[Saras julestemningskalender] 1. Desember. Forventning.

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Hei. Og velkommen til Saras julestemningskalender. Tanken er en tråd hver dag og jeg jobbet med en liste i går.

Men den jeg hadde på listen for i dag er ca denne
http://forum.babyverden.no/threads/julekalendere-på-nett.1909783/#post-23713323

Derved måtte jeg finne på noe nytt og tanken slo meg i bilen på vei til jobb. Han på radioen sa "fredag 1. Desember. Det kan jo nesten ikke bli bedre!"

Fredag. Fredag er på en måte den beste dagen i uka. Det er forventningen om helga som ligger forran oss

Og 1. Desember det er jo forventninger i lange baner. Hele desember ligger forran oss. Så mye å glede seg til.

Senk skuldrene. Lukk øynene. Tenk. Kjenn på den følelsen av forventninger.

Hva er det du kjenner? Hva tenker du på? Hva gleder du deg til?
 
Hei. Og velkommen til Saras julestemningskalender. Tanken er en tråd hver dag og jeg jobbet med en liste i går.

Men den jeg hadde på listen for i dag er ca denne
http://forum.babyverden.no/threads/julekalendere-på-nett.1909783/#post-23713323

Derved måtte jeg finne på noe nytt og tanken slo meg i bilen på vei til jobb. Han på radioen sa "fredag 1. Desember. Det kan jo nesten ikke bli bedre!"

Fredag. Fredag er på en måte den beste dagen i uka. Det er forventningen om helga som ligger forran oss

Og 1. Desember det er jo forventninger i lange baner. Hele desember ligger forran oss. Så mye å glede seg til.

Senk skuldrene. Lukk øynene. Tenk. Kjenn på den følelsen av forventninger.

Hva er det du kjenner? Hva tenker du på? Hva gleder du deg til?
Denne jula skal vi feire med familien til min bedre halvdels bror hjemme hos meg.

Annen ting er første gang L har kalender og nå begynner han å forstå pakker.

Men han elsker å bake og lage mat med oss. Så i dag skal vi for første gang pynte pepperkakehus og drikke gløgg.

Denne jula er DEN jula alle våre tradisjoner begynner med barna. Og den startet i dag kl 0600 da l sin første adventspakke lå i sengen ved sina min sønn når han våknet [emoji173]

Ps; dette er første jula jeg har julefølelsen som jeg husker den fra jeg var liten...det er mange år siden sist!
 
Jeg gleder meg til å få oppleve barnas glede, forventninger og magi[emoji173]️ gleder meg til masse tid med familien!
 
Hmmm. Jeg gleder meg til luktene av jul, juletreet. Jeg gleder meg til at vi skal pynte juletre med lillemor, og til å lage julegodt.
Jeg gleder meg til å se forventningene til julen i øynene til lillemor.
 
For meg er forventningen viktig. Å kjenne på og kose seg litt med tanken på å glede seg.

Forventningen er store deler av gleden.

Jeg ser stjernene i øynene på de to eldste barna mine
Jeg gleder meg til å se toåringen oppdage julen på nytt, hun husker den jo ikke fra i fjor
Og til at hun faktisk blir to år 25.12

Akkurat nå er det fredag ettermiddag og helt snart helg.
På vei hjem skal jeg handle inn til Taco og hente minstemor. Og evt mellomste dersom hun bestemmer seg for at det er blitt for mørkt til ar hun vil gå sammen med broren når de vil hjem fra sfo.

Det er straks helg. Jeg har ei liste for helga som er lang. Skrekkelig lang. Mye å gjøre.

Men det jeg tenker mest på er å tenne det første lyset av de fire. Og å tenne stjerna og stakene i vinduene. Få lys ute.

Lys i mørketiden er viktig.
 
For meg er forventningen viktig. Å kjenne på og kose seg litt med tanken på å glede seg.

Forventningen er store deler av gleden.

Jeg ser stjernene i øynene på de to eldste barna mine
Jeg gleder meg til å se toåringen oppdage julen på nytt, hun husker den jo ikke fra i fjor
Og til at hun faktisk blir to år 25.12

Akkurat nå er det fredag ettermiddag og helt snart helg.
På vei hjem skal jeg handle inn til Taco og hente minstemor. Og evt mellomste dersom hun bestemmer seg for at det er blitt for mørkt til ar hun vil gå sammen med broren når de vil hjem fra sfo.

Det er straks helg. Jeg har ei liste for helga som er lang. Skrekkelig lang. Mye å gjøre.

Men det jeg tenker mest på er å tenne det første lyset av de fire. Og å tenne stjerna og stakene i vinduene. Få lys ute.

Lys i mørketiden er viktig.

Du har rett i det. Jeg er skikkelig dårlig på å tenne lys, men kanskje dette er året jeg begynner med det. For det er utrolig nydelig.
 
Gleder meg over ungenes forventninger over julen, til julematen, snøen, fødselen denne måneden, stemningen og mye mer :happy:
 
Stemningen, forventninger, pynten, lukta av jul[emoji4] og at forhåpentligvis frøkna skjønner mer av hva julen er. Og ikke minst lys ute og stjerner i vinduene, og snø[emoji294][emoji300]
 
Jeg gleder meg til julaften er over. Litt på det negative. Men jeg gleder meg og til å se spenningen til L når juletreet og lysene er på. Og gavene under treet. Se på julefilmer på morgenen og drikke kakao og spise pepperkaker :) romjula gleder jeg meg mest til. Alle har fri og søster kommer :)
 
Jeg gleder meg til å se barnas glede og forventning.

Jeg gleder meg til å forhåpentligvis få fri i romjula, og kunne slappe litt av, selv om vi må på en rundtur for å besøke familie.
 
Back
Topp