Sambor på repetisjonsøvelse når jeg har termin

Nordlys

Forumet er livet
Oktoberfruene 2018
Hei! Er det noen som har erfaring med at far er kalt ut til repetisjonsøvelse likt med mors termin? Hva er evt deres erfaringer?

Er det sånn at far har rett på omsorgspermisjon feks? (Selv om denne havner inne i øvelsesperioden).

Jeg er skikkelig bekymret for dette.. Er førstegangs.. Far er kalt ut i nesten en mnd.. har virkelig ikke lyst til å føde- og være alene den første tiden..

(Forsvaret er klare på at selv om samboeren har termin når øvelsen slal være, MÅ far inn.. det er altså ikke god nok grunn til utsettelse/fritak :arghh:)
 
Hei! Er det noen som har erfaring med at far er kalt ut til repetisjonsøvelse likt med mors termin? Hva er evt deres erfaringer?

Er det sånn at far har rett på omsorgspermisjon feks? (Selv om denne havner inne i øvelsesperioden).

Jeg er skikkelig bekymret for dette.. Er førstegangs.. Far er kalt ut i nesten en mnd.. har virkelig ikke lyst til å føde- og være alene den første tiden..

(Forsvaret er klare på at selv om samboeren har termin når øvelsen slal være, MÅ far inn.. det er altså ikke god nok grunn til utsettelse/fritak :arghh:)


Om noe skjer, får han reise hjem. Og bli med på fødsel, om han er i område uten dekning ber du om nummeret til en av lederne som vil få tak i han å gitt beskjed :)
 
Han må nok belage seg på dra ja, men har vel få dra om fødselen starter når han er der, han må nesten snakke med de hva rutinene er for det.

Min hadde vel øvelse både før og etter termin, men unngikk akkurat termin. Han hadde dog fritak pga eksamen (var også student), så dro ikke på den rett etterpå om jeg husker rett, så var han ute igjen når mini var 3 mnd. Innsatsstyrkene dette da, så ganske hyppige øvelser
 
Ved med forje termin hadde også far blitt kalt ut på øvelse. Han sendte bare terminbekreftelse og slapp øvelse den gangen
 
Vi er i akkurat samme situasjon, mannen min har blitt kalt inn til NATO-øvelse rett rundt termin. Ikke hørt fra Forsvaret siden han dimmet for 15 år siden, så upåklagelig timing vi har søkt om fritak, men har hørt veldig forskjellig fra de vi har snakket med, så spente på svaret.
 
Huff! Har ingen erfaringer, men må bare si at jeg kjenner på angsten din for å være alene i denne krevende tiden nå :( De burde virkelig gjøre unntak i slike situasjoner synes jeg... Virkelig.
 
Vi er i akkurat samme situasjon, mannen min har blitt kalt inn til NATO-øvelse rett rundt termin. Ikke hørt fra Forsvaret siden han dimmet for 15 år siden, så upåklagelig timing vi har søkt om fritak, men har hørt veldig forskjellig fra de vi har snakket med, så spente på svaret.
Har også søkt, spent på hva de svarer.. :oops:
 
Mannen min måtte på øvelse når eldste var 3-4 uker gammel. Han søkte om fritak, men fikk ikke det. Men han fikk komme hjem om kvelden og sove hjemme i stedet for i telt. Det hjalp meg mye! [emoji4]
 
Hei! Er det noen som har erfaring med at far er kalt ut til repetisjonsøvelse likt med mors termin? Hva er evt deres erfaringer?

Er det sånn at far har rett på omsorgspermisjon feks? (Selv om denne havner inne i øvelsesperioden).

Jeg er skikkelig bekymret for dette.. Er førstegangs.. Far er kalt ut i nesten en mnd.. har virkelig ikke lyst til å føde- og være alene den første tiden..

(Forsvaret er klare på at selv om samboeren har termin når øvelsen slal være, MÅ far inn.. det er altså ikke god nok grunn til utsettelse/fritak :arghh:)
Fy fader så rottent gjort [emoji19]☹ Håper det ordner seg [emoji173]
 
Jeg fikk nr til en eller annen person som hadde noe med styrken hans å gjøre, hvis noe skjedde og jeg måtte komme i kontakt med han. Ikke ifbm fødsel men hvis jeg ble syk og måtte på sykehus eller slikt og han måtte hjem etc. Pårørende-tlf, han blir da sendt hjem. Ihvertfall funker det sånn for oss.
 
Vi søkte å fikk dette.
Vi måtte bare sende inn bekreftelse fra sykehuset.
Og sende fødselsattest etter barnet var født.
 
Har nå fått bekreftelse på at han har fått fritak [emoji4]
 
Skjønner dere utrolig godt. Har mann som jobber i forsvaret og nettopp kommet hjem fra øvelse på 1 mnd. Utrolig tungt når jeg ligger hjemme med hyperemesis. Hadde vært uaktuelt rundt termkn! Håper dere får fritak [emoji4]
 
Skjønner dere utrolig godt. Har mann som jobber i forsvaret og nettopp kommet hjem fra øvelse på 1 mnd. Utrolig tungt når jeg ligger hjemme med hyperemesis. Hadde vært uaktuelt rundt termkn! Håper dere får fritak [emoji4]
Det tror jeg på.. En ting er om fedrene er borte før fødsel og man må klare deg litt selv da... men syns det er veldig kjipt om pappaen ikke får vært med på fødselen med sitt første barn Og for alt man vet, kanskje også eneste?). Så håper det ordner seg :)
 
Back
Topp