Søvn

Godemine

Gift med forumet
Junibarna 2015
Føler dette temaet er gjengående, men den søvnen er ikke alltid lett å skjønne seg på.

Hvordan er søvn hos dere nå? Natt og dag?


Vi kan ha gode perioder hvor det soves greit, kanskje inne 2-3 ganger i løpet av natten og trøster, gir smokk eller vann. Sjelden gang at han sove rundt uten at vi er inne, men er i utgangspunktet fornøyd med dette.
Så har vi netter hvor det er sykdom (eller andre grunner, forandringer?) og søvnmønsteret snur seg. Da kan han være våken flere ganger i løpet av timen, eller hver time hele natta. Gråter mye. Det varer ofte en stund etter han har blitt frisk.

Skjønner meg ikke helt på det, men må vel bare innse at det er slik for en periode?

Nattsoving er ikke noe problem, sover 1-2 timer. Heller ikke problem å legge på kvelden.
 
Her er han veldig flink til å legge seg (bank i bordet) sovner stort sett 1845-1850. Er inne hos han en til to ganger i løpet av natta for vann/smokk/trøst, en sjelden gang sover han rundt og en sjelden gang er han våken en gang i timen. Våkner stort sett mellom 0545 og 0615, men har ofte noen dager der han våkner tidligere rundt 0445 0500.

Sover fra 1 til 2 timer på dagen.

Har i en tre ukers tid loggført søvnen hans for å se om vi kan finne ut hva som forårsaker hvorfor han har dager der han våkner mye, våkner før 05 og sover kort på dagtid. Har vel ikke blitt så veldig klok, og det er vel ganske normalt at det er sånn i perioder.

Han sover i gjennomsnitt 12,5 time i døgnet og virker stort sett blid og fornøyd, så nå skal jeg ikke stresse mer med det. Det er vel 11 til 13 timer som er normalen i denne alderen trur jeg.
 
Han sovner rundt 19, og sover stort sett gjennom - innom kanskje en til to ganger. Utenom noen ganger ikke og ved sykdom veldig ofte. Han sover til rundt 7.

I periodene han sover godt om natten får vi kortere hvil på dagen. 30 min - 1 time. En sjelden gang trenger han ikke hvil. I perioder med mye oppvåkning om natta er hvilen oppe i 2-3 timer.
 
Her er det som regel soving fra 19-07. Og en lur i barnehagen eller her hjemme. De varierer fra 10-150 minutter, hvor 10-20 minutter er mer en standard hjemme, mens han sjeldent sover mindre enn en time i barnehagen. :) Han sover som regel rundt, heldigvis. :)
 
Sover som regel 19-06. På dagtid varierer det mellom 1 og 3 timer. Legging går som regel greit, litt sutring helt i starten som regel, og så må vi inn og legge henne ned igjen. Sover som regel uten altfor mye baluba gjennom natta, men med sykdom er det selvfølgelig mer.
 
Hadde to uker med helt krisestemning her, han sov ikke et minutt uten å ligge helt inntill meg eller pappaen. Gråt også masse. Tror det var tenner som plaget han da. Men så snudde deg plutselig helt og nå sover han store sett fra 19/19.30-06.00/06.30. Hender vi er inne for å gi smokken da. Sover 1,5-2,5 timer på dagtid.
 
Back
Topp