Sex etter fødsel og spedbarn!

Lille meg 90

Glad i forumet
Heisann. Fødte for 4 uker sia. Jeg og min samboer har snakket om at vi vil kose oss litt. Men så er jeg redd for om det gjør vondt under samleie sia jeg er sydd å har født. Samtidig slit vi med å få barnet til å sove i sin egen seng. Han vokner med engang han ikke har kroppskontakt med meg eller pappaen. Hadde dere det likedan? Hvordan gjorde dere det med barnet? Dette er ganske flaut for meg å skrive.[emoji18]
 
Jeg tror dere nesten bare må prøve dere forsiktig frem nå i starten. Gjør det vondt er det bare å vente litt til, 4 uker er ikke så lenge i den store sammenhengen og det er viktig at du og mannen din lytter til kropp og sinn. :) Men det høres ut som at dere har lyst og da er det bare å prøve.
Den lille har vært inne i din mage i 9 måneder - nesten hele sitt liv. Da er varmen fra mamma og pappa det tryggeste i verden [emoji173][emoji4] Så heldig bebis som får være tett inntil nå i starten! Husk at denne tiden egentlig går ganske fort. Igjen - kjenn etter dine og baby sine behov. Dere kan prøve å ha ei kosestund når babyen sover i vogn (om h*n gjør det) til andre tider enn på kvelden. Man blir fort tvunget til å tenke litt kreativt for å få til både samliv og familieliv til å "gå opp" i starten.
 
Ja 4 uker er kort tid etter fødsel. Vi har veldig lyst til litt kjærestekos. Så vi må prøve å finne ut av det[emoji4] lillegutt sov så og si aldri alene. Han skal ha kroppskontakt hele tiden. Å det får han. Han får så mye kos han vil[emoji4].
 
Ta det forsiktig og rolig, bruk sykt mye glidemiddel og ha absolutt ingen forventning om å få orgasme :p tror det er den beste forutsetningen for at det skal bli vellykket. Jeg anbefaler å vente til dere har alenetid, evt at dere vet at babyen sover en stund eller om noen passer han en liten stund. For da kan dere slappe helt av :)
 
Ta det forsiktig og rolig, bruk sykt mye glidemiddel og ha absolutt ingen forventning om å få orgasme :p tror det er den beste forutsetningen for at det skal bli vellykket. Jeg anbefaler å vente til dere har alenetid, evt at dere vet at babyen sover en stund eller om noen passer han en liten stund. For da kan dere slappe helt av :)

Vi ventet forresten til gutten var ca 7 uker, og da passet besteforeldrene han i ca 2 timer. :)
 
Eneste som kan passe gutten vår er farmora. Men ho kan nesten ingenting ang små barn. Så jeg elter aldri gutten min alene med ho. Mine foreldre bor 3 timer unns, så der blir det vanskelig med pass[emoji5]️
 
Det er helt normalt at babyen ikke vil sove i egen seng og trenger voksenkontakt.
Men babyen sover vel på dagen? I vogn, vugge el.l? Kan like greit ha sex på dagtid, det er ofte lettere.
Men hvis det er vondt bør du vente. Prøv bare.
 
Har dere ingen venner som kanskje kan gå en liten trilletur med babyen så dere får litt alenetid? :)

Her ventet vi ganske nøyaktig 12 uker før vi hadde sex etter fødsel. Jeg ble sydd og jeg følte meg ikke klar før de 12 ukene. Et av mine kriterier var at vi skulle være alene også, så vi fikk mormora til å passe lille i to timer mens vi var "på restaurant", haha. Men som allerede nevnt, bruk masse glidemiddel og ta dere god tid!
 
Vi har ingen å passe bortsett fra farmora til gutten. Men ho får ikke være alene med han. Ja vet det e normalt at babyer vil ha kroppskontakt. Joda han sover på dagtid, men han vokne ofte. Ser han oss ikke hyler han[emoji53]
 
Dere kan jo starte med å kose med hverandre uten samleie, da blir kroppen mer klar også. Hvis dere i begynnelsen bare gir hverandre kos med hendene får du kjent etter på om du får vondt eller om du er klar for at han skal komme inni deg.

Nå kan det hende mange vil bite hodet av meg, men jeg mener at når babyen er så liten så har han ikke vondt av å ligge inntil deg selv om mannen kanskje ligger på andre siden og koser med deg. Han er ikke stor nok til å merke at dere har sex, eller bli skremt på noe vis. Så hvis jeg var i din situasjon ville jeg ventet til baby sov ved siden av meg/inntil meg, og deretter hatt litt deilig kosetid med mannen. Det er jo på en måte ikke så "heftig" som hvis man har en hard runde med penetrering, går helt fint å ligge helt i ro og nyte hverandre ;) Hvis dere har lyst begge to, og tar det i deres tempo så syns jeg dere skal kose dere.
 
Dere kan jo starte med å kose med hverandre uten samleie, da blir kroppen mer klar også. Hvis dere i begynnelsen bare gir hverandre kos med hendene får du kjent etter på om du får vondt eller om du er klar for at han skal komme inni deg.

Nå kan det hende mange vil bite hodet av meg, men jeg mener at når babyen er så liten så har han ikke vondt av å ligge inntil deg selv om mannen kanskje ligger på andre siden og koser med deg. Han er ikke stor nok til å merke at dere har sex, eller bli skremt på noe vis. Så hvis jeg var i din situasjon ville jeg ventet til baby sov ved siden av meg/inntil meg, og deretter hatt litt deilig kosetid med mannen. Det er jo på en måte ikke så "heftig" som hvis man har en hard runde med penetrering, går helt fint å ligge helt i ro og nyte hverandre ;) Hvis dere har lyst begge to, og tar det i deres tempo så syns jeg dere skal kose dere.
Jeg tror vi også hadde sex med henne i samme rom da hun var liten baby. Veldig rolig, men vi visste at hun sov som en stein og ville aldri skjønt noe om hun hadde våkna.
 
Helt likt her...babyen var vell 5 mnd før jeg klarte og ha sex. Før det var det veldig vondt og babyen nektet og ligge alene.
Ta den tiden du selv trenger. Håper det går bedre for din del da![emoji4][emoji4]
 
Trur ikke jeg vil gjøre sånt med babyen tilstede. Greit han ikke skjønner noe, men føler det ikke blir helt rett. Vi får bare prøve å finne ut av det[emoji5]️
 
Back
Topp