Søvnmangel

MammaLotte

Flørter med forumet
Høsthjerter 2017
Er det bare jeg som ikke sovner før jeg har ligget i mørket i sengen i timesvis?

I natt var det spesielt ille, jeg gikk i sengen rundt klokken 00 og var stuptrøtt. Mobilen lå i stua skrudd av, og jeg var helt klar for å sove. Likevel endte det med at jeg ga opp rundt klokken 03:30 og gikk ut på stua med dyne og pute, hvor jeg sovnet når det hadde begynt å lysne ute.
 
Er det bare jeg som ikke sovner før jeg har ligget i mørket i sengen i timesvis?

I natt var det spesielt ille, jeg gikk i sengen rundt klokken 00 og var stuptrøtt. Mobilen lå i stua skrudd av, og jeg var helt klar for å sove. Likevel endte det med at jeg ga opp rundt klokken 03:30 og gikk ut på stua med dyne og pute, hvor jeg sovnet når det hadde begynt å lysne ute.
Jeg kan ligge våken ganske lenge, 1-2 timer. Så våkner jeg hver time eller annenhver for å tisse og skifte stilling i sengen. Så har ikke noe særlig sammenhengende god søvn....
 
Jeg har hatt det slik i flere uker. Sovner ikke før i 2-3 tiden og sover dårlig frem til 5. Deretter sover jeg ganske greit. Dette var veldig tungt da jeg fortsatt jobba, men nå som jeg er hjemme hver dag og stort sett kan sove lenge så går det greit.
 
Er det bare jeg som ikke sovner før jeg har ligget i mørket i sengen i timesvis?

I natt var det spesielt ille, jeg gikk i sengen rundt klokken 00 og var stuptrøtt. Mobilen lå i stua skrudd av, og jeg var helt klar for å sove. Likevel endte det med at jeg ga opp rundt klokken 03:30 og gikk ut på stua med dyne og pute, hvor jeg sovnet når det hadde begynt å lysne ute.
Jeg har samme problem! enten får jeg bare ikke sove eller så kribler det i bena så jeg enten ikke får sove eller våkner igjen. De siste ukene har jeg mellom 20-22 våkne timer i løpet av hvert eneste døgn[emoji30] så jeg har ringt legen for å snakke med han om hva jeg kan gjøre.. har fått time til fredag.. dagene (og nettene) blir tunge uten søvn![emoji20]
 
Jeg sovner som en stein i 21-tiden på kvelden. For en time eller to. I natt jubler jeg, sov til 2, og sovna igjen etter tissepsuse frem til ca 5. For pleier å våkne etter 1-2t pga halsbrann. Sovner igjen litt etter tablett, våkner og må på do 2 ganger og sliter med å sovne igjen etterpå (de fleste netter). Men det kjipeste for meg er å våkne ca kl 5 hver dag. Hadde jeg sovet sammenhengende fra kl 21 hadde det vært helt ok, men det skjer jo aldri. Men i natt er jeg fornøyd :) Selv om vaskemaskinen snart er ferdig. Fordelen med å våkne tidlig, den blir ferdig så samboer henger opp før han drar på jobb :p
 
Jeg sovner vanligvis med en gang, men ligger våken i noen timer fra sånn 2 til 5isj.. Sykt slitsomt. Men i natt fikk jeg faktisk sove. OOOOH SÅ GODT det var!!!!!!!:angel5
 
Sover stort sett bra - nå, når eg i prinsippet ikke jobber. Mye jobbtanker som har holdt meg våken når eg våkner om nettene.
Men nå våkner eg stort sett ei gang ila natta for å gå på do, og så tilbake i seng igjen og sover noen timer til. Ligger i senga typisk 10 timer før eg står opp. Og sover på sofaen på dagtid ved behov :) Forstår at eg er heldig :) men har hatt noen uker med lite søvn, det var grusomt :/
 
Har slitt med søvn hele svangerskapet. Sovner på kvelden, men våkner rundt tolv og kan ligge våken i 4 timer. For så og sovne igjen og bli vekket rundt 6:30 av datteren min. Og da er hoftene så ømme at jeg ikke klarer og ligge mer. Er også gjerne på do flere ganger ila de få timene jeg sover. Så har gitt opp på søvn egentlig. Prøver og få meg en liten dupp ila. dagen nå som jeg er i permisjon i det minste og slappe mest mulig av.

Blir dritt irritert når jeg hører at gravide må: "passe på og sove nok". Lett for deg og si liksom! Man kan ikke tvinge seg selv til og sove så hold duste rådene deres for dere selv. :cwm
 
Jeg sovner men våkner hver gang jeg rører på meg. Altså sover kanskje tilsammen 3-4 timer i løpet av natta. Er 34+3 Og har en blidfis på 2 år og 2 mnd som er oppe alt fra 04 til 0530. Jeg kan ligge våken fra f.eks 2 til 0330 og duppe i 20 min så lys våken igjen. Går rundt som en zombie
 
Jeg hadde et par uker hvor jeg slet innmari med søvnen, men nå har det heldigvis gått seg til igjen. Sovner dårlig på kveldstid, men så lenge jeg ikke må opp før 10 går det liksom greit. Takk og lov for skiftarbeid! :)
 
Sovner stortsett raskt, men ligger som regel våken fra 03-06 og er helt i ørska da eldste skal opp kl 07.
"Trøster" meg med at det blir enda mindre sammenhengende søvn så fort den lille kommer... eldste sov ikke én hel natt før hun var 5 år! :wtf: pga natteskrekk.
 
Jeg sovner som en stein ved 22 tiden.. Men er gjerne oppe på do 4-5 ganger pr natt. Så våkner jeg mye tidligere enn før.
Føler meg likevel veldig uthvilt gjennom dagen
 
Magen gjør det vanskelig å sove, ja. Først var det fordi det var så dårlig plass til å puste og den var for stor til å finne en behagelig sovestilling. Nå er det kynnere. Sov omtrent 3 timer i natt, det var de timene Paraceten var virksom.

Gleder meg til babyen kommer, da kan man i det minste slumre på dagtid mens ungen sover.
 
Jeg har egentlig sovet helt greit..til nå. Nå sliter jeg med å falle i søvn, og de siste to nettene har jeg vært oppe hver time for å tisse
 
Sover 3-4 timer om natta. En og annen natt har jeg kanskje 6 timer, men da avbrutt av 4-5 doturer. Sover ikke om dagen heller, så er ganske sliten. Har hatt det slik i mange uker.

Har snakka med både lege og jordmor, men det er ingenting de kan gi for å hjelpe. De er likevel bekymra for at det skal tippe over psykisk og for at jeg skal bli for sliten før fødsel.
 
Sovner fort, men våkner to-treganger for å snu meg og 1-2 av de gangene benytter jeg meg av anledningen til å gå på do :p kan sove omså hvor lenge, men ni timer er vel det vanligste pga jobb :p i natt sov jeg i 10,5 timer. Snorket tydeligvis fælt, for mannen vekket meg og ba meg skifte stilling :D
 
Pleier å legge meg rundt 23-24 og sovner ganske fort, så våkner jeg uten unntak rundt 05. Av at jeg er helt «most» av å sove på samme side og at jeg må på do.. sånn har jeg hatt det ca hele svangerskapet, men siste uka har jeg slitt med å sovne igjen etterpå. Så da pleier jeg å stå opp å sette meg med mobilen på kjøkkenbenken en halvtimes tid, tar meg noe å drikke/litt å spise, også legger meg og sover videre til rundt 09 :p
 
Back
Topp