Søvn på dagtid

Hegel

Betatt av forumet
Høsthjerter 2017
Er på randen til å gi opp.. Har ei lita ei på 4mnd som ikke vil sove på dagtid.. Viser tegn til å være trøtt etter ca 1t 15 min - 1t 45 min. Prøver å være i forkant hver gang. Prøver å Legge henne i vogn før hun blir trøtt. Men uansett om hun er glad eller trøtt blir det hylskriking til hun mister pusten. Så må bare ta henne opp igjen. Nekter å sovne på pupp. Tar ikke smokk. Skriker bare av å bære i bæresele også. Hun roer seg ned i bilstolen om vi kjører bil. Dette er den eneste plassen hun nå vil sove på dagtid. Hva Kan jeg gjøre?! Føler meg håpløs som ikke får henne til å sovne. Og blir utrolig sliten av å kjøre bil 3-4 ganger x 1 t hver gang...
 
Har du forsøkt å legge henne på siden å legge et teppe bak ryggen hennes for støtte? Funker for mi frøken og hun er veldig seig1518773957843.jpeg

Sent from my SM-G955F using BV Forum mobile app
 
Bytte del på vogna til sportsdel og ta den opp et hakk? Da blir hun liggende litt mer som i bilstolen, kanskje det hjelper?
 
Bytte del på vogna til sportsdel og ta den opp et hakk? Da blir hun liggende litt mer som i bilstolen, kanskje det hjelper?
Har vurdert det. Men hun har sluttet å holde hodet.. Og skal hele tiden fremover og opp om hun ligger på skrå. Og siden sportsdelen er vendt bort fra meg, tørr jeg ikke [emoji50][emoji21]
 
Har vurdert det. Men hun har sluttet å holde hodet.. Og skal hele tiden fremover og opp om hun ligger på skrå. Og siden sportsdelen er vendt bort fra meg, tørr jeg ikke [emoji50][emoji21]
Det skjønner jeg da. Vi har bytta, men har vendbar sportsdel.
 
Har dere sjekket opp om noe kanskje gir ubehag?
Fysioterapeut, manuellterapeut eller kiropraktor?

Med vondt i rygg/nakke så liker de gjerne å sove i bilstol/på siden (helt til det også gir seg).
Samme som det kan være ubehag å amme.

Også hvis de har ubehag i magen - da er bedre å "krølle seg sammen" enn å ligge flatt.
 
Tjah.. Vi kjøpte en pilatesball på xxl som jeg hopper rolig opp og ned på.. Eneste som får lille til å roe seg og sovne om dagen. Utrolig slitsomt!
Og da sover han maks 40 min uansett. Kjører vi bil våkner han, triller osv. En veldig rar og slitsom fase. :wideyed:
 
Har dessverre ingen gode råd. Vi slet fryktelig mye med dagsoving under fjerde utviklingssprang, men det har gått seg til nå etter han ble 4,5 måned. Hos oss ble vogna redningen, men sover kun ute. Innesoving har jeg gitt opp, skjer kun om natten :rolleyes:
 
4.utviklingstrinn? Da går de fra kun dyp søvn til lett og tubg søvn, en søvnfase varer vanligvis ca 40min, og når de sover lett har de lett for å våkne... [emoji57] tips eg har hørt (og prøver, men sjelden får til å virke -enda) er at baby skal se/høre det samme når ho våkner som når ho sovna, da skal de kunne bare gløtte litt før de sover videre. Ellers bruker vi også Brown noise (istedenfor White noise, men samme greia) som står på mens ho sover - har blitt en god søvnassosiasjon etterhvert. Og kjent sted å sove; meg eller mannen, senga eller vognbagen.

M sovner heldigvis ofte uten særlige protester (kun i sjal/på meg/mannen, en sjelden gang i vognbagen i stua eller på tur), men sover da 40-50minutter. Når eg legger ho ned i vognbagen lys våken på rett tidspunkt slokner ho tvert - da skulle jo alt ligge til rette for å ha det samme rundt seg når ho våkner igjen /sover lett. Men, svært sjelden at ho sover utover 40-50min [emoji57] kommer nok! Fortsett å øve/prøve, sett gjerne igang tiltak ei lita stund før baby pleier å våkne.
 
Sniker. Vil bare kaste inn en ikke slit deg ut eller stress deg selv unødig:) det går opp og ned og i perioder kan det være vanskelig å få de til å sove feks. Hadde tatt det opp med hs og prøvd mye forskjellig selv, om jeg var deg:) synes det var masse gode tips over. Så ordner det seg nok.
 
Har dere sjekket opp om noe kanskje gir ubehag?
Fysioterapeut, manuellterapeut eller kiropraktor?

Med vondt i rygg/nakke så liker de gjerne å sove i bilstol/på siden (helt til det også gir seg).
Samme som det kan være ubehag å amme.

Også hvis de har ubehag i magen - da er bedre å "krølle seg sammen" enn å ligge flatt.
Er litt stram I nakken fikk vi høre for noen uker siden, når vi var til manuellterapeut. Skal tilbake en gang til.. Men ikke bedring etter vi har der for 2 uker siden egentlig
 
Tjah.. Vi kjøpte en pilatesball på xxl som jeg hopper rolig opp og ned på.. Eneste som får lille til å roe seg og sovne om dagen. Utrolig slitsomt!
Og da sover han maks 40 min uansett. Kjører vi bil våkner han, triller osv. En veldig rar og slitsom fase. :wideyed:
Det hørtes genialt ut.. Bedre enn å stå å Vugge. Prøvde det I går i bæresela. Utrolig slitsomt
 
Sniker. Vil bare kaste inn en ikke slit deg ut eller stress deg selv unødig:) det går opp og ned og i perioder kan det være vanskelig å få de til å sove feks. Hadde tatt det opp med hs og prøvd mye forskjellig selv, om jeg var deg:) synes det var masse gode tips over. Så ordner det seg nok.

Tusen takk hs er lite til hjelp. Hver gang jeg har spurt henne, har hun bare ledd det bort nesten.. Men som du sier, mange gode tips over!
 
Det hørtes genialt ut.. Bedre enn å stå å Vugge. Prøvde det I går i bæresela. Utrolig slitsomt
Kan være en idé å teste ut ihvertfall :happy: kjenner flere som har brukt det med suksess! Håper du finner en løsning. Prøvde bæresele her og, men da måtte jeg ta knebøy eller kjøre utfall samtidig. Aldri vært i så god form noensinne jegj:joyful:
 
Back
Topp