Samsover dere?

Kan ikke samsoving da typen fortsatt røyker :(
Har baby på rommet vårt, men ikke i senga.
 
Minsten på fjorten mnd sover med meg. Jeg ammer enda og da er det praktisk å ha henne ved siden av meg.
 
Samsov med yngste og hun kommer ennå inn om natten.
Usikker på nestemann - tenker det skjer det som skjer. Hadde ikke planer om samsoving sist.. men hun var så pitteliten borte i vogga si (en armlengde unna [emoji23][emoji85]) så jeg bare måtte ha henne hos oss [emoji13]
 
Jentungen er snart tre år og sover enda i vår seng... samboer sover ofte på gjesterom pga står opp midt på natta pga jobb... hadde en liten periode etter ferien ho la seg i si seng men blei fort slutt på det... kom da inn i løpet av natta....

Ikke heilt sånn jeg hadde sett for meg på forhånd [emoji23]
 
Jeg å Lille hjerte samsov i flere mndr, helt til hun plutselig ikke ville mere :(

Men mamma var litt god å kose no når hun ikke var helt i form :) :)
 
Eldste kommer fremdeles inn en del, han er fire år :) Vi har stort sett lagt han i egen seng, men kommet over til oss i løpet av natta :)

Minste har jeg sovet med i senga kanskje to ganger på åtte måneder :) Vi har derimot sovet en del på sofaen, men han ligger for seg selv :)
 
Vi samsov frem til hun var 1,5 år, da flyttet hun på eget rom. Og har siden dag en på eget rom sovet natta igjennom[emoji4]
 
Samsover tidvis med første - sover gjerne større del av natten på eget rom, kommer over til oss når han våkner. Litt spent på hvordan det blir med to - om vi alle 4 får plass i senga [emoji14]
 
Far-barn forholdet da? Fungerer det ikke på samme måte om ungen samsover med far? Når de er nyfødte forstår jeg, men er ikke far like bra når de bikker to år for eksempel?

Har ikke samsovet med eldste siden hun sluttet å amme ved 6 måneder. Hun har vel kommet inn til oss noen netter, men sov hele natta fra to år i egen seng. Kommer oppi vår seng i løpet av natta sånn periodevis.

Gutten er 2,5 år og vi sover en del sammen fortsatt fordi han kommer inn i løpet av natta. Jeg sover ikke godt med han i senga... Før gikk det greit, men ikke nå. Nå skal han ha pupp sånn av og på og skifter stilling hvert femte sekund. Kan få helt fnatt iblant. :p
 
Last edited:
Har samsovet med dem en etter en.

Eldste i 2,5 år, han flyttet på eget rom to uker før han ble storebror.

Mellomste i knapt to år, så flyttet hun inn på rommet til broren. (de har hvert sitt nå)

Yngste er drøyt halvannet år og sover med oss enda
 
Vi samsov med lillesnupp i amme-/samsovingamadrass mellom oss til hun var 2 mnd. Da hadde vi hatt litt for mange nær pappas-albue-i-hodet-på-babyen opplevelser (han sover fryktelig urolig), og hun flyttet over i sprinkelseng inntil min side. Vi har ammemasrassen oppi der også så hun merker sånnsett ikke forskjell, men begynte å sove flere timer sammenhengende når hun ikke ble forstyrra av at vi snudde oss i senga. Tar henne opp i vår seng når mannen står opp og samsover, ammer og koser et psr timer til før vi står opp.
 
Samsover med gutten på (snart) 8mnd av den enkle grunn at han fortsatt ammet mange ganger ila natten.
Planen var å flytte han på eget rom når han sover hele natten, men får se hva det blir til. Jeg synes det er kjempekoselig å ha han der. Han sovner også raskere om han ligger helt inntil meg
 
Samsov med begge de første månedene, selv om de startet i egen seng :)
4åringen kommer nesten hver natt, noen ganger følger jeg henne tilbake mens andre ganger sover hun resten av natta sammen med meg :)
 
Har gitt babyene den nærheten de har trengt både på dagen og natten. Når de har sovet fint i egen seng så har de fått gjøre det, men må samme rom som meg. Da har både jeg og babyene sovet best.

Men ja jeg har absolutt tro på at nærhet til mor er bra for helsen både fysisk og psykisk, så lenge det ikke er forstyrrende på søvnen (her er barn forskjellige). Og det er mer naturlig at barn opp til 3-4 års alder sover tett med mor enn alene på eget rom som er typisk i vestlige land.
 
Legger henne i bedside crib når jeg legger henne da hun legges før vi selv skal sove. Etter nattflaska havner hun som oftest over i vår seng :)
 
Bra for barnet, men jeg hadde blitt syk av å ha ett barn inntil meg i over 3 år. Og hva med far? Far er da like viktig for en 2 åring som mor. De kan forske så mye de ønsker på dette, men jeg tenker helsa til mor er også viktig her.
Vi samsov vel i ca 1 år med sistemann, ikke frivillig fra min side ;)
 
Har samsovet med alle 3 frem til de var sånn 2-3 år. Samsover fremdeles med minste, kommer nok til å gjøre det en stund til, vi sover veldig godt sammen :)
 
Back
Topp