September håpet <3

ALN89

Forumet er livet
Tenkte jeg skulle lage en dagbok, jeg og :)
I dag er jeg 5+3 og er derfor i min 6 uke! Hurra! Men må innrømme at jeg syns dagene snegler seg avgårde. Det er så lenge til uke 12. Jeg har et tonn av symptomer, men det finnes alltid et snev av redsel for at ting har gått galt. Syns det er vanskelig å ikke tenke på det.

Dagens symptomer:
- KVALME
- Halsbrann
- Tisser ofte
- Ømme pupper. Ikke lett med ømme pupper når ungen til stadig setter en albue i puppen. :p
- Ligamentsmerter. Kjenner det strekker på seg og tenker at det burde nesten være det sikreste tegnet?

Ellers har jeg en følelse på at det er en liten jente i magen, blir spennende å se om jeg har rett :) Forrige gang hadde jeg ikke følelse på noe kjønn og da ble det jente :)
 
Tenkte jeg skulle lage en dagbok, jeg og :)
I dag er jeg 5+3 og er derfor i min 6 uke! Hurra! Men må innrømme at jeg syns dagene snegler seg avgårde. Det er så lenge til uke 12. Jeg har et tonn av symptomer, men det finnes alltid et snev av redsel for at ting har gått galt. Syns det er vanskelig å ikke tenke på det.

Dagens symptomer:
- KVALME
- Halsbrann
- Tisser ofte
- Ømme pupper. Ikke lett med ømme pupper når ungen til stadig setter en albue i puppen. :p
- Ligamentsmerter. Kjenner det strekker på seg og tenker at det burde nesten være det sikreste tegnet?

Ellers har jeg en følelse på at det er en liten jente i magen, blir spennende å se om jeg har rett :) Forrige gang hadde jeg ikke følelse på noe kjønn og da ble det jente :)

Ligamentsmerter må nesten være det sikreste tegnet, ja. Det hadde jeg ikke sist da det endte i MA og stusset over det da. Tenkte at det bare var fordi jeg hadde vært gravid før jeg ikke kjente det, men så feil kan man ta. ;) Er deilig å kjenne når ting vokser! :)
 
Ligamentsmerter må nesten være det sikreste tegnet, ja. Det hadde jeg ikke sist da det endte i MA og stusset over det da. Tenkte at det bare var fordi jeg hadde vært gravid før jeg ikke kjente det, men så feil kan man ta. ;) Er deilig å kjenne når ting vokser! :)
Ja, veldig deilig :)
 
Kvalm herfra og til månen. Er jeg like dårlig i morgen kommer jeg til å ringe legen på onsdag.. :(
 
I dag sa sjefen "nå ser jeg det!" Og pekte på magen min.. Skikkelig oppblåst med andre ord :p

I dag har jeg kastet opp to ganger, men vært like før st jeg har kastet opp flere ganger.. Kommer til å ringe legen i morgen og satser på at jeg får time og en gradert sykemelding. Kjennes egentlig ut som kroppen trenger 100% sm, men er så mye jeg MÅ gjøre som ingen kan ta over.. Bah :/
 
t4524.gif
t4524.gif
~ Diverse ~
t4524.gif
t4524.gif

1 fullgått mnd = 4 uker + 3 dager
2 fullgåtte mnd = 8 uker + 6 dager
3 fullgåtte mnd = 13 uker + 2 dager

4 fullgåtte mnd = 17 uker + 5 dager
5 fullgåtte mnd = 22 uker + 2 dager
6 fullgåtte mnd = 26 uker + 5 dager
7 fullgåtte mnd = 31 uker + 2 dager
8 fullgåtte mnd = 35 uker + 5 dager
9 fullgåtte mnd = 40 uker + 2 dager


~~
t4524.gif
t4524.gif
t4524.gif
~~

1-4 uker = 1 mnd
5-9 uker = 2 mnd
10-13 uker = 3 mnd

14-18 uker = 4 mnd
19-22 uker = 5 mnd
23-27 uker = 6 mnd
28-32 uker = 7 mnd
33-36 uker = 8 mnd
37-40 uker = 9 mnd
40 dager igjen til termin = høygravid...


~~
t4524.gif
t4524.gif
t4524.gif
~~
Hvor ofte går det bra:
5-8 uke 89,2% sjanse for at det skal gå bra
9-12 uke 93,8% sjanse for at det skal gå bra*

13-16 uke 96,3% sjanse for at det skal gå br
17-20 uke 98,9% sjanse for at det skal gå bra
21-24 uke 99,3% sjanse for at det skal gå bra **
25-28 uke 99,8% sjanse for at det skal gå bra

*dersom hjerteaktivitet er påvist, er faren for abort enda mindre.


~~
t4524.gif
t4524.gif
t4524.gif
~~
Tabell for gjennomsnittlig vektøkning:
Uke 5 - 2,3 kg
Uke 7 - 2,6 kg
Uke 10 - 3 kg
Uke 13 - 3,5 kg
Uke 15 - 4 kg
Uke 17 - 5,6 kg
Uke 20 - 6,2 kg
Uke 23 - 7,2 kg
Uke 25 - 8,2 kg
Uke 27 - 9,3 kg
Uke 30 - 10,3 kg
Uke 33 - 11,3 kg
Uke 35 - 12,2 kg
Uke 37 - 13 kg
Uke 40 - 14 kg



~~
t4524.gif
t4524.gif
t4524.gif
~~
 
Last edited:
t4524.gif
t4524.gif
~ Gutt eller jente? ~
t4524.gif
t4524.gif


Vektfordelingen:
Legger du på deg kun på magen, skal det tyde på at du venter en gutt. Samler de ekstra kiloene seg heller på hofter og rumpe, venter du en jente.
Hår på leggene:
Vokser håret på leggene fortere er en gutt i vente, er det derimot ingen endring, blir det en jente.
Mageformen:
Ligner magen en basketball og sitter lavt, blir det en gutt. Ligner den en vannmelon og sitter høyt, blir det jente. Dersom det ikke synes bakfra at du er gravid, venter du en gutt. Ses det tydelig, ventes en jente.
Søvn:
Sover du med puten vendt mot nord, blir det en gutt, mot sør en jente.
Føtter:
Er føttene kaldere nå som du er gravid, venter du en gutt, er det ikke noen endring, er det en jente.
Far:
Legger den vordende faren på seg sammen med deg som er gravid, venter dere en gutt. Hvis ikke, blir det en jente.
Mormorens hårfarge:
Har den vordende mormoren grått hår, er en gutt i vente. Har hun ikke grånet enda, eller farger håret, blir det en jente.
Morgenkvalme:
Slipper du unna timene over doskålen tidlig i svangerskapet, skal det tyde på at en gutt er i vente. Er du derimot veldig kvalm, venter du en jente.
Mors utseende:
Ser du spesielt godt ut under svangerskapet, skal det tyde på at du venter en gutt. Jenter stjeler morens skjønnhet.
Brystforandringer:
Vokser ikke brystene særlig, ventes en gutt. Er det dramatiske endringer, blir det en jente.
Tall:
Dersom mors alder ved unnfangelsen og måneden unnfangelsen fant sted til sammen utgjør et partall, ventes en gutt. Motsatt for jente. Gutter unnfanges helst på oddetallsdatoer, og jenter på partallsdatoer.
Nål i tråd:
Holder du en nål i tråd over magen og den beveger seg i sirkler, blir det en gutt. Beveger den seg sidelengs, ventes en jente.
Urin:
Har mors urin en knall gul farge, ventes en gutt. Er fargen blassere, blir det en jente.
Fysen på:
Er mor fysen på salt eller sur mat, skal det tyde på gutt. Er det søt mat og gjerne godteri på topp, ventes en jente. Foretrekker du kjøtt og ost, skal også dette være tegn på gutt, mens frukt skal tyde på jente. Hvis foretrekker å spise skalken på brødet i stedet for en skive, venter du en gutt. Har du derimot ikke lyst på skalken i det hele tatt, blir det en jente. Har du ikke lyst på appelsinjuice, blir det en gutt, og hvis du må ha appelsinjuice hver dag, ventes en jente.
Nesen:
Nesen og ørene er de eneste organene som fortsetter å vokse etter puberteten. Og blir nesen større og bredere under svangerskapet, skal det tyde på at en gutt er i vente. Er det ikke noen endring, ventes en jente.
Hjertelyden:
Er hjertelyden under 140 slag i minuttet, skal det tyde på en gutt. Er den over 140, ventes en jente.
Hodeverk:
Har du vondt i hodet under svangerskapet, skal det tyde på en gutt, hvis ikke blir det en jente.Myter og kjerringråd
Hendene:
Hvis noen ber deg vise hendene dine og du viser dem med håndflaten ned, venter du en gutt. Viser du dem derimot med håndflatene opp, blir det en jente.
Kopp:
Løfter du en kopp med hanken, venter du en gutt. Tar du derimot rundt selve koppen når du løfter, blir det en jente.
Hoven:
Dersom ansiktet ikke hovner opp mot slutten av svangerskapet, blir det en gutt. Blir du derimot hoven de siste ukene før termin, venter du en jente.
Halsbrann:
Har den vordende mor lite eller ingen halsbrann i svangerskapet, er en gutt i vente. Er hun derimot plaget av dette, blir det en jente.
Spark:
Er barnet særdeles livlig under svangerskapet, blir det nok en gutt. Jenter er mer bedagelige.
Samleie:
Par som ofte har samleie, skal ha større sjanse for å få en gutt enn par som har samleie sjeldnere. Å elske oppreist eller i hundestillingen skal føre til unnfangelsen av en gutt, men da bør han få orgasme først, og hun bør ligge i ro en stund. Misjonærstillingen, gjerne med henne øverst skal øke sjansene for å bli gravide med en jente. Men da bør hun få orgasme først. Er månen halv eller mindre, og dere har samleie om natten, tyder det på en gutt. Ved samleie om ettermiddagen rundt fullmåne skal tyde på en jente.
Kosthold:
Hev mor i seg kjøtt, potetgull og brus før unnfangelsen, blir det en gutt. Var hun sunnere, spiste mye fisk og grønnsaker, men kanskje koste seg med godteri i blant, venter dere en jente.
Hvem foreslo barn?
Dersom det var vordende fars forslag å forsøke å bli gravide, skal det føre til unnfangelsen av en gutt. Var det vordende mors idé, er en jente på vei.
Bekymringer:
Er mor bekymret under svangerskapet, ventes en gutt. Er hun rolig og avslappet, blir det en jente.
Søsken:
Har dere barn fra før, kan dere se i barnets nakke om dere venter en gutt eller jente neste gang. Er det en rett linje, ventes en gutt. Formes håret i en spiss ned mot ryggen, blir det en jente.
 
Last edited:
Formsjekk 6+3: ELENDIG. Er så kvalm og kaster opp, men det verste er de gangene hvor jeg brekker meg og det IKKE kommer opp noe. Da er det bare å legge seg på sofaen og vente på at det hele skal gå over, noe det aldri gjør.. :p
 
Ligamentsmerter må nesten være det sikreste tegnet, ja. Det hadde jeg ikke sist da det endte i MA og stusset over det da. Tenkte at det bare var fordi jeg hadde vært gravid før jeg ikke kjente det, men så feil kan man ta. ;) Er deilig å kjenne når ting vokser! :)


Hvordan kjennes det ut å ha ligamentsmerter? Er gravid i 10+1 men tror ikke jeg har hatt det?!
 
8+5 i dag og har egentlig glemt denne dagboken litt. Typisk meg ;)

I dag kjenner jeg det jeg tror er livmoren over skambeinet på høyre side :eek: stilig :D jeg kan ta feil, så blir spennende å følge med fremover :)

Ellers er kvalmen absolutt til stede og på toppen av det har jeg hatt jentungen hjemme fra bhg pga sykdom siden torsdag.. Men virker heldigvis som at hun begynner å bli frisk nå :)
 
Når jeg nyser eller beveget meg brått kjennes det ut som noen stikker meg i livmoren. Hender også utenom, og er ganske så ubehagelig :)

Åja!! Har kjent en del stikkinger og sånn ubehagelig smerte!! Men det er vel ikke noe farlig.. Er gravid med første, så er litt nervøs for alt egentlig:p
 
Helt vanlig, et lite bevis på at livmoren strekker på seg og blir større :)

Lurer på om jeg har det innimellom, trodde først at det var en kynner, men høres litt ut som dette også. Kjenner det innimellom når jeg gjør brå bevegelser eller strekker meg eller nyser....
 
Lurer på om jeg har det innimellom, trodde først at det var en kynner, men høres litt ut som dette også. Kjenner det innimellom når jeg gjør brå bevegelser eller strekker meg eller nyser....
Det er nok det :) kynnere får man gjerne litt senere og er når magen livmoren trekker seg sammen og den føles ut som en hard ball :)
 
15+5: Er så lei av å være kvalm og kaste opp.. I tillegg har jeg en del kynnere som er ubehagelig for tiden. og den teite cysten som stadig gjør vondt...
 
Back
Topp