Samsoving

Tinkiwinki

Forelsket i forumet
Flere som samsover enda?
Har forsøkt legge henne i egen seng, men det fungerer ikke...
Hun begynner å snurre mye rundt på natten, så med tanke på sikkerhet og at man skal få sove godt så hadde det jo vært kjekt om hun ville sove i sin seng snart.

Med mitt første barn samsov vi i 6 mnd, så etter det sov han i egen seng uten problemer. Men da sov han ofte i sin seng på dagen. Denne lille damen sover i vogn på dagtid.

Har dere noen tips på tilvenning i egen seng?
 
Vi samsover ofte på dagtid med lurer. Men sjeldent på natta siden vi begge sover så dårlig da.

Når jeg gikk over til å la mini sove for seg selv begynte jeg bare å legge han over når han var nær å sove/småsovna. Så sov han fint[emoji4]

Om dere fortsetter med samsoving fins det sengekanter beregnet på å sette på voksenseng. Kan se om jeg finner link.
 
Følg lilleminis på Snap og insta. Gode soveråd og skånsomme tilvenningsmåter. Hva med å gjøre om sprinkelsenga til bedside og ha han der i en mnds tid før dere setter på sidene igjen og fremdeles har han ved senga deres en god stund før det blir eget rom? Baby=babysteps. Gradvis tilvenning og i babyens tempo.
Takk for gode tips! :)
 
Samsover ikke, men har noen tips. Kan hende du har prøvd det, men jeg skriver de nå likevel[emoji6]
Søvnassosiasjon kan hjelpe mange. Det kan være en bamse, koseklut eller noe annet. Denne bruker dere aktivt hver gang barnet skal sove, og når barnet er våken bruker dere gjenstanden i lek. På denne måten blir det noe barnet kan finne "trøst" i, og assosierer med søvn etterhvert.
Mørkt og kaldt på rommet.
Ikke mye stimuli, legg ned i senga, stryk og kos hvis det er nødvendig men med helt rolig stemme. Gå ut når barnet er rolig. Dersom det blir gråt, gå inn og gjør det samme, ut igjen når barnet er rolig.
Les ditt barns behov. Storesøster hadde behov for at vi var der til hun sovnet, lillesøster kaver seg opp hvis vi er i rommet, så vi må bare gå ut. Barn har forskjellige behov.
Og husk at om barnet sovner i egen seng men kommer inn til dere etter første oppvåkning så kan det være nok for nå, da er dere i alle fall på vei.
Lykke til[emoji4]
 
Jeg hadde aldri tenkt å samsove da jeg er liiiivredd for at mini skal rulle på gulvet eller at jeg skal "glemme" at han ligger der og plutselig snu meg , eller samboer! MEN,- mini våkner ekstremt mye på natt og roer seg aldri lenge i sin egen seng ! Henger på som en smokk på meg! Rimelig spent på dette her, da jeg begynner på jobb om 3 mnd[emoji38]
 
Her legger vi i egen seng på vårt rom når hun skal sove så sover hun sammen med oss fra 1. Eller 2. Matrunde.
Vi måtte begynne å legge henne i sprinkelseng på kvelden etter hun stupte kråke ut av senga vår og ned på gulvet :oops:
Hun reiser seg opp veldig mange ganger i senga, så her ble løsningen at jeg sitter med hånden hvilende oppå henne til hun sovner, hvis ikke spretter hun bare opp.
I går brukte jeg over en time, dagen før ca 10 min.

Hun endrer seg så mye og så fort, så jeg må hele tiden endre taktikk og starte på scratch :p
Det som fungerte for to uker siden fungerer ikke i dag.:rolleyes:
 
Back
Topp