Samvær etter 4-5 uker borte??

LinnS

Glad i forumet
Oktoberbarna 2021♡
Hei dere! Hadde en rimelig grei avtale med bf mtp samvær med mini på 1,5 år. For noen uker siden kom han med det at han skulle på ferie i 3 uker, men viser seg nå at han har vært hjemme store deler av denne tiden! Har ikke hørt ett ord fra han på over 4 uker nå. Regner med han tar kontakt snart å krever å gå tilbake til opprinnelig samvær med overnatting å hele pakka.. Har allerede bestilt time på fvk. Hva ville dere ha gjort i denne situasjonen fram til møtet? Er som sagt over 4 uker siden han har sett barnet, og jeg føler meg bare skikkelig rådvill..
 
Har du prøvd å gå i dialog med han selv? Sette ord på hva du tenker til han?
 
Kan det være at han har sine grunner til dette som du ikke vet noe om? Er ikke sikkert at det kjennes naturlig å involvere deg om han sliter med noe. Hvordan har han vært som pappa til nå? Pleier han vanligvis å være en god pappa som involverer seg i barnets liv?
 
Kan vel hende han trodde det skulle være opphold, rett og slett at barnet da hadde ferie hos deg? Jeg hadde vel spurt han og avtalt neste samvær tenker jeg.
 
Har du snakket med han da? Alltid lurt å spørre før man antar noe. Kanskje han planla ferie men avlyste eller noe skjedde og har trodde at det derfor ble opphold i samværet, syns det er noe forhastet og ringe fvk uten å ha tatt det opp først
 
Kan vel hende han trodde det skulle være opphold, rett og slett at barnet da hadde ferie hos deg? Jeg hadde vel spurt han og avtalt neste samvær tenker jeg.
Hadde ikke ferie samtidig, og har skiftjobb. Han skulle 3 uker bort, det sa han rett før ferien også.
 
Spørsmålet var ikke hva dere synes om situasjonen, men tips til hvordan gå fram for å få samvær greit igjen. Hvordan man skal starte liksom, for og gjøre det greit for mini. Synes ikke selv det er forhastet, da hver gang jeg prater med han så vrir han sine feil om til å bli min feil. Har hatt en god dialog igjennom fvk, så ser ikke problemet med å dra dit for å snakke?
 
Spørsmålet var ikke hva dere synes om situasjonen, men tips til hvordan gå fram for å få samvær greit igjen. Hvordan man skal starte liksom, for og gjøre det greit for mini. Synes ikke selv det er forhastet, da hver gang jeg prater med han så vrir han sine feil om til å bli min feil. Har hatt en god dialog igjennom fvk, så ser ikke problemet med å dra dit for å snakke?
Når det er slik synes jeg det er en god ide å ringe dem for å komme tilbake i gode rutiner.
 
Spørsmålet var ikke hva dere synes om situasjonen, men tips til hvordan gå fram for å få samvær greit igjen. Hvordan man skal starte liksom, for og gjøre det greit for mini. Synes ikke selv det er forhastet, da hver gang jeg prater med han så vrir han sine feil om til å bli min feil. Har hatt en god dialog igjennom fvk, så ser ikke problemet med å dra dit for å snakke?

Poenget er vel at det er best for barnet å forsøke å ha en god tone med far, da er det vel best å snakke med han før du tar ting videre.
 
Hvis du tenker at overnatting blir for utrygt etter så lang tid ville jeg sagt det til pappaen. Og sagt han kunne komme og møte han og se hvordan det gikk. Og ta det derifra. Ta utgangspunkt i guttens behov for tilknytning og trygghet.

Hvis dialog med far er vanskelig så ta det på møte med fvk. Men ville prøvd far først
 
Back
Topp