Samlivsbrudd

Tutsikatt

Betatt av forumet
Oktoberskattene 2015
Han har mistet følelsene for meg, men han vil det skal ordne seg. Han mener også vi ikke fungerer sammen og har vokst fra hverandre. Kan man utvikle seg så forskjellig på kun seks måneder? Han har bedt meg flytte, så det har jeg gjort. Vi har barn. Vi har hatt sex fler ganger siden bruddet, og han sier han savner meg veldig.

Hva gjør jeg nå? Noen gode råd? Han trenger avstand sier han. Og dagen etter tar han kontakt fordi han behøver hjelp litt ditten og datten.

Jeg elsker han så høyt, og er så forelska. Eller, ikke forelska, men den derre følelsen av at han er den rette og jeg har en dyp kjærlighet for han.

Hvordan skal jeg la vær å sende den meldinga? Eller finne på en unnskyldning for å møte han?

Tror dere avstand hjelper på følelsene? Jeg har foreslått timer på familievernkontoret, men han vil vente sier han. Til han får på plass følelsene. Men er det ikke der de kan hjelpe?

(Ja, har skrevet før. Men håper enda fler ser og kan gi gode råd)
 
Hadde kuttet ut sexen og gitt han og deg selv litt rom for reflektering til å finne ut av følelsene. Han for å finne ut av sine følelser og deg selv for å vite om det bare er tryggheten av å være i et fast forhold, om det er frykt for å ende opp alene i en tid eller frykt for å ikke finne nettopp den rette senere. Samboer og barnefar her har hatt et par "episoder" hvor han ikke har hatt noen følelser for meg. Jeg følte jeg holdt på å bli gal.. har jo veldig sterke følelser for han og det gjorde vondt at han ikke følte det samme. Ga han rom og tid til å finne ut av ting og vi har nå vært sammen og bodd sammen i 3 år. Har en sønn sammen :) er gjerne godt med litt tid fra hverandre når slikt oppstår. Man får muligheten til å tenke over gode og vonde perioder man har hatt, hva man har opplevd og gått gjennom i forholdet. Og da er det mye lettere å enten finne veien tilbake eller å innse at dette ikke er noe man vil fortsette. Håper det ordner seg for dere. Er ikke godt når det står på..
 
Last edited:
En annen ting som kunne hjulpet er at dere får litt egentid hver for dere. At dere går ut med venner og finner på ting med de eller noe :) noen ganger i forhold kan man bo litt for nært og at man ikke får noe pusterom om du skjønner
 
Jeg er enig med de over her, sett en stopp for sexen! Og hvis han sier at han vil det skal ordne seg så synes jeg han bør vise det ved å være med på en samtale på familivernkontoret, eventuelt til samtale terapi en annen plass. Håper dere finner utav det, men som nevnt - hvis han sier at han ønsker at det skal ordne seg så bør han kunne vise at han mener det. Tid fra hverandre kan kanskje gjøre godt for dere begge, men når dere først har havnet i en slik situasjon så krever det en del arbeid for å komme tilbake som et sterkt par (snakker av erfaring), så da kan det være godt med litt objektiv hjelp. Vi brukte samtale terapi i vårt tilfelle, men vi hadde ikke barn på det tidspunktet, hadde vel kanskje prøvd familievernkontoret hvis vi hadde hatt det. Håper dere finner utav det sammen, og hvis han ikke kan vise at han mener det og bare snakker tomme ord - da fortjener du bedre ;o)
 
Hadde nok først og fremst kuttet sexen ja. Håper dere finner ut av dette sammen[emoji173]
 
Jeg tror ikke avstand hjelper nei. Hvor lang tid har han brukt på å finne ut av dette?
 
Dette er jo veldig kynisk og dårlig gjort av ham å holde deg på armlengdes avstand på denne måten, og han utnytter deg..
La ham være i fred, be ham la deg være i fred og la ham klare seg selv. Hvis han hadde villet ha deg, hadde han ikke bedt deg dra..
Ikke la ham blinde og forføre deg lenger, og stopp for guds skyld med sexen, den skaper fort falske følelser.
Noen ganger må man bare innse at man ikke passer sammen (lenger), og vite at det faktisk er flere fisk i havet.
 
Back
Topp