Samsoving, hvordan får dere til dette?

Agnete

Forumet er livet
Jeg takler veldig dårlig samsoving, samme gjør min kjære..
Har nå en baby som må ligge helt inntil meg om natten, det er jo fult forståelig det og jeg prøver virkerlig å finne en god stilling.
Jeg blir stivere og stivere for hver dag nå, har vondt overalt og sover ikke så godt.. Er jo livredd for å få dynen over babyen, legger meg over og jeg har ikke den bevegelsesfriheten jeg trenger..
Jeg var slik med de andre våre også, så hadde håpet han denne babyen kunne godta far litt også om natten :p
Så hvordan klarte dere å sove godt med små babyer i senga?
 
Nå har vi to dobbelsenger, en til lillegutt hvor han ligger i midten og en til oss, så bytter jeg på hvor jeg ligger, og mannen ligger fast en plass. Så kan jeg ligge og amme også gå.

Men fungerer ikke samsoving så må du jo ikke det;)
 
Jeg ble stivere og stivere jeg også men syntes det var verdt det alikevell:p
 
Jeg fikk det til fordi gubben jobba natta og jeg hadde hele dobbelt senga:)
Nå samsover vi med han i Babybayen ved siden av.
 
Nå har vi to dobbelsenger, en til lillegutt hvor han ligger i midten og en til oss, så bytter jeg på hvor jeg ligger, og mannen ligger fast en plass. Så kan jeg ligge og amme også gå.

Men fungerer ikke samsoving så må du jo ikke det;)

Nei må ikke, men babyen må sove oppe på meg om natten om ikke sover vi begge dårlig ;)
 
Jeg har bedside crib og satte den i min ansiktshøyde og hadde armen inntil baby til hun sovnet.
 
samboeren min jobber natta, så da er samsoving mye lettere :) blir for trangt med 3 i en seng.. skal snart kjøpe 225seng og ha den lengste sida på tvers så da må det bli litt bede plass :D
 
Det fungerte fordi eg dei første tre mnd kasta mannen ut av senga og hadde baby oppi sånn ammemadrass og med eiga dyne:) Etterkvart kutta eg ut madrassen og han sov inntil/oppå meg, vart stiv og støl, men likte det likevel:)
 
Stiv og støl ja, men jeg havnet til slutt halvveis oppi hennes seng (vi hadde ene siden av). Når hun nå kommer inn en gang utpå natta så slenger hun seg på min pute og jeg ligger helt på kanten. Føles like ille ut som når de er nyfødt :p
 
Jeg sover godt sammen med baby, så det var ikke noe problem, men la baby opp mellom putene våre så den ikke kom under dyna. Når de ble mer mobile kom de seg under likevel, selv om de selvsagt ble lagt under egen babydyne. Men sa var de eldre, så jeg var ikke like bekymra. Yngste på fire sover stort sett alltid med hodet under dyna. Jeg tar det av når jeg legger meg, men hun kaver seg under igjen. Egen seng og lett dyne, dette er noe av grunnen til at jeg fortsatt vil hun skal ha jubuordyne lenge enda
 
Min ligger på ei lita dyne slik at hun kommer litt opp fra madrassen, så varierer d om hun bruker egen dyne eller min. Deler vi dyne så legger jeg meg med hodet mitt på høyde med hennes.

Når mannen sover i sengen med oss så sover hun mot veggen, så meg, så mannen og så rundt 4-tiden på natten lusker storesøster seg inn og legger seg på andre siden av pappan.
 
Jeg sov veldig godt sammen med baby den tiden vi samsov, men ble trangt i sengen så jeg å baby flyttet oss til en annen dobbelseng i huset og flyttet meg litt vekk ifra baby når han var sovnet, når eg ikke fikk lov å flytte meg vekk lå han under sin egen lille dyne og jeg lå med min bare halvveis på så den ikke skulle komme over hodet til baby og lå å holdt rundt lillegutt :) Men til slutt savnet pappaen oss sånn så vi måtte flytte oss opp igjen og lillegutt i egen seng men det gikk overraskende fint :)
 
Ser babynest er anbefalt, ingen erfaring med det selv enda da min baby enda ikke er født :) men en venninne av meg anbefalte det veldig til flere ting, ikke bare samsoving. Så jeg har kjøpt et super fint fra ei som laga det og hadde annonse på fb.
 
Ser babynest er anbefalt, ingen erfaring med det selv enda da min baby enda ikke er født :) men en venninne av meg anbefalte det veldig til flere ting, ikke bare samsoving. Så jeg har kjøpt et super fint fra ei som laga det og hadde annonse på fb.

Samsover med lille i babynest og kan anbefale det :)
 
Samsov i vår seng de 4 første ukene. Så sov han i egen seng inntil vår. Det er jo samsoving det også, så kanskje en idé å prøve det!? ☺
 
Back
Topp