Seperasjonsangst hos baby?

Junigull18

Elsker forumet
Junilykke2018
Er det egentlig mulig at en baby på 2.5 mnd får seperasjonsangst?

Frøkna min.. Hun er noe for seg selv.
Så fort hun oppdager at jeg ikke er i samme rom som hun, der hun blir tatt vare på at far, slår hun på en bryter med intens hyling, tårer og snørr! Og stopper så fort hun kommer i armene mine igjen..

Ikke noe særlig for noen av oss.. Hun nekter å godta trøst fra faren. (Vi har prøvd i 2.5 mnd nå, men gir ikke opp:hilarious:)
 
Aner ikke. Kan det hende at pappan forventer reaksjon når du går og derfor spenner seg? Det merker selvfølgelig baby.

Hadde en samtale med sambo her om dagen og da sa han at det eneste han kunne gjøre for urolig baby var å legge henne på brystet (da pleier de begge å sovne )
 
Aner ikke. Kan det hende at pappan forventer reaksjon når du går og derfor spenner seg? Det merker selvfølgelig baby.

Hadde en samtale med sambo her om dagen og da sa han at det eneste han kunne gjøre for urolig baby var å legge henne på brystet (da pleier de begge å sovne )
Kunne vært det men han er verdens roligste person og hun har vært sånn siden hun ble født nesten.. Men den siste uken har det vært helt ekstremt. Merket der på ferien og. Hver gang jeg gikk ut av bilen - hyling.. haha
 
Nei, det er ikke mulig. Seperasjonsangst viser seg ikke før 6-8 mnd. Men baby elsker den trygge mammalukten. I tillegg vet mamma hvordan baby liker å bli holdt , bært og bysset, noe far ofte må lære over tid. I tillegg er sjeldent far så nær som mor er i omsorgen. Barnet er jo enda i fjerde trimester og oppfatter seg selv som en del av mor. Det går snart over, og da blir pappa populær :happy:
 
Back
Topp