saft ikke saft???

hamarjente

Forelsket i forumet
hva mener dere???noen som lar barna få saft av og til??
vi er noen venner som har en diskusjon gående om dette temaet....
marcus får smake saft av og til,men da er det sukkerfri.noen ganger kjøper jeg også de glassene fra nestle som er beregna på babyer....
til hverdags får han melk og vann til drikke,men er det galt at barna får saft av og til???
bare lurer på om det er jeg som gjør noe galt!!!

gir lisja saft eg og,vanleg husholdningssaft.får ikkje vilt og uhemma,men i ny og ne..ser ikkje noke gale i det!

Det er ditt barn og du velger selv hva du vil gi han og han er jo ikke for liten til å få litt saft[:)] Synes du skal høre på deg selv og prøve deg frem litt jeg. Helt personlig ville jeg valgt kanskje solbærsirup/saft el blåbærsaft istedet for sukkerfri (kun min mening). Vet ikke om det stemmer, men det skal visst være mer skadelig å gi det enn den med sukker. Som sagt, du kjenner barnet ditt best av alle[:)]

var kanskje lurt med solbærsirup....det skal jeg prøve.

Kan blande litt eplenektar med vann. Vet det er mange som gjør det. Og de får du kjøpe uten sukker. Og det er litt mer naturlig smak av de en de saftene uten sukker.

Jeg gir også litt solbærsaft til jenta mi og kan varmt anbefale
nypeekstrakt som man kan blande i grøten en i litt varmt vann.
Den likte Vilde veldig godt da hun var syk. [:)]

Jeg gir ikke saft! det er fordi jeg synes alle slike ting er unødvendig da man ikke har et naturlig behov for det! Men det er opp til hver enkelt...

ORIGINAL: lena83

om du gir saft så ikke gi light saft som inneheld det skaldelig kunstige søtningsmiddelet(aserpatam, eller kor i verden det skrives)
Da er det bedre med sukker....

Bare hjelper deg med hva stoffet heter: aspartam[:D] (ikke smålig ment i det hele tatt) Det er også riktig at det samme gjelder for saft som for brus[:)]

Celina får saft, men ikke mye. Når hun var 9mnd så fikk hun for det meste vann,men besteforeldre ville gjerne spandere litt saft og det fikk de.

ORIGINAL: hamarjente

hva mener dere???noen som lar barna få saft av og til??
vi er noen venner som har en diskusjon gående om dette temaet....
marcus får smake saft av og til,men da er det sukkerfri.noen ganger kjøper jeg også de glassene fra nestle som er beregna på babyer....
til hverdags får han melk og vann til drikke,men er det galt at barna får saft av og til???
bare lurer på om det er jeg som gjør noe galt!!!

Syns ikkje det gjer noko om ungene får litt saft i ny og ne for kos. Men eg er litt skeptisk til sukkerfritt, ser det er fleire andre som nemner det og. Eg veit ikkje så mykje om dei erstatningsstoffene, men eg får vondt i magen av sukkerfritt sjølv.. [8|]

Saft av og til er ikke farlig.. Det som er farlig er hvis de får saft på tutteflaske..da går de og drikker over lengre tid. Saft på i glass er det beste. [:D]

Back
Topp