Samlingsbasert utdannelse

Barnehagelærer er faktisk en av de tingene jeg har tenkt på. Barn er gøy :) Har ikke prøvd å jobbe i barnehage da. Tenkte å melde meg som ringevikar, for å se om jeg synes det ser ok ut :)

Jeg er straks ferdig med første året på barnehagelærerutdanningen! Tar ikke samlingsbasert da. Men en utdanning jeg virkelig anbefaler [emoji4] Også er det jo bare dagjobbing! Du kan også ta noen fag i etterkant så du kan jobbe som lærer på barneskolen :) Du kan også bli styrer i barnehagen med barnehagelærerutdanningen [emoji4]
 
Jeg er straks ferdig med første året på barnehagelærerutdanningen! Tar ikke samlingsbasert da. Men en utdanning jeg virkelig anbefaler [emoji4] Også er det jo bare dagjobbing! Du kan også ta noen fag i etterkant så du kan jobbe som lærer på barneskolen :) Du kan også bli styrer i barnehagen med barnehagelærerutdanningen [emoji4]

Ja og det er titt og ofte utlyst stillinger i barnehage har jeg sett :) Stiller vel ganske sterkt om man har rette utdannelsen :)
 
Jeg går sykepleier samlingsbasert, er veldig fornøyd. kan jobbe en god del vedsiden av. Tar det liksom i eget tempo :)
 
Jeg har gått barnehagelærer samlingsbasert. Var ca 1 samling på 4 dager i måneden, + praksis. Jobbet fullt ved siden av, funket bra det. :)
 
Barnehagelærer er faktisk en av de tingene jeg har tenkt på. Barn er gøy :) Har ikke prøvd å jobbe i barnehage da. Tenkte å melde meg som ringevikar, for å se om jeg synes det ser ok ut :)

Det høres veldig lurt ut å gjøre det i forkant, for det er en ganske krevende jobb å jobbe i bhg, og enda mer krevende om man skal være den som har det overordnede ansvaret for både barn og ansatte. ;)
Man merker fort om man passer i dette yrket eller ikke. :)
 
Kan vel sikkert være lurt å snakke med noen om det ja :) Man ønsker jo ikke å velge feil. Forrige utdannelsen min kan jeg jo ikke bruke nå. Så er litt ekstra nervøs for å gjøre det samme igjen..
Ta kontakt med studieveileder der du ønsker å studere. Tidligere var det muligheter for å ta noen fag/etterutdanning for å jobbe i skole/barnehage eller omvendt om man var utdannet lærer/barnehagelærer (PAPS og GLSM), men de mulighetene forsvinner mer og mer, og kommunene ønsker seg oftere spesifikk kompetanse, så selv om du tar disse (er få som tilbyr det) er det vanskelig å få jobb med det. Ville sjekka utdanning.no for oversikt over hvor du kan ta f eks barnehagelærer på deltid. Mange muligheter, men det er viktig å vite hva du ønsker å jobbe med, eller hva du IKKE ønsker å jobbe med, fordi utdanningene og etterspørselen blir mer og mer spisset, og arbeidsmarkedet deretter. Hilsen studieveileder :)
 
Jeg er straks ferdig med første året på barnehagelærerutdanningen! Tar ikke samlingsbasert da. Men en utdanning jeg virkelig anbefaler [emoji4] Også er det jo bare dagjobbing! Du kan også ta noen fag i etterkant så du kan jobbe som lærer på barneskolen :) Du kan også bli styrer i barnehagen med barnehagelærerutdanningen [emoji4]
Du kan ta spesialpedagogikk, men du kan ikke undervise på barneskolen. Bare sånn til opplysning :)
 
Du kan ta spesialpedagogikk, men du kan ikke undervise på barneskolen. Bare sånn til opplysning :)

Har ei venninne som skal ta to fag på høyskolen til høsten(har bhglærerutdanning fra før), og da blir hun kvalifisert til å jobbe som lærer på barneskolen (hun har forhørt seg) [emoji4]
 
Har ei venninne som skal ta to fag på høyskolen til høsten(har bhglærerutdanning fra før), og da blir hun kvalifisert til å jobbe som lærer på barneskolen (hun har forhørt seg) [emoji4]
Da er det nok opp til den enkelte kommune hvilken kompetanse de ønsker seg. Men bra det løser seg for henne. Her er det ikke en mulighet.
 
Søkt meg på samlingsbasert årsstudium i økonomi fra høsten av :)
 
Ta kontakt med studieveileder der du ønsker å studere. Tidligere var det muligheter for å ta noen fag/etterutdanning for å jobbe i skole/barnehage eller omvendt om man var utdannet lærer/barnehagelærer (PAPS og GLSM), men de mulighetene forsvinner mer og mer, og kommunene ønsker seg oftere spesifikk kompetanse, så selv om du tar disse (er få som tilbyr det) er det vanskelig å få jobb med det. Ville sjekka utdanning.no for oversikt over hvor du kan ta f eks barnehagelærer på deltid. Mange muligheter, men det er viktig å vite hva du ønsker å jobbe med, eller hva du IKKE ønsker å jobbe med, fordi utdanningene og etterspørselen blir mer og mer spisset, og arbeidsmarkedet deretter. Hilsen studieveileder :)

Har jo mange ting jeg ikke ønsker. Noen av de er jo da det jeg gjør nå. Kundebehandling/service.. har jobbet med det noen år, og trives virkelig ikke. Er enkle jobber å få, så derfor har det bare blitt sånn. Har nesten et år med tenking på meg før jeg må søke, så skal prøve å undersøke godt, og tenke mye. Og alt innen helse er utelukket. Føler jeg har lukket mange dører bare der. Det, og at jeg vil være sikret en dagtidjobb uten noe nevneverdig reising..
 
Back
Topp