Samlivsbrudd..

Lyckeliten10

Forumet er livet
VIP
✨️Julestjernene2023✨️
Septemberlykke 2024
Jeg spør dere i et håp om at noen vet. Kanskje noen advokater her?

Har en venninne som er midt i et samlivsbrudd nå. Eksen hennes har betalt for en bil, men hun står som eier og hun står på forsikringen.

Har han krav på bilen?

Og er det slik at når hun flytter fra felles bolig, så må hun flytte uten noen ting annet enn det hun har tatt med seg inn eller fått i gave fra sin familie?

Eksen blir boende igjen i boligen, den skrives over på han. Han mener at hun ikke har krav på noe av det større innboet, for han har betalt for vaskemaskin, kjøleskap, sofa osv.. Han har stått for huslånet, mens hun har betalt strøm, renovasjon, barnehage, mat og internett.


På forhånd, takk
 
Jeg kan ikke hjelpe, men er det ikke slik at det kan være en forskjell på rettigheter avhengig av om man er gift? Eventuelt har samboerkontrakt. Har man ikke kontrakt kan man bli sittende igjen med svært lite så vidt jeg husker.
 
Var de gift eller samboere? Hadde de kontrakt? Har hun stått som medeier på noe annet enn bilen?
 
Etter 2 år som samboere og / eller felles barn, så skal alt deles 50/50 med mindre de har samboer kontrakt!!
 
Etter 2 år som samboere og / eller felles barn, så skal alt deles 50/50 med mindre de har samboer kontrakt!!
Du har ikke tilfeldigvis den lovhjemmelen tilgjengelig sånn at jeg kan smelle den i bordet til noen jeg kjenner?
 
Back
Topp