Ser ut til at lille har både astma og allergi

Skrømt (Vimsa)

Forumet er livet
VIP
Får litt vondt av henne, at hun må gjennom så mye. Mange heftige forkjølelser med kort mellomrom. Nå har vi fått Ventoline da hosten ikke gir seg, så vi håper at det hjelper. Første døgnet hostet hun mye mindre i allefall. Henvisning sendt for å sjekke allergier.

Flere som sliter med dette?
 
Min er litt hoven rundt øynene, er konstant tett og nyser mye. Mistenker pollen allergi, men legen sier det ikke er vits å teste før han nærmer seg 3 år når det kommer til allergi osv. Han sa det er så dårlige referanseverdier på blodprøven når de er så "små", og at man ser oftere falske resultater enn riktige.. hva sa legen til deg? Min sliter ikke med hoste eller pust sånn sett, så han har ikke behov for medisiner ennå. Der igjen synes jeg litt synd i min og, men det er for jeg ser hvor han klør på øynene og hører hvor tett han er i nesen
 
De vil sjekke ho da hun har ganske kraftige symtomer på spesielt allergi. Det at far har et tonn med allergier veier nok opp det også. Vi har blandt annet opplevd at hun ble grøtete i halsen av fersken. Samt konstant rennende nese og øyne, og kløe i hele ansiktet. Utslett i ny og ned.

Astma fordi hun bruker så lang tid på å komme seg etter forkjølelser, og nesten alltid hoster. Siste tiden såppass at hun brekker seg. Foreløpig ser Ventoline ut til å fungere, uavhengig av grunn til hosten og ubehaget :) Penicilin har tatt alle plagene etter forkjølelsen utenom hosten og pusten.
 
På vår førstefødte som var fullgått opplevde vi det samme ved forkjølelse. Lang historie kort, hun fikk ventoline og flutide til bruk ved forkjølelse. Det kortet tiden drastisk og hun hadde ikke samme respirasjons problematikken. Hun er i dag snart 9 år, og har vokst av seg barneastma.
 
Stakkars lita. Noen blir tvunget til å være tøffere enn andre litt for tidlig [emoji173]️
Jenta vår har barneastma. Hun ble aldri bra mellom forkjølelsene. Hostet hver natt og hoster til hun kaster opp hver gang hun er forkjølet. Har gått på flutide hver morgen og kveld i ca 6mnd og det har hjulpet masse. Har i tillegg ventoline ved behov. Skal prøve oss på en periode uten flutide nå når vi er ferdige med kammeret. Spent på hvordan det blir!
 
På vår førstefødte som var fullgått opplevde vi det samme ved forkjølelse. Lang historie kort, hun fikk ventoline og flutide til bruk ved forkjølelse. Det kortet tiden drastisk og hun hadde ikke samme respirasjons problematikken. Hun er i dag snart 9 år, og har vokst av seg barneastma.
Så godt å høre! Vi opplever i allefall at Ventoline fungerer godt for å "avbryte" hostekulene. Hun hoster enda, især på natt. De gangene jeg har klart å gi henne Ventoline på natt så har det roet seg, men ikke så lett alltid [emoji85] Hun skal til legen igjen på torsdag.
 
Stakkars lita. Noen blir tvunget til å være tøffere enn andre litt for tidlig [emoji173]️
Jenta vår har barneastma. Hun ble aldri bra mellom forkjølelsene. Hostet hver natt og hoster til hun kaster opp hver gang hun er forkjølet. Har gått på flutide hver morgen og kveld i ca 6mnd og det har hjulpet masse. Har i tillegg ventoline ved behov. Skal prøve oss på en periode uten flutide nå når vi er ferdige med kammeret. Spent på hvordan det blir!

Ikke så lett. Høres ganske likt ut som her. Hun blir aldri bra :( Hvor gammel er henne? Jeg husker ikke alle [emoji85] Vi ser god effekt mes Ventoline, så skal til legen igjen på torsdag og høre hva de tenker.
 
Ikke så lett. Høres ganske likt ut som her. Hun blir aldri bra :( Hvor gammel er henne? Jeg husker ikke alle [emoji85] Vi ser god effekt mes Ventoline, så skal til legen igjen på torsdag og høre hva de tenker.

Hun begynte på flutide da hun var 19 mnd mener jeg. Hun er nå 2år og 3mnd :) Det er vel spesielt nattehosten som er et tegn på barneastma. Her hostet hun hver natt og hver morgen når hun våknet kom det opp klaser med slim som hun mer eller mindre kastet opp :/ Hun blir fremdeles veldig surklete når hun blir forkjølet, men det går over. :)
 
Hun begynte på flutide da hun var 19 mnd mener jeg. Hun er nå 2år og 3mnd :) Det er vel spesielt nattehosten som er et tegn på barneastma. Her hostet hun hver natt og hver morgen når hun våknet kom det opp klaser med slim som hun mer eller mindre kastet opp :/ Hun blir fremdeles veldig surklete når hun blir forkjølet, men det går over. :)
Vi fikk flutide i dag vi også. Har ikke gitt seg, og hoster enda til hun brekker seg på natt. Ventoline har hatt fin effekt på dagtid, men kortvarig selvsagt. Spent på åssen hun får det nå :)
 
Får håpe dere får god effekt av kombinasjonen
 
Merket dere noe forskjell? Håper dere hadde en roligere natt <3
Foreløpig nattehoste, men startet opp i dag (var tomt på apoteket i går). 48 til 72 timer så skal man merke bedring :) Så spent på neste dagene [emoji171]
 
Jeg har tenkt litt på dere de siste dagene, og tenkte å spørre hvordan det går?
Så koselig! [emoji173] Ikke tegn til hoste på dagtid fra og med i går. Og kortere hostekuler på natt, så dette ser ut til å gå veien altså. Flink til å ta medisin på morningen, men på kvelden setter jeg på maska etter hun har sovnet, og det fungerer fint. Responderer bedre på Ventoline etter oppstart av Flutide, er det en kjent virkning? Ventoline kutter nå hosten mye bedre og raskere ved behov. Generelt en friskere frøken. Får dog vondt av henne med alle disse medisinene [emoji85]
 
Så koselig! [emoji173] Ikke tegn til hoste på dagtid fra og med i går. Og kortere hostekuler på natt, så dette ser ut til å gå veien altså. Flink til å ta medisin på morningen, men på kvelden setter jeg på maska etter hun har sovnet, og det fungerer fint. Responderer bedre på Ventoline etter oppstart av Flutide, er det en kjent virkning? Ventoline kutter nå hosten mye bedre og raskere ved behov. Generelt en friskere frøken. Får dog vondt av henne med alle disse medisinene [emoji85]
Jeg er ikke kjent med den kombinasjonen, så kan ikke svare på den annet enn generell kunnskap av medisiner at noen fungerer bedre i kombinasjon med andre. Det var godt å høre at det har bedret seg! Krysser fingrene for at hun blir minst mulig plaget. Medisiner er medisiner, aldri kjekt at noen må gå på medisiner over tid eller evt. ut livet, men det er godt å få medisin som virker i hvert fall! :) Mammahjertet er en fantastisk sak <3 selv hvor sårt det er..
 
Eldste min fikk ventoline og flutide. Synes de fungerte bedre sammen enn hver for seg. Er jo to ulike grupper inhalasjon. Så tror nok de virker på hverandre til en viss grad.

Så bra at dere begynner å se effekten. Det er så vondt når disse små sliter.
 
Back
Topp