Sengetid i sommerferien

Ser ikke så mye grunn til det til vanlig. Liker å ha voksentid på kvelden, og det er fint for frøkna å få nok søvn. Men av og til når det er noe som skjer går det fint å la henne være oppe mer, og vi stresser ikke riktig så mye som til hverdags med å få henne tidsnok i seng.
 
Ingen mulighet til det her. De er begge ferdig når kvelden kommer, så det blir legging rundt kl 19 på begge:)
De er 6 mnd og 3 år.
 
Ja. På de to eldste i alle fall, tviler på at det er lurt med babyen. Men skjer sikkert i alle fall første uken vi er borte på ferie, at hun er leggeklar når vi drar fra svigerfar, sovner i bilen. Våkner når vi kommer til svigermor og vil slett ikke legges og.... Ja, så har vi det gående. Svigermor har sikkert den middag klar da om vi ikke har spist, og jeg burde lagt den våkne babyen....Andre uka er svigerfar borte og vi skal være hos svigermor så det kan bli lettere, kanskje


De eldste drøyer vi fint, så sover de litt lenger. Det har virket fra de var ca tre år gamle.
 
Nja, litt har det blitt.
Men de har ikke helt ferie enda, så kan ikke dra tiden så voldsomt mye lenger.
 
Når vi er bortreist så drøyer jeg frøkna sin leggetid, er heller ikke veldig streng når vi er hjemme selv om hun kan få beskjed om å legge seg til vanlig tid om det ikke er noe.

Minste får jeg bare ta som det kommer, han blir nok å forskyve med 1/2-1 time av praktiske årsaker med mindre han er veldig sengeklar.

Men jeg har behov for litt tid alene på kvelden til å slappe av og gjøre alt det jeg ikke har gjort mens ungene er våkne. Og minste starter dagen rundt 6 så tidlig oppe hver dag :p
 
De minste har sin faste leggetid hele ferien.
De eldste styrer litt mer selv, samt vi ser an hvor slitne de er. Men de er ikke oppe etter 22:00, da er det leggetid. Med mindre noe spesielt skjer da:)
 
Nei, ser ingen grunn til det, med mindre det skjer noe spesielt. Ungene trenger søvnen sin.
 
De to minste legger seg til samme tid, eldste får litt utvidet tid:p
 
Dersom det er noe spesielt kan vi gjøre det, men i utgangspunktet holder vi oss til de faste leggetidene da ungene er rutinemennesker. Nå er de fire og to, men blir jo mer naturlig at de får være lenger oppe etter hvert som de blir eldre og selv ønsker det. Per i dag er de råklar for senga til vanlig tid.
 
Vi har forresten hatt senere leggetid siden han var 4-5 år. Nå er han 9 og i seng rundtv22-23
 
2 åringen er helt skutt når klokka er 19 og legger seg da :), akkurat som vanlig.
våkner rundt 8.30-9.00, så han trenger søvnen.
 
nå er vår bare 6 mnd. så blir vel å følge rutina i sommer ja.
 
Har en 7 og 10 åring, de er våkne enda. Det er litt av gleden med å ha skoleferie, ute og leke til sent på kveld. De sover lenge om morgenen da, våknet 9 i dag ;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Når vi er i Spania så tror jeg ikke vi klarer å holde oss innen leggerutinene, men hjemme så legges hun til samme tid hver kveld som hun alltid har gjort :)
 
Jepp:) Derfor det er ferie! Vi elsker lyse sommerkvelder:)
 
Back
Topp