Seteleie, forsent å snu?

Tjohoo123

Flørter med forumet
er i uke 34+2, i dag fikk jeg beskjed om at babyen ligger i seteleie. Er det fler som har hatt baby i seteleie på dette tidspunktet hvor den har snudd seg? Eller er det mest sannsynlig setefødsel jeg bør forberede meg på?
 
Babyen kan vel fortsatt snu seg, og det kan foretas forsøk på å snu babyen fra utsiden av magen. Ville ha hørt med jordmor hva hun tror :)
 
Både nr 2 og nr 3 låg i sete heilt fram til veke 37 her før dei snudde seg. Lille i magen ligg også i sete men eg byrjar ikkje bekymre meg for det heilt enda ;)
 
Og mine var store til fødselen og klarte fint å snu seg rett før ;)
 
Minstemann her i huset lå i seteleie til ei uke før termin. Da ble jeg lagt inn for snuing. De snudde henne, men på vei ut fra sykehuset kjente jeg at hun snudde seg tilbake til sete. Natten før fødsel snudde hun seg selv, så om morgenen lå hun riktig
 
De kan ennå snu seg. Ellers får du kanskje tilbud om vending etterhvert. Det er vel 50% sjanse for å få det til. Og hvis de lykkes er det 95% sjanse for at babyen blir riktig vei til fødsel :)
 
Min ligger på tvers. Er bare 32 + 3 i dag så jeg stresser ikke med det. Mellomste lå på tvers før han snudde seg i uke 37.
 
Loppa her lå i seteleie ved forrige ul i uke 32, da sa lege at vi tar stilling til leie i uke 36. I uke 33 var jeg hos jordmor og da lå hu med hodet ned [emoji6] Begge sa at de fortsatt har god plass til å snu seg og turne så ingen grunn til å tenke på evt seteleie. Så jeg hører på de og tenker ikke på det før nærmere [emoji4]
 
Sniker fra juni. Min første lå i seteleie fra uke 27-28 og lå i nesten helt samme stilling til termin. Forsøkte vending i uke 36(?), men hadde aldri troen på at det ville fungere siden han ikke hadde endret stilling i løpet av de ukene og legene ga raskt opp. Ble planlagt keisersnitt pga estimert vekt på ca 4-4,1 kg. Alt gikk helt fint! Alle sa hele veien til meg at han helt sikkert kom til å snu seg, så tror det er veldig vanlig at de snur seg på slutten, som mange over her skriver :)
 
Min forrige snudde seg masse frem til fødselen i uke 38+4. Lå i sete, var inne til snuing - lå da med hodet ned [emoji28] ble satt i gang 38+2 da var hodet nede, 38+4 ble det akutt keisersnitt pga tverrleie og skulder ned i bekkenet.. [emoji85]
 
Mi har lagt i sete siden uke 27. Får oppfølging fra sykehus om hun ikke er snudd seg til mandag. Da er jeg fullgåtte 36 uker. Sykehuset gjør ingenting før en en kommet så langt
 
Min forrige snudde seg masse frem til fødselen i uke 38+4. Lå i sete, var inne til snuing - lå da med hodet ned [emoji28] ble satt i gang 38+2 da var hodet nede, 38+4 ble det akutt keisersnitt pga tverrleie og skulder ned i bekkenet.. [emoji85]

Er det vondt med snuing?[emoji33]
 
Følger ;)
Har veldig mye fostervann så babyen turner veldig. Hun har sittet i sete leie på 2 Ultralyder men vært i tverrleie mellom der. Jeg er 35+2 i dag og skal på ny ultralyd om 2 uker for å sjekke leie og fostervannet. Legen snakket om mulig vending om hun fremdeles er i seteleie da, men at det kanskje blir lite suksessfullt om det er mye vann.....
 
Er det vondt med snuing?[emoji33]

Jeg syntes det var vondt og jeg/baby ble relativt stresset. Ble overvåket med CTG etterpå da. Samboer snudde seg vekk fordi det så brutalt ut. Men de ga opp raskt hos meg, baby satt bom fast (det var sikkert det som gjorde at jeg opplevde det vondt også.. at de prøvde å grave hånden ned mellom bekkenet mitt og rumpa til baby utenpå magen, når baby satt bom fast lissom).
 
Back
Topp