Sexlivet før og nå...

Nænnæn

Glad i forumet
Et personlig spørsmål, men jeg lurer sånn..."er vi normale"?
Mannen og jeg har vært sammen i 9 år, har et barn på 2 og er nå gravide igjen.
Jeg antar av vi har et "vanlig" sexliv, men hva vet vel jeg.. Er derfor nysgjerrig;

Hvor ofte hadde du og partneren sex før dere fikk barn?
Under graviditet?
Etter barnet ble født?

Vet det selvsagt varierer og at de fleste venter en stund etter fødsel pga plager, sting ol.. men sånn generelt sett.
Har sexlivet/lysten endret seg venig etter dere fikk barn?
 
Jeg er så heldig at jeg synes sexlivet har blitt bedre etter at jeg fikk barn, men det tror jeg skyldes at jeg følte meg mer vel med egen kropp og vet mer om hva jeg liker og egne grenser nå i forhold til da.

Nå har jeg et barn fra tidligere forhold så sammenligningsgrunnlaget før og etter blir ikke helt det samme siden det ikke er samme mann.
Men før jeg ble gravid nå hadde vi sex hvertfall 3-5 ganger i uka. Vi har ca 3 år sammen.
Nå mens jeg er gravid har det blitt noe mindre pga komplikasjoner underveis.
Mistet (deler) av slimproppen i uke 17 og turte rett og slett ikke ha sex. Etter et par mnd fikk vi klarsignal av jordmor, men vi ble anbefalt å utvise forsiktighet så vi er litt pysete begge to akkurat nå.
Jeg har ikke lyst å gå i fødsel før etter uke 37. :)
 
Jeg vil si at sexlivet er det samme som før vi fikk barn, like ofte og like bra. :) Går opp og ned, men ca 4-5 ganger i uka. Det var selvfølgelig litt utfordrende da hun våknet ofte på kvelden da hun var yngre, da. ;) Hun er to og et halvt.

Nå er jeg gravid igjen og er veldig hemmet pga trøtthet, så da er det minimalt med sex, til frustrasjon for oss begge. Jeg bare orker ikke og kroppen er ganske irritabel... :/ Jeg håper det tar seg opp snart!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Før barnet kom: Nesten daglig..
Under graviditeten: Minst en gang daglig (tror det var noe galt med meg...PÅ-knappen var ikke mulig å skru av :p )
Etter barnet kom: Nesten daglig..

VI har det ganske greit ;)
 
Oi sann... Får avsløre oss da, så vi kan dra ned snittet her:
Før graviditet 2-3 i måneden.

Under graviditet 3 ganger ila hele svangerskapet.

Etter gravitet, 0.
Snart 5 måneder gått siden hun ble født.

Snart 1 år siden vi hadde oss sist.
 
Før og under graviditet, så ofte som mulig. Etter fødselen for 3 mnd siden har lysten min forsvunnet helt, til begges frustrasjon. Penetrering er i tillegg smertefullt, så det blir mest til at jeg må trå til for hans skyld et par ganger i uka.
Håper dette går over snart, jeg savner å ha lyst.
 
Mye mindre som gravid og med nyfødt. Men når ungene ble større og før jeg ble gravid nå så begynte det å normalisere seg igjen. Håper det gjør det en stund etter fødsel denne gang og


Jente2009, 2011 og 2015:)

Termin 15.01.2015
 
Vi har vært sammen i 9 år og har like mye sex før barn, som gravid og etter. Sexlivet er bedre etter vi fikk første faktisk :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Før barn:
Jevnlig og ofte

Under graviditetene:
Nesten aldri
Føler meg tung, det er ubehagelig, blir ikke fyrrig eller noe

Etter nr, 1:
en gang i uka

Etter nr. 2:
Litt sjeldnere enn 1 gang i uka

Etter nr. 3:
Kanskje 1-2 ganger i måneden

Men tror vi har det bra for det for når vi har barnefri kommer lysten tilbake. Problemet er at jeg liker best sex på ettermiddagen og mannen på morgenen...Litt vanskelig med unger som våkner 05.30 og som er våkne på ettermiddagen og ikke kan "leke selv". Er ikke fan av sex med våkne barn i huset uansett!
 
Det har endret seg litt etter at vi fikk barn i og med at ukene er mer hektiske og vi blir mer slitne og trøtte :p Men vi er enige om å i hvert fall "ha oss" minst to ganger i uka :p Viktig med den intimiteten og nærheten :)
 
Før barn: annenhver dag eller oftere.
Under graviditeten: horny-knappen min satte seg fast på AV :p ble litt, men meget sjelden..
Etter fødsel/barselperiode: 1-2 ganger i uka, mini sover nesten ikke om dagen og liker i tillegg å våkne når vi legger oss, uansett tidspunkt :p snart 6 mnd er gått siden fødsel og jeg har fortsatt vondt "down under" ved penetrering så det spiller også inn.. Håper det blir bedre snart!
 
Sexen er definitivt bedre nå :)

Det har litt med alder og modenhet og tryggheten på hverandre. Vi er blitt flinkere til å eksperimentere og :)
 
Før barn: To-tre ganger i uka
Under graviditeten: ikke i det hele tatt, etter råd fra lege (helt forferdelig...)
Etter fødsel: Ingenting på tre måneder. En gang i måneden i ca et halvt år etter det. Det var smertefullt for meg, så de lille vi hadde sex var mest for å sjekke om det fortsatt gjorde vondt.
Fra ca 10 mnd etter fødsel og til nå: et par ganger i uka.

Ganske vanlig, tror jeg..? :)
 
Nå har vi vært sammen i 16 år snart, og fikk barn nr 3 for 5 mnd siden. Vi var som kaniner under prøving på alle 3, men ellers ikke oftere enn 1-2 ganger i uka. I svangerskapet med de to yngste taklet ikke gubben sex, og nå som jeg ammer er det jeg som ikke vil. Har hatt sex 2 ganger på 5 mnd nå, er vel 3 mnd siden sist :p
 
Før og under graviditet, så ofte som mulig. Etter fødselen for 3 mnd siden har lysten min forsvunnet helt, til begges frustrasjon. Penetrering er i tillegg smertefullt, så det blir mest til at jeg må trå til for hans skyld et par ganger i uka.
Håper dette går over snart, jeg savner å ha lyst.

(Dersom det varer syns jeg du skal sjekke opp i det. Jeg har lest om Bl.a vaginisme og det er ikke bra. Det er alt for mange damer som har sex selv om det er vondt.. )
 
(Dersom det varer syns jeg du skal sjekke opp i det. Jeg har lest om Bl.a vaginisme og det er ikke bra. Det er alt for mange damer som har sex selv om det er vondt.. )
Det blir mest en hjelpende hånd.. :p Siden jeg både ikke har lyst og får vondt. Men jeg får nok ta en sjekk etter hvert, hvis det ikke blir bedre, kan ikke leve slik. :/
 
Oi sann... Får avsløre oss da, så vi kan dra ned snittet her:
Før graviditet 2-3 i måneden.

Under graviditet 3 ganger ila hele svangerskapet.

Etter gravitet, 0.
Snart 5 måneder gått siden hun ble født.

Snart 1 år siden vi hadde oss sist.
Er du meg eller? Håpar det ikkje blir like lenge som me venta etter førstemann, det tok over eit år:(
Kan trøste med at det no er tilbake på normalt nivå igjen:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp