SA,utskraping,frustrert!når prøve igjen?

Lenja86

Forelsket i forumet
Marsboerne 20 18
hei!
Ja hvor skal jeg starteLitt om min situasjon: Vi mistet i uke 13. Ble sendt hjem med piller som skulle tas,men de fungerte ikke,så måtte inn på utskraping....etter noen dager så fikk jeg feber,og det viste seg at de hadde ikke fått ut alle rester,så det hadde blitt infeksjon og måtte ha en ny utskrapning☹️ Nå etter tre uker med "styr",skal alt "være i orden". Men,fikk vite i dag at vi må vente i minimum 2 måneder på å prøve igjenDet føles ut som 2 år
Men det jeg prøver å komme frem til er,må vi holde oss unna samleie generelt,eller kan man ha samleie med beskyttelse?Jeg blør ikke noe særlig nå,bare litt rødt en gang i blant på størrelse med en femti øring(beklager detaljer)
 
Hei, så leit å høre :( og også leit å høre om infeksjon i tillegg! Med hvilken begrunnelse måtte dere vente 2 måneder siden alt er ute og du ikke blør særlig? Jeg har ingen svar til deg dessverre, men lurer også på dette.. Det er vel 2-6 uker etterpå man bør vente, men kanskje mer siden du har hatt en infeksjon? Jeg ville ha ringt gyn og spurt! Jeg ringte inn i forrige uke, jeg hadde ikke blødd på 1 uke og lurte på om vi kunne ha samleie, el om det fortsatt var fare for infeksjon. Fikk beskjed om å vente 1 uke til. Nå sitter jeg her med ny cytotec-kur... Her føles 1 uke som 1 mnd ja...!! Masse lykke til!
 
Det er skikkelig trist å høre :( De fleste leger sier at man bør vente et par måneder/sykluser før man prøver igjen, men man MÅ ikke nødvendigvis det. Vi har ikke gjort det. Det virker ikke som om legene har noen spesielt god begrunnelse annet enn at "noen studier viser til at det er større sjanse for abort igjen hvis man ikke venter noen måneder, og det er det som er helsemyndighetenes anbefalinger". Jeg har ikke lest noen av disse studiene og hvordan de er utført. Stiller meg derfor foreløpig tvilende til det. Har hørt om mange som har blitt raskt gravid igjen, og det har gått bra.

Eneste er kanskje at det er viktig å påse at infeksjonen er bra igjen før man prøver.

Lykke til:)
 
Det er nok pga infeksjonen dere fikk beskjed om å vente to måneder tenker jeg. Er du usikker så ring og spør. Det er jo ganske stor forskjell om det er en generell anbefaling (f eks fordi man tenker at kvinnen/paret trenger tid til å bearbeide før nytt svangerskap) eller om det er pga økt risiko for infeksjon eller for å gi kroppen din tid til å komme seg og være klar til å bære frem et barn.

Det er kjempefortvilende og en ekstra påkjenning etter å ha mistet at man må vente. Jeg måtte ha medisinsk abort ved 10 uker. 7 uker etter da var det fremdeles rester. Jeg følte vi mistet masse tid, flere bortkastede måneder... Men det svangerskapet kom til på første syklus etter en SA så kan være noe i det at kroppen trenger litt tid også...
 
Huff så trist [emoji53] forferdelig når det ene tar det andre og det eneste man ønsker er at det er over og at man kan starte på ny [emoji173]

Jeg fikk en utskrapning den 22.03 etter 3 uker med oppturer, nedturer og masse venting... først med piller hjemme som ikke virket og til sist kirurgisk. Før innleggelsen fikk jeg beskjed om å vente til etter neste mens med å prøve igjen, men etter utskrapningen kom kirurgen opp og sa at hvis vi var klar, så var det bare å prøve igjen så sant jeg ikke hadde blødninger (fare for infeksjon). Hun sa at jeg skulle regne den dagen som første i ny mens. Det med å vente har også mye med the psykiske å gjøre, om man er klar. Dette bekreftet også gynokologen da jeg var hos han på fredag til en kontroll.

Jeg hadde ingen blødninger etter og vi har hatt sex flere ganger siden. Så må vi bare håpe og tro at det går bedre denne gang [emoji173] og at det ikke går så alt for lenge til det lykkes!

Masse lykke til [emoji173][emoji173] :):)
 
Back
Topp