Selger dere klær/utstyr eller sparer dere til neste barn?

Granskern

Flørter med forumet
Jeg lurer på hva dere gjør med klær som baby/barnet vokser ut av og utstyr/leker det vokser fra?
Tar dere vare på alt eller selger dere unna etterhvert?

Er det noe dere er glad dere tok vare på? Eller noe dere angrer på at dere kvittet dere med?

Vi har ikke så mye lagringsplass og «frykter» at vi må selge unna en del ting etterhvert som baby vokser for at huset ikke skal fylles opp. Men planen er jo flere barn og da hadde det jo vært kjekt å kunne ta vare på klær og utstyr.

Hvordan oppbevarer dere klær og utstyr dere velger å ta vare på? Noen med lure tips og triks til oppbevaring uten å oversvømme huset?[emoji12]
 
Jeg er altfor flink til å ta vare på alt mulig. Fikk fire relativt tette barn til å begynne med, så da gikk alt i sirkulasjon. Etter at fjerdemann var ferdig med babyutstyr, ble det liksom bare lagt i kasser og poser på loftet, og avglemt. Var egentlig ferdig med barn, og så ble jeg skilt fra faren deres.

To år etter traff jeg nåværende mann, og ble gravid nesten før vi rakk noe annet. Vi brukte mye av klærne etter søsknene til henne, i tillegg til vogn og slike ting. Denne gang har vi kjøpt ny vogn, men bruker opp en del etter søsken nå også. Vi har et gedigent loft, så i teorien kan vi ta vare på alt om vi ønsker.
 
Nå har vi ikke barn enda, men vi er innstilte på å ta vare på ting, ihvertfall de dyreste tingene, og ullklær. Mannen syntes det var utrolig stas nå som foreldrene har gått igjennom og funnet masse fra han var liten som vi kan bruke til våre barn. I min familie arver vi frem og tilbake, tre stk som har brukt samme vogn etter hverandre.
Blir å lagre det på arbeidsplassen til mannen, i plastkasser, dersom det blir for fult hjemme. Han har egen bod på jobb.
 
Har alle klærne etter førstemann i plastkasser inne på rommet hans, siden planen allerede før han ble til var minst 1 barn til, føltes det naturlig å ta vare på alt[emoji4] Nå er han bare så vidt passert 2 år når nr.2 kommer så er ikke så alt for mye ting og tang han har blitt for stor til. Dog har vi stort hus med plass til å gjemme vekk diverse[emoji38]
 
Last edited:
Har spart klær og utstyr etter førstemann til lillesøster som nettopp er født. Men vi kommer til å selge det meste av utstyr-har bare tenkt å spare på det som er hjemmestrikket, et par små nyfødtplagg fra begge og så noen leker og ting som har affeksjonsverdi. Resten gis bort eller selges, har heller ikke ubegrenset lagring og unger generer jo mye stæsj når de blir eldre også.
 
Vi kvittet oss med alle babyklærne. Ga bort det meste, noe fikk vi solgt. Bodde i leilighet og hadde begrenset oppbevaringsplass, og tenkte at det uansett ville bli lenge før vi skulle få neste. (Om vi skulle det i det hele tatt. 5 mnd kolikk gjorde at vi ikke var helt sikre lenger).

Men vi tok vare på noen fine ting. Som RisaRosa-vognposen, så den skal lillesøster få bruke nå :) da eldste var 2 1/2 bestemte vi oss for at vi skulle få en til likevel, så etter det har vi tatt vare på alt. Når vi nå får en jente til tar vi vare på alt som ikke er ødelagt. Som den lilla voksiposen, skallklær, ytterjakker kjoler og annet som holder seg fint.

Så de minste størrelsene vi har noe i er 92
 
Tror nok vi tar vare på det som er i grei stand etter frøkna nå :) Har en grei bod og med et OK system der nede kan vi nok lagre en del. Men sånn som vogna hennes vil hun jo trolig bruke rimelig lenge så kjenner jeg meg rett så kjøper vi nok ny til neste da økonomien forhåpentligvis er bedre enn idag. Og vi sikkert har en større bil :p

Klær vasker og sorterer jeg på størrelse, småting lagres i godt merkede bokser, andre tekstiler vaskes og pakkes godt ned, møbler skrus ned. Eneste vi nok kaster utenom ting som er ødelagt er smokker og lignende :)
 
Sparte på omtrent alt av klær og utstyr ifra eldstemann og mellomste, og da hadde vi det meste til minstemann ble født :) Nå har jeg gitt bort tøy på grupper på Facebook osv da vi ikke skal ha fler barn, lille er blitt for stor for noen av strl på klær og jeg kjenner ingen som er gravide nå :smug:
 
Klær: Det vi har arvet, det gir jeg videre. Det vi har fått, det beholder jeg :)
Alt håndlaget beholder jeg.
Store ting beholder vi også. Hadde vi slitt med lagringsplass ville jeg spurt noen som har plass om de kunne oppbevart det for meg :)
 
Sorterer og legger bort klær etter str selv om jeg ikke vet om vi får flere barn. Vasker og pakker inn utstyr også og legger på loftet. Hvis venninner skal ha barn kommer de til å få tilbud om å låne/få :) Utenom noen klær som er håndlaget og hentesett, men de har jeg i en egen kasse til å tas vare på
 
Vi arver tøy til eldstemann og har fått vogn også som han brukte og nå blir straks 4 år og har sluttet med vogn(blir lillesøster sin sovevogn i barnehagen) og hans lillesøster har arvet litt tøy fra ham og noe er også gitt bort til fretex. Vi har kjøpt nyere brukt vogn til lillesøster og egentlig har hun fått mye brukt som er kjøpt via finn.no på utstyr men ikke klær.
 
Vi har ikke all verdens lagringsplass, så har solgt unna det meste av klær og utstyr etter førstemann. Tok kun vare på noen utvalgte favoritter til nestemann :)
 
Jeg har spart på alt etter storebror. Det er jeg veldig glad for siden vi skal ha en gutt til. om et års tid kommer jeg til å begynne å selge en del utstyr. Sånn at det ikke taper seg så i verdi :)
 
Kommer til å selge, dette er sistemann. Solgte alt etter nr to også, for da var vi jo ferdige. Trodde vi. Nå er det virkelig ikke noen tvil, så bare tull å ta vare på ting. Eneste jeg kommer til å ta vare på er vuggen begge de andre to har brukt og som var en av få ting vi valgte å beholde, og noen småplagg tenker jeg.
 
Han jeg bor med mener vi skal selge alt så fort vi er ferdig med det, aller helst før vi er ferdig med det. Jeg er ikke enig og mener det er bedre å ta vare på noe, så vi slipper å kjøpe absolutt alt nytt til neste mann
 
Vi kommer til å sparer på alt av klær og utstyr til nestemann. Vi har stort hus og enormt med lagringsplass, så det er overhodet ikke noe problem.. Når vi er ferdige med barn så sparer jeg nok på de hjemmestrikkede gavene, noen utvalgte plagg og litt leker.
 
Kommer nok til å spare av de dyre tingene, og sikkert klær også. Men spesielt de dyre tingene kommer vi til å kjøpe i nøytrale farger, tilfelle det blir motsatt kjønn neste gang [emoji5]
 
Back
Topp