Søvn hos de små

Glapia18

Betatt av forumet
lillingen min er 4 uker og jeg har to barn fra før. Altså, dette er ikke ment som noe «skryt»... men går det virkelig Ann at han har døgnrytme allerede??

Jeg har fått en drømmebaby!!! Han sover hver eneste natt med kun 1, kanskje 2 amminger... han skjønner liksom at nå er det natta??

Hva har jeg gjort riktig? *ler*...

Jeg har hatt kolikkbarn tidligere og er bare satt ut Utrolig deilig!!

Snill på dagen er han også. Skriker jo aldri og sover og er våken og bare ligger der....

Flere? Hvordan sover deres små?
 
Har fått en holde/bære baby vil ikke være alene, noe jeg forstår godt etter 9 mnd i magen! Sover og spiser, litt kvelds uro som varer i ca 1 time. Glad jeg har fått en tålmodig liten kar da storestøster 4 uker etter fremdeles sliter fælt med sjalusi og følelser rundt det hele!

Sånn sett er det greit han vil bæres da søster stadig finner ut planer for å trykke/klype på han litt ekstra hardt :woot:
 
Last edited:
Her har vi hatt en litt tøff start! Den første tiden var han våken hver time ca... Nå er han 3 uker og de to siste nettene har han sovet fra 23-05! *bankibordet*
 
Snill baby her og. Han er 19 dager, og sover hele natta. Men har den siste tiden vekka han på natt for amming.
 
Samme her. Min lille sovner i 21-22 tiden. Sover til melllm 03-04, spiser og sovner, våkner igjen i 07 tiden, spiser og sovner. Sover da til ca 09-10.

Sover i senga si, men ammer i senga vår :)
 
Her er det også helt annerledes enn de tidligere gangene [emoji12] storesøstrene har sovet sammenhengende 7 timer om natten fra de var en uke gamle begge to. De sovnet fint i egen seng. Lillebror derimot, han startet med en uke helt uten søvn, kun soving på puppen. Melkeproduksjonen min kom sent i gang og han ble dehydrert i varmen, så vi måtte gi erstatning i tillegg. Da kom produksjonen i gang, men siden vi ga erstatning klarte ikke lille å tømme brystet og jeg fikk tilstoppede melkeganger og lå med høy feber i noen dager. Da kuttet vi erstatningen og ting normaliserte seg heldigvis. Men han nekter å sove i egen seng, så vi har for første gang begynt med samsoving - noe jeg hadde sagt var uaktuelt men det funker, og han sover nå, så han har nok er stort behov for den nærheten [emoji7] men han våkner hver tredje time ca for mat, og midt på natten må han ha smokk for ellers sovner han ikke før 4-5 [emoji31] men jeg var forberedt på at vi hadde brukt opp disse sovegenene, så er egentlig bare koselig - alt er bedre enn ingen søvn, slik det var i starten [emoji23]
 
Lillemann her er også en rolig kar som tar kveld ca 22:30 så spiser han igjen mellom 04:30-06:00 så er det litt mat igjen i senga før han sover til ganske nøyaktig 12:00.

Men altså ordet snill har ingenting å gjøre i sammenheng med en baby.

Eldstemann hadde kolik da han var liten, han var da snill alikevel han kunne da ikke noe for at han hadde vondt og gråt store deler av dagen og natta.
 
Her sliter vi...spesielt den siste uka...gråter mye...må bysses på...skal ligge på pupp hele tiden. Sovet ikke i seng..bare vil sove oppå meg.. idag var han våken fra 6 til 3.. måtte bysses og ammes hele tiden..sliter med magen virke d som.. var kaputt i ettermiddag at han sov fra 5 til 8..
Skal til osteopat imorgen... eldste jenta slet mye med magen gikk då og til osteopat og hjalp.. fant noe låsninger.
Så håper han finner noe i morgen så d kan bli bedre...ikke gøy å se babyen har d vondt å gråter..og mammaen er sliten.. .
 
lillingen min er 4 uker og jeg har to barn fra før. Altså, dette er ikke ment som noe «skryt»... men går det virkelig Ann at han har døgnrytme allerede??

Jeg har fått en drømmebaby!!! Han sover hver eneste natt med kun 1, kanskje 2 amminger... han skjønner liksom at nå er det natta??

Hva har jeg gjort riktig? *ler*...

Jeg har hatt kolikkbarn tidligere og er bare satt ut Utrolig deilig!!

Snill på dagen er han også. Skriker jo aldri og sover og er våken og bare ligger der....

Flere? Hvordan sover deres små?

Akkurat samme her. Nr 1 var også kolikkbarn her :)
 
Back
Topp