salver meg her og der

SjiraffenLaffen

Flørter med forumet
man blir jo rent forvirret av havet av salver og kremer som anbefales å kjøpe inn til disse små. noen her inne som kan si hva som faktisk trengs å handle inn til stellebordet?
bepanthen og inotyol har jeg fått anbefalt, trengs begge? når bruke hvilken?
og trengs sinksalve i tillegg?
kanskje noe som bare må læres og er litt individuelt etter hva som funker på ditt barn men...
 
Jeg hadde både inotyol, bepanthen og sinksalve, men brukte bare inotyol og bepanthen. Sinksalven fikk jeg i en babypakke tror jeg, derfor hadde jeg den også. Brukte inotyol hvis hun var skikkelig sår i rumpa (der mange sikkert bruker sink. Inotyol inneholder mye sink også). Brukte bepanthen hvis hun var litt rølig/irritert i rumpa, og på tørre flekker ellers på kroppen.
 
Vi har brukt mest pudder og noe Silulen sinksalve og Inotyol. Ikke brukt bepanthen. Syns de kan brukes om hverandre.
 
Bruker bare inotyol :) sinksalve gjorde bare mine verre [emoji173]️
 
Jeg har brukt så lite som mulig på mine, ville handlet lite i forkant og heller kjøpt ved behov!
 
Bruker så få produkter som mulig til mine små, men Bepanthen er et must å ha i stellebordet :) Den gjør underverker for såre rumper. Ellers har jeg alltid a-krem liggende til tørr hud og såre kinn.
 
Brukte nesten ikke noe annet enn potetmel [emoji4] Men en sjelden gang inotyol hvis det var veldig rødt.
 
Hadde du bare en boks potetmel på badet og brukte hendene til å ta mel med, eller en annen løsning?

Ja, vi hadde bare en boks [emoji4] Og en pose i stellebagen. Det funka veldig greit syns jeg! Spesielt hvis det var rødt/ømt pga irritasjon og fuktighet. Da fjerner jo potetmelet den fuktigheten, istedenfor å tilsette mer med en krem.
Men hvis det blir små sår eller skikkelig rødt må man nok til med en krem da [emoji4]
 
Her brukes så å si bare løveapotekets barnekrem. Den brukes til alt fra såre lepper til røde rumper.
 
Inotynol funker best på såre barnerumper her :) Har også god erfaring med Eucerin Aquaphor/A-derma/bepanthen på mer tørr hud eller utslett ellers..men da først etter barnet ble større. Tenker minst mulig produkter i starten. Sinksalve funket ikke her.
 
Til mine har jeg brukt en gammel sukkerbøsse med mange hull som jeg kjøpte i bruktbutikken. Veldig kjekt å ha potetmelet oppi der og riste ut pulveret jeg trengte rett på stumpen. Da ble det lettere og fordele, mer hygienisk og mindre gris[emoji108][emoji1][emoji4]
Hadde du bare en boks potetmel på badet og brukte hendene til å ta mel med, eller en annen løsning?
 
Sniker fra april [emoji15].
Jeg bruker bare bepanthen [emoji4]. Kjøpte 100g salver i UK til en brøkdel av prisen i Norge [emoji4]. Det jeg liker best med den er at den ikke er vanskelig å vaske vekk som enkelte andre salver!
 
Her har jeg (gamlemor[emoji23]) brukt Aselli sårsalve og (NAF "sinksalve"?). Gode erfaringer med de. Potetmel er også bra [emoji6]
 
Back
Topp