en del utstyr i tilfelle jeg må delamme igjen (pumpe, flasker, sterilisator og div annet til oppbevaring - så får vi se) som kanskje kommer in handy.

Eneste jeg får se litt etter er egen vognpose, da storebror trenger som i bhg litt til. Utover det er det ingen store innkjøp som planlegges
 
Siden jeg fortsatt ikke helt klarer å tro at det skal komme en baby ut av min kropp så har jeg ikke kjøpt noe som helst enda :dead:

Tenkte å begynne i juli, august engang. Jeg driver å kartøegger hva jeg trenger.

Trenger vogn, bilstol, stellebord, kommode, seng, lekegrind greie, klær, baby monitor, trip trap stol med new born sete, madrasser og greier...pleie produkter, kanskje en amme pute
 
Vi har noe (eks. vogn, vognpose, sprinkelseng, lekegrind) , men mangler en del, så det som må være i boks til baby kommer er:

Stellematte til stellekommoden
Bilstol
Babycall
sengetøy + ny madrass til moseskurv
Vippestol som kan legges flatt (helst, men ikke et must å ha det når baby kommer)
Stelleveske (helst)
Gulpekluter! (Mine barn har vært gulpebarn, så her tenker jeg å være godt forberedt)

Jeg har kjøpt litt klær + fant en del babyklær etter storesøsken så tror ikke jeg trenger særlig i str 50 og 56. Trenger kanskje litt ull, sokker og må huske å kjøpe klorevotter så jeg har det til den nyfødte.
 
Det vi trenger:
Klær
Bilstol
Vogn
Seng
Madrass
Sengetøy
Babynest
Stellemadrass (den vi har nå har sett sine beste dager)
Og litt mer små ting, men dette er det vi MÅ ha klart.

Fra før har vi bilstolpose, dyne, vognpose, babygym, babycall, stelleveske, vippestol, newborn set til tripp trapp stol, brystpumpe, gulpekluter, badebalje, bæresele (ergobaby 360, men mangler spedbarnsinnlegg), badehåndklær med hette.
 
Har kjøpt en seng som jeg skal hente i morgen og skal se på en lik til onsdag som jeg sannsynligvis tar med meg på flekken.. Må jo ha dobbelt opp når lille store bror fortsatt sover i sprinkelseng [emoji4] Så sånn jeg ser det, har jeg senger i boks allerede.. ellers så er det ikke mye jeg har kjøpt. To sett like bodyer til tvillingene er alt. Men jeg har også mye igjen etter forrige gang. Så jeg vet ikke helt hva jeg trenger annet enn utstyr og vogn.
 
Back
Topp