Satse på utlandet??

Frk79

Betatt av forumet
Er det noen av dere som har vært å fått behandlig i utlandet og kan dele erfaringer? Jeg leker litt med tanken og forstår det slik at Spania skal være bra.
Hvilke klinikker kan anbefales? Hva vil det koste? Får man dekket noe? Får man sykemelding av legen for å reise? Både mann og kvinne?
 
Vi har vært i Riga og fått eggdonasjon der. Følte oss godt ivaretatt av både koordinator og lege, men desverre gikk det ikke vår vei denne gangen. Har 1 egg på frys der, men vi
vurderer også andre klinikker. Har hørt mye bra om Spania, så kanskje det blir der neste runde. Jeg trekkes mot de som har graviditetsgaranti (det har de desverre ikke i Riga) . Det er stressende nok dette her om man ikke skal være bekymret for pengebruken også.
 
Takk for svar
Synd at det ikke gikk, nen så bra at du har en til på frys Har selv blitt gravid på fryseblasto (mistet da i uke 11).
Vi bruker egne egg og sæd, men hører og leser mye bra om Spania. Vi har ikke diskutert utlandet helt seriøst, men leker litt med tanker
Er det mange klinikker som har graviditetsgaranti da?
Ja prøver å ikke tenke så mye på det med pengene...får bare håpe det blir verdt det en dag
 
Det var kanskje ikke like eksotisk men vi hadde kjempebra opplevelse med Maigaard i Århus. Har ingen erfaring lengre avgårde men Spania er sikkert en god mulighet!
 
Last edited:
Takk for svar
Synd at det ikke gikk, nen så bra at du har en til på frys Har selv blitt gravid på fryseblasto (mistet da i uke 11).
Vi bruker egne egg og sæd, men hører og leser mye bra om Spania. Vi har ikke diskutert utlandet helt seriøst, men leker litt med tanker
Er det mange klinikker som har graviditetsgaranti da?
Ja prøver å ikke tenke så mye på det med pengene...får bare håpe det blir verdt det en dag


Hei,

Jeg har vært i Spania og hatt eggdonasjon der. Valgte klinikk med graviditetsgaranti. Litt usikker på om det gjelder ved ivf da. Men klinikken jeg brukte het Instituto bernabeu (www.institutobernabeu.com) og ligger i Alicante.
Jeg ble gravid på første forsøk og har nå en liten gutt. Hos meg var endometriose og dårlig eggkvalitet problemet.

De utfører også ivf. Anbefaler virkelig Spania. Både denne og IVI klinikkene er langt fremme på forskning.

Mulig at det ikke er graviditetsgaranti på ivf, da man kan støte på sånne som meg med liten sannsynlighet for å bli gravid. Man sier jo gjerne at det er 30-40% sannsynlighet ved gravididet v ivf avhengig av alder og pasient. Med eggdonasjon får man friske egg fra en frisk donor. Ved innsett ved klinikken vi hadde starter vi på 57-70%sannsynlighet for graviditet og hvis negativt resultat vil det ved neste forsøk være enda økt sannsynlighet for graviditet.
 
Det var kanskje ikke like eksotisk men vi hadde kjempebra opplevelse med Maigaard i Århus. Har ingen erfaring lengre avgårde men Spania er sikkert en god mulighet!
Hei! Vi vurderer Maigaard! Har vært i samtale med dem. Hvordan var det der? Fikk dere full klaff? Har dere prøvd lenge før dere reiste dit?Vi har hatt 7 forsøk i Norge . Ingen har vært fine nok til å fryse. Porsgrunn vil prøve én gang til. Etter det må vi bytte klinikk
 
Back
Topp